nieuws 11 mei 2018by Jan Appel Generic selectors Exact matches only Search in title Search in content Post Type Selectors Search in posts Search in pages 3 oktober 2023Charell Vos-School start als HR Business Partner bij KCDKCD bedient als facilitair contactcenter en zelfstandig onderdeel van Achmea de merken Centraal Beheer, FBTO en Zilveren Kruis Achmea. 3 oktober 2023Overname Unify door Mitel afgerondMitel voegt onder meer de spraakplatformen, de contactcenterproducten en het intellectuele eigendom van Unify toe aan zijn portfolio. 3 oktober 2023Derde ontslagronde bij Talkdesk in minder dan 14 maandenOmdat er dalingen in de omzet worden verwacht, kiest Talkdesk alvast voor afslanken. Het is de derde ontslagronde in iets meer dan een jaar. 2 oktober 2023Texas kiest voor Conduent voor Medicaid ClaimsTexas is de derde staat in de afgelopen 9 maanden die Conduent selecteert voor het moderniseren van Medicaid Management Informatie Systemen. 2 oktober 2023Nieuwe rol binnen NN voor Lothar de RanitzDe Ranitz werkt al sinds 2007 bij de verzekeraar in verschillende rollen, waarbij hij onder meer verantwoordelijk was voor ketenmanagement. 29 september 2023Vlaamse managers bedanken hun klantcontactmedewerkersOok de Vlaamse staatssecretaris voor consumentenbescherming Alexia Bertrand nam deel aan de Dag van de Customer Contact Medewerker. 29 september 2023EVBox lanceert Chatbot EvaDe chatbot fungeert als gids voor klanten van EVBox die op zoek zijn naar ondersteuning en zorgt ervoor dat problemen kunnen worden opgelost. 29 september 2023TechSee’s Sophie AI combineert spraak-, visuele en tekstinteractiesSophie AI is speciaal ontworpen voor de service-industrie om elk type interactie aan te kunnen, met de mogelijkheid om visueel, spraak en tekst te begrijpen. 29 september 2023Marsh Finance kiest voor Genesys Cloud managed services van SabioSabio neemt voor meerdere jaren het onderhoud en de ondersteuning van de Genesys Cloud customer service infrastructuur van Marsh over. 28 september 2023Nieuwe rol voor Karlijn van Lammeren bij SalesforceVan Lammeren wordt verantwoordelijk voor de Service Cloud en Revenue Cloud organisatie in Noord-Europa. 28 september 2023Arrivia kiest LiveVox voor optimaliseren klantervaring reizigersVolgens Travis Markel, COO van Arrivia, heeft de implementatie van LiveVox onder meer geleid tot productiviteitsverbeteringen tot 20%. 28 september 2023BMW introduceert Proactive CareBij Proactive Care neemt BMW het initiatief om klanten proactief te benaderen via het kanaal van hun voorkeur, zoals de app of via een melding in de auto. 28 september 2023Pegamento brengt Voice Summary op de marktVoice Summary van Pegamento werkt op basis van een slimme koppeling tussen spraakherkenner Whisper en ChatGPT. 27 september 2023Ook Telegram wil all-in-one-app wordenTelegram wil net als WeChat (Tencent) en X (Elon Musk) een all-in-on-app worden. De app heeft 800 miljoen gebruikers. 27 september 2023eGain lanceert AssistGPTeGain heeft eGain AssistGPT gelanceerd, een uitgebreide zero-code oplossing voor kennisautomatisering. 27 september 2023Overheid.nl wordt de website met alle officiële overheidsinformatieOverheid.nl wordt de ingang voor contact met de overheid. Zo krijgt een inwoner of ondernemer eenvoudig hulp of antwoord op een vraag. 26 september 2023Eerste Kamer verwerpt Wet werken waar je wiltTijdens het debat op 12 september werd al getwijfeld aan nut en noodzaak. De fracties van SGP, JA21, FVD, PVV, VVD, BBB en 50PLUS stemden tegen. 26 september 2023ChatGPT haalt virtual assistants in, Amazon opent offensiefOpenAI heeft een grote update aangekondigd voor ChatGPT, waarbij spraakinteracties en het interactief gebruik van beeld worden toegevoegd. 25 september 2023ANWB kiest voor cloudnative klantcontactplatform TalkdeskVIPcom gaat de legacy-omgeving van de ANWB (een on premise contactcenteroplossing van Aspect) vervangen door Talkdesk. 25 september 2023Michael Maas en Scott Harvey starten bij SprinklrMichael Maas is aangesteld om de verkoop van Sprinklr in Europa te leiden. Scott Harvey is aangesteld als EVP Customer Operations. 25 september 2023‘Concentrix + Webhelp’ denkt na over nieuwe naamDe combinatie is voorlopig actief onder de handelsnaam Concentrix + Webhelp en is voorlopig beursgenoteerd als Concentrix. 25 september 2023Salesforce neemt Airkit.ai overAirkit.ai was al een Salesforce AppExchange-partner en een portfoliobedrijf van Salesforce Ventures. 25 september 2023Kabinet overweegt rapid response team voor generatieve AIHet ‘rapid response team’ moet inspelen op kansen om te innoveren en op het waarborgen van mensenrechten rond generatieve AI. 22 september 2023113 wordt toch een gratis nummer, net als 112Een motie van Kamerlid Liane den Haan om van 113 een gratis telefoonnummer te maken is gisteren unaniem aangenomen in de Tweede Kamer. 22 september 2023Foundever verhuist van Düsseldorf naar Berlijn-NeuköllnHet nieuwe kantoor van Foundever bevindt zich tegenover het Estrel congresgebouw, waar ook het jaarlijkse event CCW Berlin plaatsvindt. 22 september 2023Cisco neemt data analytics-specialist Splunk overSplunk is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het verwerken en analyseren van omvangrijke en complexe datasets. 22 september 2023Meer uren werken: lonend of niet?Met de WerkUrenBerekenaar kan je berekenen hoeveel je netto overhoudt als je meer of minder gaat werken. 22 september 2023Teleperformance verbetert interactieanalyseplatform TP InteractKlantprogramma’s met TP Interact hebben tot 25 procent minder terugkerende vragen van klanten en tot 15 procent hogere Net Promoter Scores. 21 september 2023Zoom lanceert QM-module en brengt deze onder in WEM-suiteDe QM-functionaliteit is gekoppeld aan het onlangs uitgebrachte Workforce Management (WFM) platform en vormt nu de WEM-suite. 20 september 2023Belfius: ‘waardevolle klanten’ krijgen eerder agent aan de lijnBellers met interessante portefeuilles worden eerder aan de telefoon geholpen, los van welk pakket aan dienstverlening ze afnemen. 19 september 2023Nederlandse burger koploper gebruik digitale overheidNederland behoorde in 2022 tot de top drie van EU-landen met het grootste percentage inwoners dat gebruik maakte van de digitale overheid. 18 september 2023Nieuwe CS-positie voor Carlijn Timmermans bij bol.comCarlijn Timmermans is per 1 september verantwoordelijk voor de Customer & Partner Service van bol.com. 18 september 2023WhatsApp krijgt nieuwe mogelijkheden met WhatsApp ChannelsGebruikers kunnen kiezen naar welke locaties of landen berichten moeten worden verzonden. Ook wordt WhatsApp interoperabel. 15 september 2023CM.com lanceert Generatieve AI EngineCM.com heeft via de GenAI Engine krachtige nieuwe functies ontwikkeld die voor het volledige platform van CM.com kunnen worden gebruikt. 15 september 2023Paul Smeets start als trainer bij ConicheSmeets is afkomstig van facilitair contactcenter Soleo en werkte daarvoor lange tijd bij International Card Services (ICS). 15 september 2023Sprinklr lanceert nieuwe functies en verbeteringenDe nieuwe release biedt onder meer mogelijkheden voor AI-aangedreven dashboards en oplossingen waarmee contactdrivers kunnen worden gemarkeerd. 15 september 2023Zwitserse zorgverzekeraars herintroduceren “telefoonterreur”Ingewijden schrijven de afzwakking van de zelfregulering toe aan verwachte premiestijgingen voor ziektekostenverzekeringen. 15 september 2023Vodafone en Teladoc Health lanceren Health-eHealth-e is een alles-in-één app die particuliere klanten van Vodafone toegang biedt tot medisch-, mentaal- en welzijnsadvies. 15 september 2023TTEC sluit deal met U.S. General Services AdministrationTTEC Digital gaat bij een groot aantal federale agentschappen van de U.S. General Services Administration (GSA) het klantcontact moderniseren. 14 september 2023Webhelp wint opnieuw aanbesteding ondersteuning KCC RVORVO heeft in het verleden meerdere malen een beroep gedaan op extra capaciteit bij Webhelp, bijvoorbeeld rond de TOGS- en TVL-regelingen. 14 september 2023Salesforce zet Einstein AI weer op de voorgrondTijdens Dreamforce heeft Salesforce bekend gemaakt af te stappen van ChatGPT van OpenAI en weer terug te keren naar de eigen oplossing Einstein AI. 13 september 2023Europese Commissie keurt overname van Webhelp door Concentrix goedDe EU-antitrusttoezichthouder stelt dat de overname van Webhelp door Concentrix geen mededingingsbezwaren oproept. 13 september 2023Continuum Global Solutions neemt BPO-speler Faneuil overHet Amerikaanse Faneuil is een BPO-bedrijf gespecialiseerd in nutsbedrijven, overheid en gezondheidszorg; er werken 5500 mensen. 13 september 2023Live Presence’s chat applicatie beschikbaar via Salesforce AppExchangeDe integratie met Salesforce ServiceCloud stelt bedrijven in staat om klantinformatie realtime op te halen en te gebruiken tijdens chatgesprekken. 13 september 2023Dienstverlening aan Antwerpse burgers nog altijd beperkt na hackVoor bepaalde diensten van de stad Antwerpen kan niet geen online worden betaald en er zijn problemen met het online maken van afspraken. 13 september 2023Eerste AI-oplossing voor voorspellen van verloop van agentsDe oplossing voorspelt het verloop van agents met 80% nauwkeurigheid; het bedrijf verwacht dat dit in 2024 90% zal zijn. 13 september 2023Eerste Kamer stemt 26 september over Wet werken waar je wilMet de aanpassing wordt geregeld dat werknemers een verzoek bij de werkgever kunnen doen om de plek waar de arbeid wordt verricht, aan te passen. 13 september 2023Teleperformance lanceert Artificial Intelligence Maturity AssessmentTeleperformance heeft een AI Maturity Assessment gelanceerd dat bedrijven helpt begrijpen welke capaciteiten nodig zijn om AI succesvol te implementeren. 8 september 2023Deutsche Telekom: 40.000 agents over op SprinklrVanaf eind 2024 zullen meer dan 40.000 contactcenteragents van Deutsche Telekom werken met het nieuwe platform van Sprinklr. 8 september 2023Meer overheidsorganisaties haken aan op MastodonOp dit moment communiceren vijftien verschillende overheidsorganisaties en bewindspersonen met burgers via de Mastodon-app. 8 september 2023Genesys en Salesforce lanceren ‘CX Cloud van Genesys en Salesforce’De combinatie integreert contactcenter-, journey orchestration- en WEM-functies van Genesys Cloud CX in Salesforce Service Cloud. 8 september 2023Content Guru integreert Google Business-berichten in stormMet Google Business Messages kunnen klanten contact opnemen met bedrijven via Google Search, Google Maps en Google Ads. 7 september 2023Julien Hellebrekers nieuwe directeur KCC bij OlympiaHellebrekers is afkomstig van Teleperformance, waar hij onder meer Director Talent Acquisition & Talent Onboarding was. 7 september 2023DDMA Telemarketing Benchmark 2023: aantal campagnes lager, relevantie hogerAls gevolg van onder meer de herziene Telecommunicatiewet lag het totaal aantal telemarketingcampagnes in 2022 lager dan een jaar eerder. 7 september 2023AWS voegt ‘agentless’ voice dialing toe aan Amazon ConnectMet agentless voice dialing kunnen contactcenters grote volumes gepersonaliseerde gesproken meldingen versturen zonder de inzet van live agents. 6 september 2023TCS neemt deel klantenservice Athora overTCS neemt ongeveer 90 medewerkers van de levensverzekeringstak van Athora over, waaronder klantenservicepersoneel. 6 september 2023Shakeel Abdoel van TP naar ContactWorx, Leonie van Hees van HMS naar SoleoShakeel Abdoel werkte hiervoor bij TP op het Samsung-account. Leonie van Hees is afkomstig van HMS Contact Centers. 5 september 2023“De klantenservice bellen blijft een ongemak” – Odido wil het anders gaan doenOdido, de nieuwe naam voor T-Mobile en Tele2 mobiel, wil het anders doen en begint bij de klantenservice. 5 september 2023Boris Wachters start als CCO bij Custom ConnectSchmidt gaat naar Cygnific, Wachters wordt CCO bij Custom Connect en Wim Neutens wordt Directeur Kantoren en Contactcenter bij Argenta. 5 september 2023Selma Mercan naar VANAD Engage Turkije, Menno Bergman naar ChangeSelma Mercan werkte eerder voor Ocean Contact Center, Tulip Elite en Teleperformance België. Menno Bergman afkomstig van Vanad Engage. 5 september 2023Tech Mahindra lanceert e-mail tool op basis van generatieve AIHet Indiase Tech Mahindra kondigt de lancering aan van Generative AI Powered Email amplifAIer in samenwerking met Google. 5 september 2023Google geeft contactcenterplatform een updateGoogle komt met knowledge assist op basis van een LLM, samenvattingen voor calls en chats, en FAQ’s gebaseerd op generatieve AI. 4 september 2023DDMA publiceert whitepaper over inzet van conversational AI binnen klantcontactDe DDMA Commissie Conversational AI heeft een whitepaper uitgebracht: hoe pas je Conversational AI toe binnen het contactcenter? 4 september 2023Nederlandse consument wil weten: in gesprek met mens of AI?Uit onderzoek van Salesforce blijkt dat 54% van de Nederlanders de ontwikkelingen op het gebied van AI met een ongerust gevoel volgen. 4 september 2023Gemeente Nijmegen introduceert inloggen met YiviGemeente Nijmegen is van plan om inloggen via Yivi dit jaar voor 64 producten beschikbaar te maken. 1 september 2023Erwin van de Beek van Verint naar AlvariaErwin van de Beek gaat aan de slag als Account Executive bij Alvaria, sinds 2021 de naam van de combinatie Aspect Software en Noble Systems. 1 september 2023Apple zet punt achter support via Twitter, YouTube en forumsVolgens meerdere bronnen gaat Apple stoppen met klantenservice via X (Twitter), YouTube en de Apple Support-forums. 1 september 2023“Twee derde consumenten wil geen verkooptelefoontjes”De telemarketingwet die een einde moest maken aan telemarketing telefoontjes, werkt niet goed, aldus de Consumentenbond. 1 september 2023Duitse vakbond eist duidelijkheid fusie Concentrix en WebhelpVakbond ver.di maakt zich zorgen over het verlies van arbeidsplaatsen omdat beide bedrijven in Duitsland vestigingen in dezelfde steden hebben. 1 september 2023Peter van Dijk naar Budget Thuis, Marieke Fieten stopt bij MenzisPeter van Dijk stopt als Teamleider bij Coolblue; Marieke Fieten weet nog niet precies wat ze na haar vertrek bij Menzis gaat doen. 1 september 20238×8 breidt AI Self-Service-mogelijkheden uit met spraakinteractiesMet de toevoeging van voice breidt 8×8 Intelligent Customer Assistant’s zijn conversational AI selfservice-mogelijkheden uit. 1 september 2023Davey Vogel verruilt VGZ voor Rabobank, Yuri Radschilder van TP naar MediRevaVogel begint per 1 september bij Rabobank als Lead Content & Conversation Design. Radschilder begint per 1 september als WFM-planner bij MediReva. 31 augustus 2023Piekdrukte bij Stop it now! door zaak Sven PichalDe zaak Sven Pichal leidde tot een enorme piek aan oproepen bij Stop it now! Extra pijnlijk is dat de Belgische lijn maar 10 uur per week bereikbaar is. 31 augustus 2023Willemijn van Mourik en Liesbeth Polman weg bij TPWillemijn van Mourik – Rethmeier vertrekt per 1 oktober bij Teleperformance. Ook Liesbeth Polman, HR Director bij TP, vertrekt. 31 augustus 2023Gert Bruinink naar Volksbank, Samuel Nauta naar UWVNauta gaat bij UWV een van de teams managen rond WW-uitkeringsaanvragen. Bruinink wordt Servicelead WFM & KWT Nieuwe Aanvragen bij De Volksbank. 31 augustus 2023“Steeds meer ontoegankelijke overheidssites en -apps”Op het dashboard DigiToegankelijk zullen de komende tijd meer overheidssites en -apps voorzien worden van een negatieve score. 30 augustus 2023TTEC Digital introduceert Contact Center Intelligence powered by AWSTTEC Digital’s Contact Center Intelligence integreert AI/ML-technologie van AWS in een bestaand contactcenter zonder de noodzaak van transformatie. 29 augustus 2023Protest van Amerikaanse klantcontactmedewerkers MaximusDe callcentermedewerkers komen in actie voor betere arbeidsvoorwaarden en gelijke behandeling. 28 augustus 2023Cathy Storm aan de slag bij KCC Dierenuitvaartzorg NederlandCathy Storm gaat de organisatie op verschillende niveaus helpen bij het verder opzetten van het KCC. 28 augustus 2023KPN opent virtuele winkelIn de winkel kun je virtueel rondlopen, toestellen bekijken met augmented reality en er staan virtuele KPN-medewerkers klaar voor advies. 25 augustus 2023Teleperformance gaat in cassatie tegen uitspraak inlogtijdFNV wil dat in de komende cao – waarover de gesprekken reeds zijn gestart – wordt vastgelegd dat voorbereidingstijd wordt gezien als werktijd. 25 augustus 2023Ministerie van VWS verlengt samenwerking met Scooperz voor webcareScooperz zal dagelijks de communicatie onderhouden met burgers en bedrijven die via social mediakanalen contact zoeken met het ministerie. 25 augustus 2023Meta lanceert multimodaal AI model SeamlessM4TSeamlessM4T kan onder andere gesproken audio omzetten in tekst in een andere taal of in spraak in een andere taal. 25 augustus 2023Leslie Cottenjé naar IT-dochter van Proximus, Bram De Vos leidt Hello CustomerDe rol van Leslie Cottenjé bij Hello Customer wordt overgenomen door Bram De Vos. 24 augustus 2023Pegamento verkrijgt ISO 26000 certificaatPegamento hoopt met het behalen van het ISO 26000-certificaat te kunnen laten zien dat certificering niet voorbehouden is aan multinationals. 23 augustus 2023Arnon Post start bij Save Your CustomersPost werkte eerder bij Sabio en daarvoor bij Avaya. Post is ook betrokken bij het opzetten van een sector- en benchmarkonderzoek bij de KSF. 22 augustus 2023Enschede en Losser voegen button Teletolk toe aan gemeentelijke websiteDe optie om in gebarentaal te kunnen telefoneren is vastgelegd in de Telecommunicatiewet; de meeste gemeenten promoten de optie niet. 21 augustus 2023Mariska Becker (Vanad Engage) van Bijenkorf naar IntergammaMariska Becker vertrekt als teammanager Customer Service bij de Bijenkorf en gaat verder bij Intergamma, een andere klant van Vanad Engage. 21 augustus 2023TUI gaat ChatGPT inzetten voor advies aan klantenPieter Jordaan, CIO bij TUI, verwacht dat ChatGPT de manier waarop mensen hun reizen plannen en boeken, fundamenteel zal veranderen. 18 augustus 2023Finalisten ECCCSA 2023 bekendOp het lijstje finalisten staan onder meer Carrefour, Chase, Estee Lauder Companies, The LEGO Group, Lidl, Mastercard, PureGym en UK Power Networks. 17 augustus 2023Klarna besteedt deel klantenservice uit aan FoundeverKlarna schrapt 250 banen in de klantenserviceteams in Duitsland en Zweden. Medewerkers kunnen overstappen naar facilitair contactcenter Foundever. 17 augustus 2023Teleperformance India zet in op 60.000 nieuwe banen in twee jaarTP India-ceo Anish Mukker voorziet in India een jaarlijkse omzetgroei van 25% in de komende jaren, vooral met hoogwaardig werk. 16 augustus 2023CAO facilitaire contactcenters algemeen verbindend verklaardEen AVV verplicht álle facilitaire contactcenters die onder de werkgeversdefinitie vallen om de cao toe te passen. 16 augustus 2023Onbenut arbeidspotentieel blijft hoog: 1,2 miljoen mensenDe krapte op de arbeidsmarkt blijft onverminderd hoog. Het onbenut arbeidspotentieel is iets afgenomen, maar blijft op 1,2 miljoen mensen steken. 16 augustus 2023Microsoft introduceert ‘private’ versie van ChatGPTVeel bedrijven zijn overgegaan tot een verbod op het gebruik van ChatGPT, terwijl medewerkers toch manieren weten te vinden om dat te omzeilen. 15 augustus 2023Helft bedrijven weet niet hoe om te gaan met basiscontracten voor oproepkrachtenBijna de helft van organisaties weet nog niet hoe ze de uren voor basiscontracten voor hun flexwerkers gaan berekenen. 14 augustus 2023Hans Tange verlaat OlympiaVan 2013 tot 2021 was Tange franchisenemer bij Olympia en sinds mei 2021 was hij directeur van de businessline KCC binnen Olympia. 11 augustus 2023TTEC lanceert AI Readiness AssessmentRespondenten krijgen geanonimiseerde resultaten te zien van andere deelnemers, waardoor ze hun voortgang kunnen afzetten tegen branchegenoten. 10 augustus 2023“Generatieve AI vormt groot risico voor ondernemingen”Door de snelle en sterke ontwikkeling van generatieve AI staat deze technologie sinds kort hoog op het risico-lijstje van bedrijven. 10 augustus 2023Paspoortpiek: extra drukte bij frontoffice gemeenten vanaf maart 2024Overal in het land bereiden gemeenten zich voor op de ‘paspoortpiek’, een hausse aan aanvragen voor reisdocumenten, mogelijk vanaf maart 2024. 9 augustus 2023Virtuele assistent Cortana wordt uitgefaseerdVanaf augustus 2023 staakt Microsoft met het ondersteunen van Cortana in Windows als zelfstandige app. 9 augustus 2023Freshworks introduceert Customer Service Suite met geïntegreerde AIDe suite is een combinatie van Freshchat, Freshdesk en Freddy AI, de generatieve AI-technologie van het bedrijf. 8 augustus 2023Ook Helpdesk intermediairs Belastingdienst onderdeel van beprijzingsvoorstellenJaarlijks gaat het om 1 miljoen gesprekken; het ministerie van Financien oppert een tarief van 1,80 euro per gesprek. 8 augustus 2023Five9 neemt customerdataplatform Aceyus overFive9 heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van Aceyus, een startup op het gebied van data-integratie en -analyse. 7 augustus 2023Kleine pauzes: FNV roept Webhelp-medewerkers op tot tekenen petitieEerder kondigde FNV aan juridische stappen tegen het schrappen van de korte pauzes te overwegen, nu komt de bond met een petitie. 7 augustus 2023Drukte bij de Luisterlijn door vakantieperiodeEenzaamheid is de grootste reden waarom mensen contact zoeken met de Luisterlijn. Jaarlijks voeren de vrijwilligers ruim 330.000 gesprekken. 4 augustus 2023Bellen met de overheid? 1 euro per gesprekDe rijksoverheid kan tientallen miljoenen euro’s besparen op haar belkosten, mits burgers een toeslag gaan betalen van 1 euro per gesprek. 3 augustus 2023Martijn Franssen stopt bij KPNMartijn Franssen gaat vanaf augustus 2023 verder als zelfstandige onder de naam Wendehammer. 3 augustus 2023Teleperformance koopt voor half miljard eigen aandelen terugBedrijven die eigen aandelen inkopen, belonen hiermee hun aandeelhouders: de jaarlijkse winstuitkering per aandeel gaat omhoog. 3 augustus 2023Het Customer Care Center faillietBij Customer Care Center BV., een facilitair contactcenter met vestigingen in Alkmaar en Leiden, zouden circa 230 personen werken. 2 augustus 2023Maarten Cavé naar Kamera Express, Niels Damen naar ABGMaarten Cavé is gestart als Manager Digitaal bij Kamera Express. Niels Damen begint als Afdelingsmanager Dienstverlening bij ABG-organisatie. 2 augustus 2023Content Guru opent ontwikkelhub in PortoPorto wordt de vijfde permanente locatie in de regio, naast de al aanwezige kantoren in Duitsland, Nederland, Ierland, Italië en Schotland. 1 augustus 2023Dirk Stuip verruilt CM.com voor UnexusDirk Stuip is per 1 augustus gestart als CEO van Unexus, een in Baarn gevestigd Nederlands bedrijf dat klantcontactoplossingen ontwikkelt en levert. 1 augustus 2023Veel Tesla-rijders zijn ontevreden over klantenservice‘Zorgen over de kwaliteit en klantenservice’ is voor Tesla-rijders een belangrijk argument om van merk te veranderen. 31 juli 2023Gartner: AI-toepassingen in klantcontact in de liftMarktonderzoeker Gartner verwacht dat de wereldwijde uitgaven aan AI-toepassingen in klantcontact met 16% stijgen ten opzichte van 2022. 28 juli 2023Continuum Global Solutions sluit deal met Sanas.AI voor stemvervormingDe oplossing van Sanas.AI vormt de spraak van agents realtime om naar een kunstmatige spraak met of zonder lokaal accent. 28 juli 2023Key2burgerzaken van Centric gemoderniseerdKey2Burgerzaken van Centric, gericht op dienstverlening van de lokale overheid, is onlangs gemoderniseerd en wordt nu op grote schaal vervangen. 28 juli 2023Drukte bij Europ Assistance BrusselMet 29.000 oproepen en 15.000 medische en technische dossiers in de afgelopen vijf weken is het niet de drukste zomer voor Europ Assistance. 27 juli 2023Onduidelijkheid over betalingen aan ZiggoOp het bankafschrift staat als ontvanger van het betaalde bedrag niet Ziggo of VodafoneZiggo, maar Vesta Payment Solution. 27 juli 2023TP’s omzet blijft groeienDe marktleider in CX-diensten realiseerde een omzet van 3.960 miljoen euro, een stijging van 7 procent ten opzichte van vorig jaar. 27 juli 2023Singapore Airlines op nummer 1 bij World Airline AwardsTen opzichte van vorig jaar is KLM van plek 17 naar plek 25 gezakt. Easyjet staat op plek 65 in de top 100, Brussels Airlines op plek 100. 27 juli 2023TikTok lanceert e-commerceplatformOnder de naam ‘TikTok Shop Shopping Center’ gaat het e-commercebedrijf zijn bestaande TikTok Shop-programma uitbreiden. 26 juli 2023Boinc breidt uitBraun is afkomstig van Knab, waar ze bijna tien jaar heeft gewerkt als servicedeskmedewerker, shiftleader, teamleader en brand specialist. 26 juli 2023Leslie Cottenje verlaat Hello CustomerHet bedrijf Hello Customer werd in 2015 opgericht door Leslie Cottenje, Joeri Pansaerts en Bram De Vos; de laatste volgt haar op als ceo. 25 juli 2023Duitsers: voorkeur voor telefoon, maar ontevreden over bereikbaarheidIn de leeftijdsgroep 18-24 jaar gebruikt 20 procent van de Duitse consumenten een chatbot, vergeleken met 7 procent van de 55-plussers. 25 juli 2023Twitter wordt XDe vraag is wanneer voor iedereen het nieuwe logo vanzelfsprekend en duidelijk is. Daarnaast is het de vraag of Twitter geschikt blijft als contactkanaal. 24 juli 2023Bestuurswisselingen bij NIMANicole Verburg, Ronald Voorn en Door Plantenga stoppen met hun bestuursfunctie. Rob Overduin wordt directeur en voorzitter. 24 juli 2023Ascensos kiest voor Calabrio ONEFacilitair contactcenter Ascensos heeft gekozen voor Calabrio ONE voor het inplannen van agents op zeven internationale contactcenterlocaties. 21 juli 2023Simyo voor de 30ste keer uitgeroepen tot beste mobiele providerAfgelopen kwartaal kwam de provider voor de 30e keer als beste uit de test, met een gedeelde plaats met Ben. 20 juli 2023Zoom breidt het contactcenterportfolio uit met Zoom Workforce ManagementZoom komt met WFM-functionaliteit op het vlak van forecasting, scheduling, intraday management en review. 19 juli 2023Datalek bij pakketdienst GLSKlanten van GLS hebben gisteren tientallen tot soms wel duizenden e-mails van het bedrijf gekregen met informatie over pakketten van anderen. 19 juli 2023MIT: “ChatGPT maakt mensen productiever”De groep medewerkers die ChatGPT mocht gebruiken, bleek gemiddeld 11 minuten sneller klaar te zijn met de opgelegde taken. 19 juli 2023WhatsApp en Chatbots maken De Telegraaf 23% efficiënterDe inzet van het Eazy platform van Spotler leidde ertoe dat de klantenservicemedewerkers 23% minder vragen hoeven te beantwoorden. 19 juli 2023Softwareaanbieder vervangt supportmedewerkers door AIDe oprichter verving het grootste deel van zijn klantenservicemedewerkers door AI; zijn post op twitter hierover leidde tot wereldwijde reacties. 18 juli 2023Transcom neemt timeframe overTranscom neemt Timeframe over, een premium dienstverlener op het gebied van klantenservice, verkoop, marketing en video-identificatiediensten. 18 juli 2023Content Guru verbetert spraakkanaal met nieuwe functionaliteitDe nieuwe functies omvatten het delen van geolocatie, ondersteuning van de camera voor videogesprekken en nieuwe personalisatiemogelijkheden. 17 juli 2023Monique Bulthuis wordt directeur Digitaal bij de BelastingdienstMonique Bulthuis wordt per 1 september 2023 benoemd tot directeur Digitaal bij de Directie Klantinteractie & Services van de Belastingdienst. 17 juli 2023Wereld Natuur Fonds kiest voor storm van Content GuruWWF zal storm van Content Guru implementeren om de communicatie met zijn miljoenen donateurs te verbeteren en loyaliteit te stimuleren. 14 juli 2023Genesys lanceert Cloud CX voor nonprofitsNonprofits hebben vaak beperkte budgetten, maar leveren binnen die kaders in veel gevallen missiekritische dienstverlening. 14 juli 2023Cognizant komt met Cognizant Intelligent InteractionsAls onderdeel van AWS Connect kan de oplossing helpen bij compliance, selfservice, gepersonaliseerde dienstverlening en systeemintegratie. 12 juli 2023ChatGPT verkort nawerktijd bij NN met drie minuten: besparing 50 FTENN Group (wereldwijd 16.000 medewerkers) gebruikt ChatGPT voor het samenvatten van de klantengesprekken in een paar steekwoorden. 12 juli 2023Royal Mail beperkt openingstijden klantenservicepuntenRoyal Mail heeft de openingstijden beperkt van de helft van de 1.200 klantenservicepunten. 11 juli 2023CNV presenteert wensenlijstje nieuwe caoDe bond wil ook veranderingen aanbrengen in de arbeidsvoorwaarden. Denk aan het afschaffen of verbieden van sancties of wachtdagen bij ziekte. 7 juli 2023Radar presenteert onlinezomerserie rond perikelen klantenserviceDe eerste aflevering van ‘De Klantenservice’ is vrijdag verschenen op het YouTubekanaal van consumentenprogramma Radar. 7 juli 2023Callcenterbanen weg bij autofabrikant Lynk & Co in MaastrichtVolgens het Chinees-Zweedse bedrijf gaat het om uitzendkrachten en medewerkers met een tijdelijk contract. 7 juli 2023Michiel van Vlimmeren CEO NextviewVan Vlimmeren neemt de CEO-rol over van Huub Waterval, die Nextview in 2009 oprichtte. Samen vormen ze de directie. 6 juli 2023Marleen van de Pol nieuwe VP Customer Experience bij KLMMarleen van de Pol is per 1 juli Vice President Customer Experience bij KLM. Ze volgt Boet Kreiken op, die met pensioen is gegaan. 5 juli 2023Robert Duijvestijn manager klantcontact bij waterleidingbedrijf DuneaDuijvestijn werkte hiervoor onder meer bij Cvision, TMG, Santander en Mastermind. Ook was hij bestuurslid van KSF en Stichting ITO. 5 juli 2023Salesforce lanceert Sales GPT en Service GPTService GPT genereert onder andere antwoorden en vat interacties met klanten samen in kennisartikelen voor serviceteams. 4 juli 2023Jolly Roger houdt telemarketeers aan de praatDe Amerikaanse dienst Jolly Roger gebruikt AI voor ‘roboconsumenten’ die telefonische verkopers aan de lijn houden. 3 juli 2023Klantenservice Air France KLM Martinair Cargo kiest voor Salesforce en VonageDoor de samenwerking met Salesforce hebben de klantenserviceteams van AFKLMP Cargo nu een 360-graden beeld van klanten. 3 juli 2023Judith Oude Sogtoen nieuwe directeur DDMA, Noor Cloo nieuwe voorzitterJudith Oude Sogtoen wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van DDMA. Ze volgt Diana Janssen op die begin 2023 afscheid nam. 30 juni 2023Vodafone UK laat medewerkers overgaan naar WebhelpVodafone heeft aangekondigd dat een deel van de medewerkers vanaf augustus niet meer voor Vodafone zal werken maar voor Webhelp. 29 juni 2023DDMA niet enthousiast over voorgenomen aanscherping telemarketingregelsMinister Adriaansens heeft plannen om bij duurovereenkomsten die via telemarketing tot stand komen, een schriftelijkheidsvereiste in te voeren. 29 juni 2023Memo Group kiest voor Twilio en SabioMemo Group, een Belgische klantcontactdienstverlener, heeft Sabio Group ingeschakeld voor de implementatie en beheer van een Twilio Flex-oplossing. 29 juni 2023Nicole Verspeek van Fixami naar Axell LogisticsNicole Verspeek stapt per begin juli over naar Axell Logistics. Ze gaat daar aan de slag als Teamlead Transport Administration. 29 juni 2023De Luisterlijn: opnieuw ruim driehonderdduizend gesprekken in 2022De meeste gesprekken werden gevoerd via de telefoon (298.257), gevolgd door de chat (31.147). Daarnaast verstuurden vrijwilligers 4.533 e-mails. 28 juni 2023‘Stop verkoop energiecontracten aan de deur en per telefoon’De verkoop van energiecontracten aan de deur en per telefoon moet snel ophouden, vindt de Tweede Kamer. 28 juni 2023KSF geeft update over Code Verantwoordelijk MarktgedragDe belangrijkste argumenten om te gaan uitbesteden hebben te maken met de arbeidsmarkt, zo blijkt uit de KSF-peiling over uitbesteden van klantcontact. 26 juni 2023Boet Kreiken, EVP Customer Experience bij KLM stoptBoet Kreiken, sinds 2017 Executive Vice President Customer Experience bij KLM, zwaait per 1 juli dit jaar af na 40 jaar KLM. 23 juni 2023Zendesk neemt Tymeshift overTymeshift voorziet onder andere in AI-gedreven prognoses van ticketvolumes en onderwerpen en kan automatisch roosters maken. 23 juni 2023Uitzendbureau voor ‘digitaal personeel’ Neople haalt 1,5 miljoen euro opHet bedrijf Neople biedt chatbots aan, net als een uitzendbureau extra capaciteit levert. 22 juni 2023EX in de bestuurskamerEmployee experience (EX) is een top-3 prioriteit voor CEO’s geworden aldus het 2023 Global Customer Experience Report van NTT. 22 juni 2023Peter Klaver van Cygnific naar StrykerPeter Klaver verlaat na 15 jaar Cygnific, waar hij de laatste twee jaar als Operations Manager Customer Services werkzaam was. 22 juni 2023Conduent breidt uit naar GriekenlandConduent heeft bijna 100 twee- en meertalige medewerkers aangenomen, die aan de slag gaan voor een toonaangevend Europees telecombedrijf. 21 juni 2023Observe.AI lanceert contactcenterspecifiek LLMObserve.AI, aanbieder van een conversational-intelligence platform, introduceert een eigen Contact Center LLM met 30 miljard parameters. 21 juni 2023Rien Brus stapt over naar AltuïtionRien Brus stapt over van APG naar Altuïtion. Eerder werkte Brus onder meer bij Aegon en bij Zwitserleven. 20 juni 2023Teleperformance lanceert TP GenAITP Gen AI omvat onder andere TP Interact voor interactieanalyse, TP Digital Floorwalker en StoryfAI, een meertalige realtime vertaalmachine. 19 juni 2023Gartner: adoptie van chatbot door consument blijf laagOrganisaties die chatbots inzetten, hebben goed zicht op waarvoor de chatbot gebruikt kan worden door de klant; de klant heeft hierover geen idee. 19 juni 2023Avaya breidt leaderschipteam uitHet team van Alan Masarek, Avaya’s CEO, wordt uitgebreid met Amy O’Keefe (CFO), Omar Javaid(CPO) en Josh Mueller (CMO). 16 juni 2023FNV: “Betaalde koffiepauzes Webhelp zijn verworven recht”Als Webhelp vasthoudt aan het schrappen van de betaalde korte pauzes, beraadt vakbond FNV zich op juridische stappen. 16 juni 2023Duitsland: minder (vaste) belminuten, meer dataverkeerOok in Duitsland neemt het dataverkeer snel toe en loopt het aantal vaste telefoonverbindingen gestaag terug. 16 juni 2023KSF start met nieuw sector- en benchmarkonderzoekArnon Post is door KSF-directeur Roel Masselink als projectleider aangetrokken om het opzetten van het onderzoek in goede banen te leiden. 16 juni 2023Carrefour zet AI in op zijn online supermarktplatformChatGPT wordt ook ingezet om de productinformatie van 2.000 huismerkproducten aan te vullen. 15 juni 2023Jelmer IJbema voorgedragen als nieuw bestuurslid KSFVoor IJbema gaat het om een benoeming in eerste termijn voor facilitaire contactcenters; Steenbergen wordt voorgedragen voor herbenoeming. 15 juni 2023Sabio lanceert Wellbeing CompanionDe Wellbeing Companion is onderdeel van het gegevensgestuurde welzijnsprogramma van Sabio voor contactcenters. 15 juni 2023Verint komt met eigen en open CCaaS-platformDe stap van Verint ligt voor de hand: Verint heeft een brede suite van klantcontactoplossingen, maar miste nog een eigen platform. 15 juni 2023E.On Next moet 8 pond betalen aan 500.000 klanten vanwege falende klantenserviceKlanten van E.On Next krijgen een gezamenlijke schadevergoeding van 4 miljoen pond wegens onacceptabele klantenservice. 15 juni 2023Europees Parlement is het eens over regels voor AIDe komende tijd gaan het parlement en de lidstaten in onderhandeling over de wet, die in 2021 werd voorgesteld door de Europese Commissie. 14 juni 2023HR maakt weinig werk van vernieuwingVoor bijna tachtig procent van de Nederlandse organisaties is het werven van personeel nog steeds een issue, maar ze vernieuwen hun beleid niet. 14 juni 2023Verint lanceert Engagement Data InsightsMet Verint Engagement Data Insights kunnen bedrijfsleiders direct toegang krijgen tot gegevens over klantbetrokkenheid. 14 juni 2023Rackeena Nagessersing start als Senior Business Consultant bij TKC digitalRackeena Nagessersing werkte eerder lange tijd bij Oracle, in de laatste functie als Principal Customer Success Manager CX. 13 juni 2023Generatieve AI maakt groot deel low code overbodig, aldus Alan Trefler van PegaTijdens de kickoff van Pegaworld zijn verschillende vernieuwingen aangekondigd voor Pega Platform, Pega Customer Decision Hub en Pega Customer Service. 12 juni 2023113: groei in hulpvragen vlakt iets afHoewel ook een bereikbaarheid is toegenomen met 5% ten opzichte van 2021, worstelt 113 met de managementinformatie die het platform QuandaGo aanlevert. 8 juni 2023Verzuimapplicatie Onvia kiest voor beeldbellen via WeSeeDoOnvia, leverancier van een verzuim-applicatie, heeft gekozen voor een integratie van beeldbellen via WeSeeDo. 8 juni 2023Watermelon introduceert web scraper voor chatbotMet ‘web scraper’ is het mogelijk om op basis van een URL alle informatie van een website toe te voegen aan een chatbot, aldus Watermelon. 8 juni 2023Klantenservicemedewerker Southwest Airlines: fraude met vouchersEen voormalige klantenservicemedewerker van Southwest Airlines is aangeklaagd voor fraude met reisvouchers ter waarde van bijna 1,9 miljoen dollar. 8 juni 2023Nieuwe functies voor Sandra van Maarseveen en Martijn VenusSandra van Maarseveen gaat verder als director B2C Energy Retail bij Eneco. Martijn Venus is per 1 juni gestart als Principal Consultant bij Vlirdens. 7 juni 2023Meer dan een miljard dollar cloudomzet voor GenesysDeze mijlpaal is binnen vier jaar bereikt sinds het bedrijf met dezelfde dienstverlening de 100 miljoen dollar overschreed. 7 juni 2023AP bevraagt OpenAI over omgang met data ChatGPTDe Autoriteit Persoonsgegevens wil weten hoe OpenAI persoonsgegevens gebruikt voor het trainen van het taalmodel van ChatGPT. 6 juni 2023Blokkade van ChatGPT in Nederland onwaarschijnlijkVolgens minister Weerwind heeft de AP voldoende kennis en capaciteit in huis om de risico’s van het gebruik van ChatGPT te onderzoeken. 6 juni 2023Twilio onder druk van activistische aandeelhoudersCX-leverancier Twilio “moet het bestuur aanpassen, assets verkopen en de kostenstructuur aanpakken.” 5 juni 2023NOS: “Klantenservicebranche terughoudend met AI”Romy de Roo verwacht dat de rol van de klantcontactmedewerker door AI geleidelijk zal veranderen richting dossierbeoordelaar. 5 juni 2023Klachten over bereikbaarheid verzekeraars piekenDe Belgische ombudsman wijt het hoge aantal klachten aan de digitalisering, terwijl consument als het er op aan komt, iemand willen kunnen spreken. 5 juni 2023Nick Grisel van Mediahuis NRC naar Mediahuis NederlandNick Grisel verruilt Mediahuis NRC voor Mediahuis Nederland, waar hij start als Manager Klantenservice & Selfservice. 2 juni 2023App LeesSimpel vereenvoudigt tekstenMet de camera van je smartphone maak je een foto van de brief, waarna deze wordt samengevat: van wie is de brief, wat staat er in. 1 juni 2023AI-chatbot hulplijn NEDA alweer offline vanwege schadelijk adviesEen activiste deelde op Instagram dat de chatbot van NEDA adviezen geeft aan mensen met een eetstoornis, zoals ‘ga dagelijks op de weegschaal staan’. 1 juni 2023National Domestic Violence Hotline (The Hotline) kiest voor GenesysDe National Domestic Violence Hotline, de Amerikaanse hotline voor betrokkenen rondom relationeel misbruik, heeft Genesys Cloud CX geïmplementeerd. 1 juni 2023Eurocommissaris Vestager: regulering AI versnellenNu het maken van wetgeving te lang duurt, willen de EU en de VS een gedragscode opstellen voor techbedrijven rondom kunstmatige intelligentie. 31 mei 2023Medewerker facilitair contactcenter steelt data VodafoneZiggoEen recent datalek bij VodafoneZiggo is veroorzaakt door een oud-medewerker van een callcenter dat voor het bedrijf werkt. 31 mei 2023Nederlandse bedrijven zeggen voorop te lopen in het gebruik van data en AINederlandse bedrijven zien AI als een kans om groei te stimuleren. En dus niet alleen als een manier om kosten te besparen. 31 mei 2023MijnOverheid: 10 miljoen accountsHet idee voor MijnOverheid ontstond 15 jaar geleden op initiatief van 5 grote overheidsorganisaties, waaronder de Belastingdienst, de RDW en het UWV. 31 mei 2023AI-startup Anthropic haalt 450 miljoen dollar opAI-startup Anthropic heeft 450 miljoen dollar opgehaald. Een van de investeerders is Zoom Ventures. 30 mei 2023Pega lanceert GenAI met 20 nieuwe generatieve AI-mogelijkhedenPega GenAI creëert automatisch de juiste workflows, datamodellen, gebruikersinterfaces en voorbeelddata voor nieuwe toepassingen. 30 mei 2023Eetstoornis-hulplijn vervangt menselijk personeel door AI-chatbotNEDA, hulplijn voor mensen met eetstoornissen, is van plan om hulpzoekenden te bedienen via een AI-gestuurde chatbot genaamd “Tessa”. 30 mei 2023ACM trekt onjuist gebruikte 0906-doorschakelnummers inDe ACM heeft sinds het ingaan van striktere regels voor doorschakeldiensten 163 telefoonnummers uit de 0906-nummerreeks ingetrokken. 30 mei 2023“Amsterdam scoort goed op dienstverlening”Volgens wethouder Hester van Buren scoort de gemeentelijke dienstverlening van Amsterdam gemiddeld een acht. 29 mei 2023Teleperformance en Blackstone bieden onafhankelijk op hetzelfde EveriseTeleperformance en investeerder Blackstone plannen afzonderlijk biedingen op Everise Holdings, een BPO-dienstverlener met 16.000 medewerkers. 26 mei 2023Watermelon lanceert chat-app JesusPTChatbot-aanbieder Watermelon heeft JesusPT gelanceerd, een app waarmee mensen een gesprek zouden kunnen voeren met ‘de zoon van God’. 26 mei 2023Maatschappelijke impact Luisterlijn wetenschappelijk aangetoondDe Luisterlijn vult een maatschappelijke leemte en heeft gunstige effecten op gesprekspartners, concludeert onderzoeksbureau SEOR. 26 mei 2023Knab-klantenservice onderschat overname Aegon-klantenBij verschillende dossiers spelen fouten en vertragingen en wordt niet gereageerd op e-mails. Ook lopen de wachttijden bij de klantenservice op. 26 mei 2023Mega Energy kiest voor QuandaGoMega Energy, een van de snelst groeiende energieleveranciers in Europa, neemt de volledige QuandaGo Suite af. 26 mei 2023CCMA viert 25-jarig bestaanOp 22 juni aanstaande – tijdens OpenVaren 2023 – viert de Customer Contact Management Association (CCMA) het 25-jarig jubileum. 24 mei 2023WhatsApp staat toe verzonden berichten te bewerken binnen 15 minutenMeta heeft in een Facebook-post aangegeven dat gebruikers nu een bericht kunnen wijzigen binnen 15 minuten na het verzenden van het bericht. 24 mei 2023BT kiest opnieuw voor ServiceNowBT verlengt het partnership met ServiceNow en gaat onder meer een nieuw contactcenter-as-a-service (CCaaS) platform lanceren. 23 mei 2023Meta ontwikkelt eigen LLM-taalmodelMeta heeft een eigen taalmodel ontwikkeld. Het bedrijf zegt hiermee in te spelen op de belangrijkste tekortkoming van de bestaande LLM’s. 22 mei 2023Huisartsenpraktijk zet chatbot ‘Praat met de Dokter’ inPraat met de Dokter voert de anamnese uit door diagnostische vragen te stellen die normaal bij het consult of aan de telefoon worden uitgevraagd. 22 mei 2023Webhelp verlengt contract met Centric voor werkplek- en systeembeheerDe keuze van Webhelp om te verlengen bij Centric is opvallend, het bestuur van het bedrijf staat al jaren ter discussie. 22 mei 2023Meta verkoopt CMR-platform Kustomer weerNa eerdere berichten dit voorjaar heeft Meta inderdaad Kustomer verkocht, korte tijd nadat Meta de CRM-leverancier voor 1 miljard dollar overnam. 19 mei 2023AP schroeft telefonische bereikbaarheid terug en krijgt minder meldingenDe AP heeft in 2022 besloten de telefonische bereikbaarheid te beperken, waardoor er minder privacyklachten binnenkwamen dan het jaar ervoor. 19 mei 2023G-Star RAW vervangt oude Avaya-oplossing door Avaya Cloud OfficeHet Nederlandse kledingmerk G-Star RAW is overgestapt op Avaya Cloud Office van RingCentral. 18 mei 2023Enghouse Systems neemt Lifesize overEnghouse Systems neemt grote onderdelen over van Lifesize, een leverancier van videoconferencing en omnichannel contactcenter-oplossingen. 18 mei 2023Rode cijfers voor TwilioHet netto verlies van Twilio, onder meer actief met contactcentersoftware, komt over een periode van 12 maanden uit op 1,38 miljard dollar. 18 mei 2023Bart Zurings begint bij WEngage als Head of Account ManagementZurings werkte sinds begin dit jaar als senior Delivery Manager bij WEngage, de optelsom van In2com, IPG and Call-IT. 18 mei 2023Sabio Group komt met nieuwe Interaction Analytics-oplossingSabio Group heeft een nieuwe oplossing gelanceerd om bruikbare inzichten uit klantinteracties naar boven te halen. 17 mei 2023Zoom gaat samenwerken met AnthropicBij de ontwikkeling van de chatbot van Anthropic is onder andere rekening gehouden met maatschappelijk verantwoord ondernemen. 17 mei 2023MessageBird dieper in rode cijfersMessageBird, het Amsterdamse bedrijf dat berichtenverkeer tussen klanten en organisaties afhandelt, is vorig jaar verder in de rode cijfers gezakt. 17 mei 2023KSF zet ISO 18295 in de spotlightVolgens de KSF helpt ISO 18295 bij het op peil houden van alle klantcontactprocessen en bij het positioneren van het contactcenter binnen de organisatie. 16 mei 2023Arbotrends: zes van de tien werknemers wil hybride werkenHet aandeel mensen dat hybride werkt ligt op iets meer dan 45%. Dat is nog altijd meer dan voorafgaand aan de coronacrisis. 15 mei 2023Acht finalisten CCMA Manager of the Year 2023 bekendDe CCMA heeft bekend gemaakt wie de finalisten zijn voor de finale van de CCMA Manager of the Year 2023. 11 mei 2023Efteling is het klantvriendelijkste bedrijf van NederlandVorig jaar was het attractiepark derde bij het grootste onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid van Nederland. DSW staat op plaats 2 en Rituals op 3. 11 mei 2023“Inlogtijd is werktijd”, aldus rechter in hoger beroep; TP overweegt cassatieOok in het hoger beroep dat TP had aangespannen, is opnieuw uitgesproken dat inlogtijd moet worden beschouwd als werktijd. 10 mei 2023Anthropic lanceert ‘Grondwet voor Chatbot’De grondwet voor AI bestaat uit een set regels waaraan het bedrijf zich wil houden bij de ontwikkeling van de eigen chatbot genaamd Claude. 10 mei 2023RBA Besparing, callcenter voor energiebesparing failliet verklaardVolgens de curator leidde het bedrijf al sinds de zomer van 2022 een slapend bestaan en waren er geen activiteiten meer. 10 mei 2023Werkgevers zetten financiële middelen in voor vinden en behouden medewerkersZes van de tien werkgevers hanteren aanbrengpremies bij het werven van personeel, 45% biedt nieuwe instromers een hoger salaris of een vast contract. 10 mei 2023Daniël Zwarts start bij Comfort PartnersZwarts wordt bij Comfort Partners verantwoordelijk voor een team met installateurs en een servicedesk team. 9 mei 2023Slachtofferhulp Nederland kiest Frontline Solutions voor implementatie en beheer contactcenteroplossingHet contract van vier jaar heeft betrekking op de contactcenteroplossing voor het Contact-, Advies- en Informatiecentrum. 8 mei 2023Maarten Oosterhoff aan de slag als Director Services bij RemehaOosterhoff werkte de afgelopen 23 jaar als zelfstandig interim-manager en trainer voor een groot aantal opdrachtgevers. 8 mei 2023Jaarsalaris Britse klantcontactmedewerkers met 11 procent gestegenHet gemiddelde jaarsalaris van Britse klantcontactmedewerkers steeg de afgelopen 12 maanden van 24.239 euro naar 27.057 euro. 8 mei 2023Salesforce kondigt Slack GPT voor service aanSlack GPT stelt gebruikers ook in staat om gesprekken en vergaderingen te laten samenvatten en achteraf tips voor vervolgstappen te ontvangen. 5 mei 2023Telenet verslikt zich in CRM-projectDe ontwikkeling van en overstap naar een nieuw CRM-platform van Pega zorgt voor problemen bij internetprovider Telenet. 2 mei 2023Avaya heeft Chapter11-procedure volledig afgerondNaast het afsluiten van overeenkomsten met de belangrijkste schuldeisers en investeerders heeft het bedrijf ook intern orde op zaken gesteld. 2 mei 2023Team Frontline Solutions breidt uitFrontline Solutions heeft het team uitgebreid met Kevin van Leeuwen (afkomstig van Genesys) en Nordien Anflous, eerder werkzaam bij NICE. 1 mei 2023AirFrance en KLM stoppen klantcontact via Twitter“Twitter DM’s worden niet langer geladen in ons beschermde customer care systeem” aldus de customer service organisatie van KLM. 1 mei 2023Ook klantcontact-medewerkers van FNV gaan mogelijk staken“Als zij hun werk neerleggen is de kans aanwezig dat de bond dinsdag slecht of niet bereikbaar is.” 1 mei 2023Paul Monster volgt Berry Jansen op bij WaternetPaul Monster start per 1 mei bij Waternet en wordt verantwoordelijk voor het inningsproces van drinkwatergelden en waterschapsbelasting. 1 mei 2023AFM: moederbedrijf Promovendum “sjoemelt met klanttevredenheidscijfers”Promovendum sjoemelde met klantbeoordelingen door negatieve recensies van klanten slecht zichtbaar te maken. 28 april 2023Maximale wachttijd van drie minuten: Spanje keurt nieuwe wet goedDe wet verplicht bedrijven met meer dan 250 medewerkers en bedrijven in specifieke sectoren om mensen niet meer dan 3 minuten aan de telefoon te laten wachten. 28 april 2023EU stelt nieuwe auteursrechtregels voor generatieve AI voorBedrijven die generatieve AI-tools inzetten, zullen openbaar moeten maken welk auteursrechtelijk beschermd materiaal daarbij is gebruikt. 28 april 2023ChatGPT Business moet straks enkele problemen oplossenOpenAI wil de veelvuldig geconstateerde problemen van ChatGPT op het gebied van privacy en datasecurity aanpakken in de komende Business versie. 28 april 2023TTEC Digital lanceert WFM-adapter voor Microsoft Dynamics 365 Customer ServiceMet de WFM-adapter voor Microsoft Dynamics 365 Customer Service kunnen managers belangrijke prestatie-indicatoren realtime volgen. 26 april 2023Bestuurswisselingen bij Callcenterforum.atBij Callcenterforum.at, de Oostenrijkse belangenvereniging in klantcontact, neemt Robert Sluka de voorzittershamer over van Georg Mack. 26 april 2023Facilitair contactcenter Journeycall kiest voor SabioJourneycall, een Britse BPO gespecialiseerd in klantcontact voor OV, heeft Sabio geselecteerd voor de migratie naar Genesys Cloud CX. 25 april 2023Onderzoek: AI-oplossing maakt customerservice-medewerkers aanzienlijk productieverDe klantenservicemedewerkers die toegang kregen tot de AI-oplossing, werden gemiddeld 14 procent productiever. 21 april 2023Nieuwe rol voor Naomi van WeeldenNaomi van Weelden begint aan een nieuwe functie als Clusterhoofd Klantinteractie bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. 21 april 2023Teleperformance ondersteunt vakbondsactiviteiten met overeenkomstDe overeenkomst is een vervolgstap op de wereldwijde overeenkomst die op 1 december 2022 in Parijs werd ondertekend. 21 april 2023Capita slachtoffer van hackFacilitair contactcenter Capita heeft bekendgemaakt dat bij een cyberaanval in maart mogelijk gegevens van klanten en/of leveranciers zijn buitgemaakt. 20 april 2023CCMA roept op tot deelname aan Nationale Klantcontact WeekDe CCMA doet een oproep aan iedere leidinggevende in de klantcontactbranche om er een geweldige week van te maken. 20 april 2023Zalando lanceert ChatGPT aangedreven mode-assistentE-commercebedrijf Zalando lanceert dit voorjaar een eerste bètaversie van een door ChatGPT aangedreven mode-assistent op de app- en webplatforms. 20 april 2023UJET sluit partnership met Alvaria en Google CloudMet de integratie kunnen contactcenters de workforce engagement-oplossingen van Alvaria benutten via het Google Cloud Contact Center AI Platform. 20 april 2023Eerste promotiedag Burgerzaken trekt 70 kandidatenRuim 50 personen hebben zich aangemeld voor de zogenaamde ‘speeddates’ die zijn gehouden met collega’s van Burgerzaken. 20 april 2023Deloitte lanceert generatieve AI business unitDeloitte gaat een nieuwe business unit oprichten die klanten kan helpen om de kracht van generatieve AI en Foundation-modellen te benutten. 20 april 2023Spoedlijn huisarts slecht bereikbaar, inspectie komt in actieHet bedrijf moet het komende half jaar elke maand een voortgangsrapportage inleveren waaruit blijkt hoe de spoedzorg overdag wordt ingevuld. 19 april 2023Leden FNV stemmen in met eindbod INGDe leden van de FNV kunnen rekenen op loonsverhoging van 14% voor de laagste salarisschalen en tot 4% voor de hoogste. 18 april 2023Medipoint in zee met Quality ContactsMedipoint, leverancier van hulpmiddelen, is voor het klantcontact een partnership aangegaan met Quality Contacts. 17 april 2023Zoom neemt employee engagement platform Workvivo overHet aanbod van Workvivo omvat engagementtools, een sociaal intranet en een werknemersapp, allemaal geïntegreerd in één platform. 17 april 2023Milenka Mourits start bij MLCMourits werkte sinds 2015 in verschillende rollen bij Rabobank en begon haar loopbaan bij het KCC van Rabobank als adviseur particulieren. 14 april 2023Rathenau: internationale ranglijsten digitale overheden vaak eenzijdigNederland scoort goed op internationale ranglijsten als het gaat om digitalisering van de overheid, maar die rankings zijn eenzijdig aldus Rathenau. 13 april 2023Consument wil beter begrepen worden door chatbots en spraakassistentenHoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90% van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. 13 april 2023“Klantenservice-medewerkers van bedrijven worden onder druk gezet om data te stelen”Een inhuurkracht van een externe partij kon onrechtmatig gebruikmaken van klantdata van circa 30.000 klanten van Vattenfall. 12 april 2023Nieuwe rollen voor Emy Piers en Kirsten NijmeijerNijmeijer begint bij TP als CHRO voor Benelux en Suriname, Piers is Head of Strategic programs & Portfolio management bij Nederlandse Loterij. 11 april 2023Succesvolle retoursticker voor moeilijke brievenSteffie.nl ontwierp een sticker die mensen op de envelop van een moeilijk begrijpbare brief kunnen plakken. 8 april 2023Nominaties klantvriendelijkste bedrijf van Nederland bekendOp 11 mei maakt MarketResponse bekend wat het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is. 7 april 2023Calabrio breidt eigen oplossingen uit met ChatGPTCalabrio kondigt de integratie aan van Calabrio ONE met geavanceerde AI-systemen (kunstmatige intelligentie) van OpenAI. 7 april 2023TechSee kondigt nieuwe multimodale AI voor serviceautomatisering aanTechSee integreert het computer vision AI-platform met ChatGPT om Multi-Sensorische AI voor service-automatisering mogelijk te maken. 6 april 2023DDMA stelt Compliance Comité aanHet DDMA Compliance Comité komt als onafhankelijk orgaan in de plaats van de DDMA Privacy Autoriteit en de Commissie Balanstoets Telemarketing. 6 april 2023911-diensten luiden de noodklokHet aantal noodoproepen blijft elk jaar stijgen in de VS. Bijna de helft van alle 911-centrales in het hele land heeft een personeelstekort. 5 april 2023TTEC Digital lanceert Optics voor het Google CCAI PlatformOptics stelt ondernemingen in staat een eenduidig beeld te krijgen van hun contactcentergegevens en trends te identificeren. 5 april 2023AP over ChatGPT: “We volgen de ontwikkelingen”De Nederlandse AP volgt de ontwikkelingen, aldus een woordvoerder tegen Ziptone, maar er zijn nog geen plannen voor formele stappen. 4 april 2023Michiel Hustinx nieuwe General Manager Salesforce NederlandHustinx volgt Michiel van Vlimmeren op en wordt verantwoordelijk voor de groei, strategie en coördinatie van de operationele activiteiten in Nederland. 4 april 2023Avaya biedt hybride model voor klanten die on-premise willen behouden“Een hybride model geeft organisaties toegang tot innovatieve functies zonder dat systemen moeten worden weggegooid die nog prima werken.” 3 april 2023IVR en lange wachttijden Gemeente Den Haag bron van irritatieWie belde voor een afspraak of met vraag, belandde in een langdurig telefonisch keuzemenu om dan te horen dat er een lange wachttijd was. 3 april 2023Roy Kroon naar RVO, Lara Verbeek verlaat AlemboRoy Kroon start als teammanager klantcontact bij Rijksdienst voor Ondernemend Nederland; Lara Verbeek stopt bij Alembo als accountmanager. 3 april 2023Ontslag Customer Assistance Center Mercedes-Benz: “tweemaal transitievergoeding”Binnen Mercedes-Benz moet de OR nog advies uitbrengen over de reorganisatieplannen. 3 april 2023Nieuwe functies voor Daphne Nijen Twilhaar, Bert Kruiswijk en Lot DefoortDaphne Nijen Twilhaar, Bert Kruiswijk en Lot Defoort beginnen bij respectievelijk Vanad Engage, T-Mobile en Schiphol. 31 maart 2023Consumentenbond: bedrijven niet duidelijk over datalekkenVeel organisaties informeren consumenten onvoldoende over datalekken, aldus de Consumentenbond: de helft van de waarschuwingen is te vaag. 31 maart 2023Stichting Een Nieuw Geluid presenteert ambassadeursFun Zeegers, Kim Vermuë en Paul den Uijl zijn ambassadeurs geworden van Stichting Een Nieuw Geluid. 31 maart 2023Oorzaak datalek marktonderzoek ligt vermoedelijk bij EnghouseHet datalek dat deze week bij marktonderzoeker Blauw werd ontdekt, raakt meerdere marketingonderzoeksbureaus in Nederland. 30 maart 2023Marktonderzoek leidt tot datalekGegevens van zowel 700.000 klanten van VodafoneZiggo als 780.000 klanten van Nederlandse Spoorwegen zijn op straat beland door een datalek. 30 maart 2023SoundHound Chat AI klaar voor conversatie in natuurlijke taalSoundHound Chat AI maakt een natuurlijk gesprek mogelijk via integratie met elk generatief AI-model. 30 maart 2023EvaluAgent integreert Chat GPT in Quality MonitoringDoor de integratie van Chat GPT kan SmartScore elk gesprek op elk kanaal in minder dan 10 seconden evalueren. 29 maart 2023Internationale oproep tot pauze in ontwikkeling AIDe ondertekenaars vrezen dat de potentiële gevaren voor de maatschappij en de mensheid worden onderschat. 29 maart 2023Collectieve rechtszaak om groot datalek GGDHet gaat om een civiele rechtszaak over het enorme datalek bij de GGD’en; eerder werden zeker acht medewerkers opgepakt en veroordeeld. 29 maart 2023Genesys lanceert GCXNow met vooraf geconfigureerde workflowsOrganisaties kunnen GCXNow gebruiken om het Genesys Cloud CX™-platform te verkennen en daarna op aanvraag op te schalen. 29 maart 2023Centrical introduceert AI Microlearning op basis van ChatGPTAI Microlearning helpt contentmakers bij het automatisch genereren van microlearning content, inclusief toetsingsmiddelen. 28 maart 2023EZK stuurt aan op verplichte schriftelijke bevestiging bij telemarketingEZK wil regelen dat duurovereenkomsten die via telemarketing of colportage zijn aangeboden, pas rechtsgeldig zijn na een schriftelijke bevestiging. 28 maart 2023Calabrio biedt integratie met Zoom Contact CenterDe cloud-to-cloud integratie geeft klanten van Zoom Contact Center toegang tot de cloudgebaseerde WFM-oplossing van Calabrio. 27 maart 2023Marieke Snoep wordt Chief Consumer Market (B2C) in board KPNMarieke Snoep heeft een lange staat van dienst in telecomland en customer operations – tot 2018 onder meer in verschillende topfuncties bij T-Mobile. 24 maart 2023Zendesk kondigt strategische samenwerking met AWSHet partnership brengt de nieuwste innovaties van Zendesk Suite op het gebied van klantenservice naar de AWS Marketplace. 24 maart 2023Five9 breidt partnership met Invoca uitPreSense stelt de agent in staat te zien of een klant een specifiek product heeft onderzocht of online heeft gereageerd op een bepaalde aanbieding. 24 maart 2023Front komt met GPT-gebaseerde ‘compose’ en ‘summarize’-functionaliteitFront, aanbieder van een platform voor beheer van klantrelaties, heeft aangekondigd dat het ChatGPT-functionaliteit zal integreren in het platform. 24 maart 2023Bedrijven verbieden gebruik ChatGPT op werkvloerEen aanzienlijk deel van Amerikaanse bedrijven verbieden het gebruik van ChatGPT op de werkvloer door medewerkers. 23 maart 2023Avaya kan weer verder: rechtbank keurt herstructureringsplannen goedDe totale schuld van Avaya zal met meer dan 75% afnemen. Ook zal de liquiditeitspositie stijgen tot meer dan 650 miljoen dollar. 23 maart 2023Teleperformance gaat toch verder met content moderatie-dienstenTeleperformance gaat, na eerdere problemen, toch weer verder met het aanbieden van full-service diensten op het vlak van contentmoderatie. 22 maart 2023Wet digitale overheid (Wdo) aangenomenDe Wet digitale overheid regelt onder meer dat dat burgers verschillende inlogmiddelen kunnen gebruiken bij publieke dienstverleners. 22 maart 2023Intercom introduceert AI-klantenservicebot op basis van GPT-4Intercom heeft op 14 maart de komst van Fin aangekondigd, een AI-klantenservicebot aangedreven door OpenAI’s GPT-4. 22 maart 2023Impact ChatGPT onduidelijk voor taken waar empathie rol speeltBij beroepen waarbij empathie komt kijken of waar menselijke afwegingen moeten worden gemaakt, is de impact van GPT’s minder duidelijk. 21 maart 2023Nationale testomgeving voor Gaia-X aangekondigdVanaf mei dit jaar kunnen Nederlandse clouddienstverleners gebruik gaan maken van een nationale testomgeving voor Gaia-X. 21 maart 2023Watermelon lanceert chatbotplatform op basis van ChatGPT-4Volgens ceo Alexander Wijninga is Watermelon het eerste bedrijf dat een integratie met ChatGPT4 in een eigen chatbotplatform heeft gerealiseerd. 20 maart 2023Patiënten vinden huisarts moeilijker bereikbaarBijna één op de drie patiënten merkt verminderde bereikbaarheid bij de huisarts. Dat blijkt uit onderzoek van de Patiëntenfederatie Nederland. 20 maart 2023Meta stoot CRM-bedrijf Kustomer weer afMeta zou plannen hebben om CRM-bedrijf Kustomer, in februari 2022 gekocht voor 1 miljard dollar, weer van de hand te doen. 17 maart 2023Verint sluit partnership voor Digital-First Citizen Engagement in de VSCarahsoft gaat aan de slag als Verint’s distributeur voor de Amerikaanse overheidssector, met oplossingen voor ‘digital citizen engagement’. 17 maart 2023Microsoft breidt Copilot uit van Dynamics CRM naar OfficeMicrosoft breidt Copilot uit van Dynamics naar alle productiviteitsapps van Microsoft zoals Office-apps, Teams, Microsoft Viva, Power Platform en meer. 17 maart 2023Volkswagen Group Ireland kiest Cognizant voor CX-transformatieCognizant gaat het bestaande contactcenterplatform vervangen door eenCX-platform gebaseerd op Salesforce Service Cloud Voice en Amazon Connect. 17 maart 2023Klantenservice energiebedrijven Noord-Ierland schiet tekortDe toezichthouder overweegt om op middellange termijn het regelgevingskader op het gebied van het niveau van de klantenservice aan te scherpen. 14 maart 2023GPT-4 gelanceerdMet ingang van vandaag wordt het ‘multimodale’ ChatGPT-4 voor de gebruikers van de OpenAI-API beschikbaar gesteld. 14 maart 2023Klantcontact-medewerkers staken, uniek in NederlandVolgens Duygu Akçay (FNV Finance) hebben minstens vijfduizend ING-medewerkers meegedaan aan de staking van vandaag. 14 maart 2023SAP verkoopt Qualtrics voor 12,5 miljard dollarQualtrics had begin 2021 een marktwaarde van 28 miljard dollar, maar dat is nu verdampt tot ongeveer 5 miljard dollar. 14 maart 2023Dashboard geeft inzicht in digitale toegankelijkheidOp 16 maart lanceert het ministerie van Binnenlandse Zaken een dashboard dat de toegankelijkheid van websites en apps van de overheid toont. 11 maart 2023FOD Economie: “5000 calls en 1000 e-mails per dag voor 26 medewerkers”De dienst FOD Economie, verantwoordelijk voor het behandelen van aanvragen voor energiepremies, is zeer slecht bereikbaar als gevolg van achterstanden. 10 maart 2023Voorstel: wachttijd na drie tijdelijke contracten van half jaar naar vijf jaarMinister Van Gennip wil wettelijk vastleggen dat werkgevers na drie tijdelijke contracten een wachttijd van vijf jaar aanhouden. 9 maart 2023Ook Nuance omarmt ChatGPTIn de use case van Nuance kan ChatGPT een gesprek overnemen wanneer de consument een vraag stelt waarvoor de bot niet is opgeleid. 9 maart 2023Rijk wil digitale toegankelijkheid verplichten bij IT-aanbestedingenAlle inkopers van de overheid krijgen een set met eisen die ze kunnen stellen aan toegankelijkheid bij aanbestedingen. 8 maart 2023CCWomen gelanceerdHet digitale platform, dat komende zomer live gaat, moet vrouwen in de klantcontactsector aanmoedigen hun verhaal te vertellen. 8 maart 2023Microsoft Dynamics 365 uitgebreid met ChatGPT-functionaliteitMicrosoft heeft Dynamics 365 voorzien van nieuwe AI-functionaliteit door middel van integraties van ChatGPT. De oplossing heeft de naam Copilot gekregen. 8 maart 2023Genesys en CM.com profiteren van cloud en digitaliseringZowel Genesys als CM.com profiteren van de gang naar de cloud en van digitalisering van klantcontact en hebben een succesvol jaar achter de rug. 8 maart 2023Amelia krijgt kapitaalinjectie van 175 miljoen dollarMet deze financieringsronde moet Amelia de financiële basis krijgen “om de leidende positie in de markt uit te breiden”. 7 maart 2023Salesforce introduceert Einstein GPTEinstein GPT kan onder andere gepersonaliseerde e-mails genereren en kennisartikelen maken op basis van gespreksverslagen van eerdere cases. 6 maart 2023MarketResponse neemt CX-specialist Underlined over van Broad HorizonMet de overname van CX-specialist Underlined versterkt MarketResponse de positie als specialist op het gebied van customer experience. 4 maart 2023Telefoonnummer ontbreekt bij 12 van 100 grootste webwinkelsTwaalf van de honderd grootste Nederlandse webwinkels bieden niet de mogelijkheid om via de site telefonisch contact te krijgen met de klantenservice. 3 maart 2023DigiD overbelast ondanks voorspelbare drukteDoor invoering van de tweestapsverificatie in de DigiD-app raakte DigiD op 1 maart overbelast. Ook de DigiD-helpdesk was overbelast. 2 maart 2023Frank Philippa start bij Pegamento voor uitrollen van Sprinklr ServiceFrank Philippa gaat vanuit Pegamento Sprinklr Service uitrollen, een gespecialiseerde Contactcenter-as-a-Service-oplossing. 2 maart 2023Gartner: automatisering in klantcontact neemt snel toeGartner voorspelt een verdere automatisering in klantcontact en waarschuwt voor groei in het gebruik van shadow-IT door klantenservice-medewerkers. 1 maart 2023Five9 lanceert ChatGPT-toepassingenFive9 heeft twee nieuwe producten uitgebracht die gebruikmaken van ChatGPT-3 van OpenAI: AI Insights en AI Summaries. 1 maart 2023Salesforce breidt functionaliteit contactcenterplatform uitSalesforce heeft slimme toepassingen toegevoegd aan het eigen contactcenterplatform, waaronder ‘Einstein Conversation Insights’. 27 februari 2023Boosheid bij contactcenter agents ING LeeuwardenDe contactcenters van ING Nederland (met een vestiging in Leeuwarden en een in Groningen) hebben te maken met onrust onder het personeel. 27 februari 2023Datagedreven werken: beperkte kennis is bottleneckBeperkte kennis, vrijmaken van budget en een gebrek aan veranderbereidheid van medewerkers zijn obstakels voor datagedreven werken. 24 februari 2023Sitel en Sutherland: punt achter geschil over bedrijfsspionageBeide partijen zouden op 23 april van dit jaar voor de rechter verschijnen. Bronnen geven aan dat er geschikt is. 23 februari 2023Toegankelijkheid van webwinkels blijft problematischDe toegankelijkheid van webwinkels is problematisch: bij de helft van 15 onderzochte webwinkels kan je zonder muis geen bestelling plaatsen. 22 februari 2023Nieuwe rollen voor Carolien Dame-ter Braake en Rutger SpekCarolien Dame-ter Braake stapt over van de Volksbank naar ASN en Rutger Spek stapt per 1 maart over van CED naar SmartCenter. 22 februari 2023Kyndi komt met transparante selfservicetoolKyndi lanceert Kyndi Clarity, een selfserviceoplossing die onmiddellijk transparante en nauwkeurige resultaten levert. 22 februari 2023ING België verplaatst opnieuw backoffice-activiteiten naar FilipijnenING België hevelt een deel van de activiteiten van de backoffice-afdeling in Gent over naar de Filipijnen. 21 februari 2023VNG lanceert track & trace service voor statusupdatesDe nieuwe dienst MijnZaken is een track and trace service die inwoners, ondernemers en medewerkers inzicht geeft in de status van een aanvraag. 21 februari 2023Televisieprogramma Burgerzaken van startKRO-NRCV gaat in zes afleveringen de dagelijkse praktijk van de afdeling burgerzaken belichten in een tv-programma. 20 februari 2023Naast werven wordt ook behouden van personeel nóg lastiger in 2023Werkgevers met moeilijk vervulbare vacatures pasten in 2022 vaker arbeidsvoorwaarden aan (39%) dan in 2021 (30%). 17 februari 2023Teleperformance boekt recordwinst over 2022Het bedrijf spreekt over een robuuste groei, een omzet van 8,2 miljard euro en een recordwinst van bijna 1,3 miljard euro in een zeer uitdagend jaar. 17 februari 2023KLM zet ChatGPT in bij marketingcampagneIn 12 uur tijd hebben 32.500 mensen de landingspagina bezocht om een liefdesbrief te laten maken, deels met behulp van de inzet van ChatGPT. 16 februari 2023Omzet CM.com onder drukDe jaaromzet groeide weliswaar met 19% naar 283 miljoen euro, maar de in oktober verlaagde prognose werd niet gehaald. 16 februari 2023Factuurchaos draagt bij aan vertrek directeur WaternetDirecteur Annelore Roelofs van Waternet Amsterdam heeft haar vertrek aangekondigd. Aanhoudende facturatieproblemen spelen een rol. 16 februari 2023Content Guru breidt conversational AI mogelijkheden uit voor digitale kanalenDe nieuwste AI-mogelijkheden voor digitale kanalen zijn ingebed in storm FLOW, de intuïtieve low-code beheertool van Content Guru. 16 februari 2023RingCentral en AWS gaan strategisch partnership aanAls onderdeel van de meerjarige overeenkomst zal AWS onder andere de RingCentral Contact Center-oplossingen aan zijn klanten aanbieden. 16 februari 2023Five9 introduceert realtime vertaalfunctie voor livechatFive9 heeft een real-time vertaalfunctie toegevoegd aan Five9 Messenger zodat klanten in hun moedertaal kunnen converseren met medewerkers. 16 februari 2023Gartner introduceert de ‘connected rep’Contactcenters die binnen nu en drie jaar de ‘connected rep’ implementeren, zullen hun efficiency met 30% verhogen. 15 februari 2023André Vermaat aan de slag bij RIVMDe opdracht bestaat uit het neerzetten van een concept voor een geheel nieuwe klantenservice-organisatie voor crisissituaties. 14 februari 2023Avaya opnieuw in Chapter 11 procedure