nieuws 11 mei 2018by Jan Appel Generic selectors Exact matches only Search in title Search in content Post Type Selectors Search in posts Search in pages 14 februari 2025Europese Commissie besteedt Europe Direct Contact Centre (EDCC) opnieuw aanHet EDCC werkt in alle 24 officiële talen van de EU en verwerkt jaarlijks zo’n 170.000 vragen van burgers uit EU-landen. 14 februari 2025TTEC breidt uit in EgypteEr worden diensten aangeboden in het Arabisch, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Nederlands, Portugees, Russisch, Turks en Hebreeuws. 14 februari 2025Pegasystems lanceert orkestratietool voor AI-agentsPegasystems introduceert Pega Agent Experience (kortweg Pega AgentX), als een dynamische motor voor agent-orkestratie. 14 februari 2025Connexxion Taxi Services doet klantcontact voor FlexRRReis FlevolandProvincie Flevoland heeft de callcenterwerkzaamheden voor FlexRRReis Flevoland gegund aan Connexxion Taxi Services. 13 februari 2025EU-wetsvoorstel rond aansprakelijkheid AI ingetrokken, AP waarschuwt voor ‘therapeutische’ AI-botsDe Europese Commissie heeft een voorstel voor wetgeving ingetrokken dat civiele aansprakelijkheid voor AI-toepassingen regelt. 13 februari 2025Gemiddelde oproep naar Duitse 112-centrales duurt 96 secondeneCall is in Duitsland inmiddels goed voor 136.000 automatische noodoproepen richting 112 gedaan door auto’s: dagelijks meer dan 350 calls per dag. 13 februari 2025Tros Radar gaat ‘AI-klantenservice’ onderzoekenConsumentenprogramma Tros Radar gaat de ervaringen van consumenten met ‘AI-klantenservice’ en chatbots onderzoeken. 13 februari 2025CM.com schrijft zwarte cijfersCM.com heeft 2024 afgesloten met positieve financiële resultaten. Het bedrijf sneed de afgelopen twee jaar fors in de kosten. 13 februari 2025AI-agents hebben nog moeite met grotere en complexere workloadsAI-agents raken het spoor bijster wanneer hun taken in complexiteit en volume toenemen, zo blijkt uit een test van LangChain. 13 februari 2025Ook gemeenten zien nu AVG-risico’s in beleid TrumpVeel gemeenten constateren dat ze afhankelijk zijn van Microsoft en vrezen voor de impact van de Cloud Act onder Trump. 12 februari 2025Google ontwikkelt autonome chatbot die calls kan afwikkelen voor consumentenMet toestemming van de gebruiker heeft de chatbot toegang tot persoonlijke gegevens op het apparaat, zoals sms-berichten, e-mail, profielen en andere informatie. 12 februari 2025AI-ambities niet altijd in lijn met duurzaam en verantwoordelijk opererenBestuurders zijn enthousiast over innovatie met AI, maar dat is niet altijd in lijn met verantwoordelijkheid en duurzaamheidsdoelen. 12 februari 2025Gebruik GenAI veroorzaakt grote stijging energieverbruikDe AI-wedloop leidt tot een aanzienlijk hoger energieverbruik vanwege groei van het aantal gespecialiseerde datacenters. 12 februari 2025Klantcontact wordt omnimodaal, maar via één kanaalGartner voorspelt dat tegen 2028 zo’n 70% van de klantenservicetrajecten start én wordt opgelost via AI-assistenten op mobiele apparaten. 11 februari 2025Foundever breidt uit in Egypte met 5000 banenBPO-dienstverlener Foundever kondigt aan de komende vier jaar 5000 nieuwe banen te willen creëren in Egypte. 11 februari 2025Gemeenten gebruiken X steeds minder als contactkanaalIets meer dan de helft van de 342 Nederlandse gemeenten heeft een actief X-account, In 2014 lag dat nog op 96%. 11 februari 2025Avaya bezig met ontslagronde in Verenigd KoninkrijkVolgens bronnen van CX Today ontslaat Avaya een aanzienlijk deel van het Britse personeelsbestand. In het VK werken 250 mensen voor Avaya. 10 februari 2025Telefonie en WhatsApp onverminderd populair onder SVB-cliëntenDe Sociale Verzekeringsbank (SVB) kreeg vorig jaar ongeveer 924.000 telefoontjes, een stijging van bijna 15 procent ten opzichte van 2023. 10 februari 2025Conduent zinspeelt op verkoopSinds de afsplitsing van voormalig moederbedrijf Xerox in 2017 is Conduent bezig zich opnieuw te positioneren. 10 februari 2025Sprinklr ontslaat 15% van personeelHet bedrijf wil de omzet en de marge sneller laten groeien; eerder werd al de raad van bestuur grotendeels vernieuwd. 7 februari 2025Veel klachten over e-bikemerk CowboyBij Cowboy moeten klanten lang wachten op een bestelde fiets of op reparaties. Contact met de klantenservice lukt alleen via AI-chatbot. 7 februari 2025Offshoring klantcontact Suriname: één melding bij AP over mogelijk dataprobleemDe AP heeft de KSF gewezen op de regels bij offshoring van klantcontact. Ook heeft de AP één melding ontvangen over mogelijke problemen bij gegevensbescherming. 6 februari 2025CM.com introduceert Halo, Agentic AI-Platform“Deze nieuwe generatie AI kan zelfstandig complexe taken uitvoeren die normaal gesproken veel tijd en middelen kosten,” aldus het bedrijf. 6 februari 2025AI-connector van Pegamento: tot 50% tijdbesparing in klantcommunicatieDe oplossing integreert naadloos met bestaande communicatiekanalen en biedt een volledig geautomatiseerde verwerking van klantinteracties. 6 februari 2025Amazon kondigt GenAI-variant van Alexa aanAmazon komt met een nieuwe versie van digitale assistent Alexa, die voorzien is van generatieve kunstmatige intelligentie. 6 februari 2025Gemeente Den Haag rondt vernieuwing klantcontact- en UC-platform afHet nieuwe contactcenterplatform van gemeente Den Haag is gebaseerd op telefonie via MS Teams en contactcenterfunctionaliteit van storm. 6 februari 2025Open Euro LLM-project van startOpenEuroLLM, 1 februari gestart als initiatief voor een Europees LLM, moet een alternatief bieden voor bestaande LLM’s van big tech. 5 februari 2025Nederlandse banken willen meer mogelijkheden om spoofing tegen te gaanDe NVB pleit voor de mogelijkheid om te controleren of klanten telefonisch in gesprek zijn als er overboekingen plaatsvinden. 4 februari 2025Corendon in zee met Frontline Solutions en Genesys Cloud CXMet de combinatie Genesys Cloud CX en Frontline Solutions als implementatiepartner wil Corendon een grote stap voorwaarts zetten in kwaliteit, innovatie en efficiency. 3 februari 2025Marion V. van den Brink overledenMarion van den Brink is overleden. Van den Brink was lange tijd een bekend gezicht in de Nederlandse callcentersector. 3 februari 2025Nationale Klantcontact Week gaat weer van startDe Nationale Klantcontact Week vindt dit jaar plaats van 7 tot en met 11 april. Bedrijven die willen deelnemen, kunnen zich vanaf vandaag aanmelden bij de CCMA. 3 februari 2025AI-act in werking getreden, AI-geletterdheid is eis voor bedrijven die AI inzettenVanaf 2 februari is het eerste onderdeel van de Europese AI-Act in werking getreden. Dat heeft ook betrekking op AI-geletterdheid. 31 januari 2025KSF organiseert opnieuw teamchallenge De Gouden VinkVoor de tweede keer organiseert KSF de teamchallenge ‘De Gouden Vink’, een CX-battle waarbij teams een realistische case moeten behandelen. 31 januari 2025CC33Global zet AI-afdeling op na investering van 1 miljoen pondHet Britse facilitaire contactcenter CC33Global heeft plannen bekendgemaakt voor het opzetten van een nieuw AI-ontwikkelingsteam. 31 januari 2025Voice AI startup ElevenLabs haalt in series C 180 miljoen dollar opEleven Labs biedt een tool voor het creëren van AI-gegenereerde stemmen met verschillende talen, accenten, emoties en AI-gestuurde nasynchronisatie in 32 talen. 31 januari 2025NTT DATA lanceert Smart AI AgentDe Smart AI Agent haalt autonoom taken op, organiseert ze en voert ze uit na instructies van de medewerker. 31 januari 2025Transcom zet accentvertaaltechnologie van Sanas in in IndiaVoor de klantcontactoperatie in India gaat facilitair contactcenter Transcom gebruik maken van de accentvertaaltechnologie van Sanas. 30 januari 2025ServiceNow komt met agentic AI-platformServiceNow zegt duizenden kant-en-klare AI-agents beschikbaar te hebben voor taken op gebieden als klantenservice, IT en HR. 30 januari 2025Na DeepSeek nu ook GenAI-uitdager van AlibabaVolgens het Chinese techbedrijf Alibaba is de nieuwe versie van zijn Qwen 2.5-model beter dan de veelgeprezen DeepSeek-V3. 30 januari 2025SmartCenter lanceert Jouwklantadviseur.nlSmartCenter introduceert Jouwklantadviseur.nl, een initiatief dat organisaties toegang biedt tot bevlogen klantadviseurs. 30 januari 2025CIP en CIO Rijk lanceren serious game voor cybercrisisMet de nieuwe serious game ‘RNSM’ leren teams spelenderwijs omgaan met de impact van een ransomware-aanval. 30 januari 2025Cloudoe wint deal bij gemeente Hilversum na onderbroken aanbestedingNa een eerder afgebroken aanbestedingstraject gunt gemeente Hilversum de vervanging van het klantcontactplatform aan Cloudoe. 30 januari 2025Stefan van Hal vertrekt bij SabioVan Hal werkte lange tijd in met name technische rollen voor Landis, Newtel Essence en KPN. 29 januari 2025Subsidie voor dienstverlener TCMSTCMS krijgt een subsidie van 50.000 euro uit het Fonds Economische Structuurversterking (FES) voor een vestiging in het centrum van Heerlen. 29 januari 2025Martijn Lingeman van Conduent naar OdidoMartijn Lingeman verlaat Conduent en gaat vanaf half februari aan de slag bij Odido Nederland als senior IT Product Lead. 29 januari 2025ACM: beveiligingsbedrijf Verisure over de schreefKlachten gingen over “ongewenste werving, gebrekkige klantenservice, onduidelijke kosten en problemen met het opzeggen van alarmdiensten”. 29 januari 2025Vaak geen standaardprocedure voor inzageverzoekenOrganisaties beschikken vaak niet over een standaardprocedure voor inzageverzoeken. Dat blijkt uit een grootschalig Europees onderzoek. 29 januari 2025Deloitte: GenAI is veelbelovend voor customer serviceVolgens een nieuw rapport van Deloitte realiseren organisaties al ROI met GenA-toepassingen in klantcontactomgevingen. 29 januari 2025Puzzel lanceert Virtual Agent SuitePuzzel heeft onlangs zijn Virtual Agent Suite geïntroduceerd, een AI-gestuurde oplossing voor verschillende communicatiekanalen. 29 januari 20253 miljoen innovatiebudget voor verbeteren digitale dienstverlening overheidHet innovatiebudget is een potje van het ministerie van BZK en bevat 3 miljoen euro, bedoeld om projecten op te starten, op te schalen of te borgen. 29 januari 2025Parloa lanceert realtime spraakvertalen voor telefoniekanaalDe technologie van Parloa richt zich op een phone-first benadering en biedt real-time vertalingen voor meertalige ondersteuning. 28 januari 2025Soeradj Jagroep aan de slag als consultant bij Contact Center LiveSoeradj Jagroep is bij Contact Center Live verder gegaan als consultant. In zijn nieuwe rol is hij onder meer verantwoordelijk voor softwareimplementatie. 28 januari 2025Chinese DeepSeek veroorzaakt schok in GenAI-landDe lancering van de Chinese GenAI-oplossing DeepSeek veroorzaakt onrust bij de AI-spelers en op de beurs. Er zijn ook veel vragen en twijfels. 28 januari 2025Gezichtsherkenning bij publieksbalies gemeenten: geen toestemmingSteeds meer gemeenten gebruiken gezichtsherkenning. Ze negeren hierbij de verplichte adviesaanvraag bij de Autoriteit Persoonsgegevens. 27 januari 2025Change breidt uitChange heeft het team uitgebreid met Loes Heinemans (Change Lead) en Esther Zwart (data-analist). 27 januari 2025Social media: keerpunt bereikt?De kans is aanwezig dat de belangrijkste kanalen van Meta en Musk de komende twaalf maanden verder aan populariteit inboeten. 27 januari 2025Customer service Sapph wordt een soapSapph zegt dat de achterstanden bij de klantenservice binnen drie weken zouden moeten zijn opgelost. Er is een externe partner ingeschakeld. 24 januari 2025OpenAI introduceert algemene Agentic AIOperator, een agentic AI toepassing van OpenAI, kan namens de gebruiker taken uitvoeren zoals het plaatsen van bestellingen in webshops. 24 januari 2025Belgische Ombudsdienst Telecom: klantendienst DIGI moet beter bereikbaar zijnDe klantenservice van de nieuwe internetprovider DIGI, eind vorig jaar gestart, moet veel beter bereikbaar zijn. 24 januari 2025Ludo Raedts van RIFF naar VoysLudo Raedts is gestart bij telecombedrijf Voys als als Lead Operational Excellence. Hij is afkomstig van facilitair contactcenter RIFF. 24 januari 2025Slecht of niet vindbare telefoonnummers: hardnekkig probleemNog steeds zijn er webshops die het telefoonnummer niet vermelden of lastig vindbaar maken voor hun klanten. 23 januari 2025Kenia wil 500.000 BPO-banen creerenDe BPO-sector in Kenia heeft tot nu toe meer dan 40.000 banen gecreëerd, dankzij de komst van nieuwe investeerders. 23 januari 2025Britse belastingdienst HMRC weer onder vuur wegens bereikbaarheidVorig jaar werd bij bijna 44.000 klanten – zonder waarschuwing vooraf – de verbinding verbroken nadat ze meer dan een uur in de wacht hadden gestaan. 22 januari 2025Delta Fiber sluit kantoor in VlissingenDelta Fiber sluit het kantoor aan de Bedrijfsweg in Vlissingen. Schiedam wordt de belangrijkste locatie; de klantenservice blijft in Middelburg. 22 januari 2025René Kloppenburg VP Customer Process bij KPNRené Kloppenburg is met ingang van januari 2025 benoemd tot VP Customer Process bij KPN. Tot januari 2025 was hij Manager Customer Journey. 22 januari 2025ELIZA, chatbot uit de jaren zestig, opnieuw in bedrijfELIZA, ’s werelds eerste chatbot, ontwikkeld door MIT tussen 1964 en 1967, is door wetenschappers opnieuw tot leven gebracht. 22 januari 2025Jonas Berggren Chief Business Development Officer EMEA bij TranscomJonas Berggren wordt de nieuwe Chief Business Development Officer EMEA bij Transcom. Berggren was al sinds 2020 aan boord bij Transcom. 21 januari 2025Carmen Leegwater start bij Contact Center LiveCarmen Leegwater is gestart bij Contact Center Live als Zendesk Consultant. Leegwater was eerder head of customer care bij PinkGellac. 21 januari 2025Michel van Roon van QuandaGo naar NICEMichel van Roon is overgestapt van QuandaGo naar NICE. Bij NICE is hij gestart als vice president Europe en verantwoordelijk voor de sales. 21 januari 2025Bas Diepeveen verlaat UitblinqersBas Diepeveen verlaat Uitblinqers, een facilitair contactcenter. Het bedrijf werd in 2022 overgenomen door Webhelp, thans Concentrix. 21 januari 2025Gaëtane Darson HR & Finance Business Partner bij ETB GroupGaëtane Darson is met ingang van deze maand benoemd tot HR & Finance Business Partner bij ETB Group in Suriname. 20 januari 2025ServiceNow neemt Cuein overServiceNow heeft een overeenkomst getekend voor de overname van Cuein, een AI-leider op het gebied van data-analyse en inzichten. 20 januari 2025Meta werkt aan betere spraakvertalersMeta heeft met SEAMLESSM4T een nieuwe AI-oplossing gelanceerd die spraak in ruim 100 talen near realtime kan vertalen. 20 januari 2025“OpenAI komt snel met 03 mini”OpenAI heeft aangekondigd dat ze hun nieuwe AI-model ‘o3 mini’ hebben afgerond en binnen enkele weken zullen lanceren. 20 januari 2025Microsoft komt met AI-gebaseerde puntoplossingen voor contactcentersMicrosoft komt binnenkort met twee nieuwe AI Agents: een Customer Intent Agent en een Knowledge Management Agent. 20 januari 2025Gebruik mobiele apps krimpt door opkomst AI-assistentenVolgens Gartner zal het gebruik van mobiele apps tegen 2027 met 25% afnemen door de opkomst van AI-assistenten. 17 januari 2025Loyaliteit wordt niet beloond bij internetabonnementenInternetabonnementen die jaar in jaar uit stilzwijgend worden verlengd, zijn vaak duurder dan een nieuw abonnement. De ACM gaat onderzoek doen. 17 januari 2025DORA in werking getredenBedrijven moeten beschikken over communicatieplannen om ernstige ICT-gerelateerde problemen bekend te maken aan cliënten of publiek. 16 januari 2025Cloudbeleid Rijk rammelt, publieksdienstverlening niet zonder risico’sHet Rijk heeft maar zeer beperkt zicht op clouddiensten die worden afgenomen. Het ontbreekt vaak aan de vereiste risicoafwegingen. 16 januari 2025Concentrix neemt BlinkCX overHet Filipijnse CX-bureau levert CX- en UX-diensten zoals integraties, productontwikkeling op maat, datascience en machine learning-projecten. 15 januari 2025Dagmar Lens algemeen directeur van branchevereniging NLdigitalDagmar Lens is per 1 maart 2025 de nieuwe algemeen directeur van IT-branchevereniging NLdigital. Ze volgt Lotte de Bruijn op. 15 januari 2025HCLTech en Microsoft breiden hun samenwerking uitDe meer dan 550 medewerkers van Nuance Enterprise Professional Services van Microsoft gaan over naar het Indiase HCLTech. 15 januari 2025Harald de Wilde Vice President Sales Nederland bij NTT DATADe Wilde brengt ruime ervaring mee op ICT-vlak en was werkzaam bij onder andere Cisco, SLTN, InterAccess en Imtech. 15 januari 2025Arbeidsonrust TP GriekenlandTP heeft ongeveer 12.000 medewerkers in dienst in Griekenland, verdeeld over hubs in onder meer Athene, Chania en Thessaloniki. 15 januari 2025Wassilios Arambatzis Chief Sales Officer bij yoummdayArambatzis zal zich bezighouden met de verdere groei van yoummday en de inzet van AI daarbij; hij rapporteert rechtstreeks aan CEO Klaus Harisch. 15 januari 2025Fix it Faster terug op nieuwe site als Fix The JobFix it Faster is terug onder de naam Fix the Job, nadat Radar eerder ruchtbaarheid had gegeven aan een groot aantal klachten over dit bedrijf. 14 januari 2025Open.cx – gericht op AI voor complexe klantvragen – haalt 1,5 miljoen dollar opOpen.cx, een nieuwe startup die complexe klantenservice-interacties automatiseert, heeft anderhalf miljoen dollar opgehaald. 14 januari 2025Teleperformance breidt uit in KeniaTeleperformance heeft plannen bekend gemaakt om de activiteiten in Kenia uit te breiden en 5000 Kenianen in dienst te nemen. 13 januari 2025Growth Tribe sluit zich aan bij Beeckestijn Business SchoolGrowth Tribe, pionier op het gebied van blended learning en incompany trainingsprogramma’s, is overgenomen door Beeckestijn Business School. 10 januari 2025Kalin Kunev verantwoordelijk voor (onder meer) Foundever NederlandKalin Kunev is de nieuwe Managing Director bij Foundever voor de regio Duitsland, Turkije, Nederland en Oost-Europa. 10 januari 2025CallTower kondigt de overname van Inoria aanInoria is een Canadese CCaaS-leverancier, system-integrator en managed services provider en een strategische partner van Genesys. 10 januari 2025Marco Brouwer gestart als Business Development Director bij TPMarco Brouwer is gestart als Business Development Director bij Teleperformance Benelux & Suriname; hij komt van het Samsung-account van TP. 9 januari 2025Klantcontactmedewerker is kansrijk overstapberoep bij faillissementen in retailKlantcontactmedewerker is een kansrijk overstapberoep voor medewerkers die hun baan in de retail verliezen na een faillissement, aldus het UWV. 9 januari 2025Marieke Smidt van COO naar CEO EMEA TranscomMarieke Smidt is benoemd tot CEO EMEA bij Transcom. Smidt was al aan boord bij Transcom als COO van Transcom EMEA. 8 januari 2025Katia Battheu nieuwe voorzitter van Customer Contact & CX ForumKatia Battheu, directeur van het Customer Service Center van Proximus, is vanaf 8 januari de nieuwe voorzitter van Customer Contact & CXForum. 8 januari 2025Maaike Polman salesmanager bij ViPcomMaaike Polman start bij ViPcom als salesmanager. Polman deed eerder ervaring op in het klantcontactdomein bij onder meer Customer Interaction Group. 8 januari 2025Martine van Sante start bij PegasystemsMartine van Sante gaat aan de slag als Account Executive in het Select & Growth team van CRM-leverancier Pegasystems. 8 januari 2025WEF waarschuwt: grote veranderingen door AI tegen 2030Het WEF verwacht dat in 2030 slechts een derde van alle werkzaamheden nog volledig door mensen zal worden uitgevoerd. 8 januari 2025Willemijn Bonhof aan de slag als recruiter bij Bureau KlantcontactWillemijn Bonhof is gestart als recruiter bij Bureau Klantcontact, een bemiddelaar voor klantcontact- en customerservicemedewerkers. 8 januari 2025Mark de Bruijn verlaat SprinklrMark de Bruijn heeft op LinkedIn bekend gemaakt dat hij CCaaS-aanbieder Sprinklr verlaat. Hij begon er najaar 2022 als director marketing voor EMEA. 7 januari 2025Sander Hesselink (Telecats/Concentrix) naar ConicheNa 28 jaar gaat Sander Hesselink weg bij Telecats, het bedrijf dat inmiddels deel uitmaakt van Concentrix. Hesselink gaat aan de slag bij Coniche. 7 januari 2025Filipijnse klantcontactsector groeit gestaag doorVolgens de Filipijnse CCAP zal de gehele BPO-sector tegen het einde van 2025 naar verwachting 7% groeien in inkomsten en werkgelegenheid. 7 januari 2025Wereldwijde markt voor AI-producten en -diensten mogelijk door $1.000 miljard in 2028Volgens consultancybureau Bain & Company zou de omvang van de AI-markt in 2028 mogelijk op meer dan 1.000 miljard dollar kunnen uitkomen. 6 januari 2025Abonnee-informatienummers 1883 en 1843 ingetrokkenDe ACM heeft de toekenning van de abonnee-informatienummers 1883 en 1843 ingetrokken vanwege overtreding van wet- en regelgeving. 6 januari 2025Junokai wordt TP InfinityHet adviesbureau werd in 2021 overgenomen door Majorel. Sinds de overname van Majorel door Teleperformance is het onderdeel van de TP-organisatie. 6 januari 2025Vivint implementeert AgentforceHet bedrijf koos Agentforce vanwege de mogelijkheid om onder meer autonoom actie te ondernemen om klanten te helpen met routineverzoeken. 6 januari 2025Parijs vervangt fysieke VVV-kantoren door digitale serviceMet ingang van 13 januari 2025 heeft Parijs geen fysieke VVV-kantoren meer voor toeristen en bezoekers, maar alleen een online portal. 5 januari 2025Rien Brus nieuw bestuurslid bij Stichting Gouden OorRien Brus is Managing Consultant bij Altuïtion en al vele jaren actief op het snijvlak van klantbeleving (CX), medewerkerbeleving (EX) en veranderkunde. 2 januari 2025Fix it Faster is onduidelijk over kosten en verplichtingenDe werkwijze van Fix it faster, portal voor het downloaden van handleidingen van huishoudelijke apparaten, leidt tot veel klachten bij Radar. 1 januari 2025Menno Weij van BDO Legal naar The Data LawyersMenno Weij, tech en privacy jurist, is per 1 januari 2025 gestart als Tech & Privacy lawyer bij The Data Lawyers met kantoren in Amsterdam en Rotterdam. 31 december 2024Cao 2025-2027 beschikbaar in begrijpelijke taalDe WFC heeft de volledige tekst van de cao Facilitaire Contactcenters 2025-2027 in begrijpelijke taal herschreven. 30 december 2024Bas Bodzinga verruilt Philadelphia voor AveleijnBas Bodzinga verlaat na ruim 14 jaar Stichting Philadelphia Zorg. Bij Aveleijn wordt hij lid van de raad van bestuur. 30 december 2024Deniz Isen verder als Business Development Director bij TPDeniz Isen start als Business Development Director bij Teleperformance Benelux. Isen was tot voor kort verantwoordelijk voor Customer Services operaties. 30 december 2024Odido waarschuwt klanten voor telefonische fraudeDe fraudeurs zeggen tegen hun beoogde slachtoffers dat hun SIM-kaart moet worden gevalideerd of omgezet naar een eSIM. 28 december 2024Gebruik van politiechatbot Wout groeitChatbot Wout van de Nederlandse politie werd in 2024 jaar 9,2 procent meer gebruikt dan in 2023. Het aantal escalaties bleef stabiel. 27 december 2024Jasper Kakes gaat Customer Consulting team TKC digital leidenKakes is afkomstig van PwC, waar hij sinds 2016 werkte. Daarvoor was hij werkzaam bij onder meer Infosys en adviesbureau Tote-M. 23 december 2024Bob Mols vanaf 2025 voorzitter WFCTijdens de laatste Algemene Ledenvergadering van de WFC in december 2024 is de aanstelling van Bob Mols unaniem goedgekeurd. 23 december 2024Ananda zet nieuw Europees callcenter op in ArnhemHet Chinese Ananda wil met het nieuwe callcenter retailers en brands in de Benelux, Frankrijk en de DACH-landen rechtstreeks gaan bedienen. 20 december 2024Opkomst AI: trainen op analytische vaardigheden minder belangrijkDoor de opkomst van AI wordt de interesse in analytische en technische vaardigheden steeds minder, zo blijkt uit onderzoek. 20 december 2024Handhaving arbeidsrelaties: in 2025 geen boetesOpdrachtgevers hoeven in 2025 geen boetes te verwachten, en mogen langer gebruik maken van bestaande modelovereenkomsten voor zzp’ers. 20 december 2024VHD kiest voor Genesys CloudVHD, gespecialiseerd in het organiseren van hulp in binnen- en buitenland, heeft Genesys Cloud geïmplementeerd met Frontline Solutions als partner. 19 december 2024Microsoft kondigt multilingual voice agents aan voor Dynamics 365 Contact CenterMicrosoft heeft bekend gemaakt dat het bedrijf komt met meertalige autonome voice agents die gemaakt zijn met Copilot Studio. 19 december 2024Bunq zet klanten onder druk na negatieve feedbackKlanten die zich online negatief uitlaten over Bunq, wordt via de bankapp gevraagd hun toon te matigen. Dat meldt het FD vandaag. 18 december 2024Vlirdens breidt uitHet team van Vlirdens is deze maand uitgebreid met Danique Derkx, Erwin From en Pascal Francke en Rens Vossen. 18 december 2024Anne Sein gestart bij SUSAAnne Sein is begonnen als Capaciteit Specialist (CaS) bij SUSA flexibel studentenwerk. Sein heeft een achtergrond in Commerciële Economie. 18 december 2024Salesforce lanceert Agentforce 2.0 als digital labor platformMet de introductie van Agentforce 2.0, een ‘digital labor platform’, lijkt het alsof de CRM-provider een leverancier van digitale medewerkers wordt. 17 december 2024Verschuivingen in Top 20 facilitaire contactcentersDe Top 20 facilitaire contactcenters, jaarlijks opgesteld door vakblad CustomerFirst, laat dit jaar verschillende verschuivingen zien. 17 decembe