nieuws 11 mei 2018by Jan Appel Generic selectors Exact matches only Search in title Search in content Post Type Selectors Search in posts Search in pages 26 mei 2023Watermelon lanceert chat-app JesusPTChatbot-aanbieder Watermelon heeft JesusPT gelanceerd, een app waarmee mensen een gesprek zouden kunnen voeren met ‘de zoon van God’. 26 mei 2023Maatschappelijke impact Luisterlijn wetenschappelijk aangetoondDe Luisterlijn vult een maatschappelijke leemte en heeft gunstige effecten op gesprekspartners, concludeert onderzoeksbureau SEOR. 26 mei 2023Knab-klantenservice onderschat overname Aegon-klantenBij verschillende dossiers spelen fouten en vertragingen en wordt niet gereageerd op e-mails. Ook lopen de wachttijden bij de klantenservice op. 26 mei 2023Mega Energy kiest voor QuandaGoMega Energy, een van de snelst groeiende energieleveranciers in Europa, neemt de volledige QuandaGo Suite af. 26 mei 2023CCMA viert 25-jarig bestaanOp 22 juni aanstaande – tijdens OpenVaren 2023 – viert de Customer Contact Management Association (CCMA) het 25-jarig jubileum. 24 mei 2023WhatsApp staat toe verzonden berichten te bewerken binnen 15 minutenMeta heeft in een Facebook-post aangegeven dat gebruikers nu een bericht kunnen wijzigen binnen 15 minuten na het verzenden van het bericht. 24 mei 2023BT kiest opnieuw voor ServiceNowBT verlengt het partnership met ServiceNow en gaat onder meer een nieuw contactcenter-as-a-service (CCaaS) platform lanceren. 23 mei 2023Meta ontwikkelt eigen LLM-taalmodelMeta heeft een eigen taalmodel ontwikkeld. Het bedrijf zegt hiermee in te spelen op de belangrijkste tekortkoming van de bestaande LLM’s. 22 mei 2023Huisartsenpraktijk zet chatbot ‘Praat met de Dokter’ inPraat met de Dokter voert de anamnese uit door diagnostische vragen te stellen die normaal bij het consult of aan de telefoon worden uitgevraagd. 22 mei 2023Webhelp verlengt contract met Centric voor werkplek- en systeembeheerDe keuze van Webhelp om te verlengen bij Centric is opvallend, het bestuur van het bedrijf staat al jaren ter discussie. 22 mei 2023Meta verkoopt CMR-platform Kustomer weerNa eerdere berichten dit voorjaar heeft Meta inderdaad Kustomer verkocht, korte tijd nadat Meta de CRM-leverancier voor 1 miljard dollar overnam. 19 mei 2023AP schroeft telefonische bereikbaarheid terug en krijgt minder meldingenDe AP heeft in 2022 besloten de telefonische bereikbaarheid te beperken, waardoor er minder privacyklachten binnenkwamen dan het jaar ervoor. 19 mei 2023G-Star RAW vervangt oude Avaya-oplossing door Avaya Cloud OfficeHet Nederlandse kledingmerk G-Star RAW is overgestapt op Avaya Cloud Office van RingCentral. 18 mei 2023Enghouse Systems neemt Lifesize overEnghouse Systems neemt grote onderdelen over van Lifesize, een leverancier van videoconferencing en omnichannel contactcenter-oplossingen. 18 mei 2023Rode cijfers voor TwilioHet netto verlies van Twilio, onder meer actief met contactcentersoftware, komt over een periode van 12 maanden uit op 1,38 miljard dollar. 18 mei 2023Bart Zurings begint bij WEngage als Head of Account ManagementZurings werkte sinds begin dit jaar als senior Delivery Manager bij WEngage, de optelsom van In2com, IPG and Call-IT. 18 mei 2023Sabio Group komt met nieuwe Interaction Analytics-oplossingSabio Group heeft een nieuwe oplossing gelanceerd om bruikbare inzichten uit klantinteracties naar boven te halen. 17 mei 2023Zoom gaat samenwerken met AnthropicBij de ontwikkeling van de chatbot van Anthropic is onder andere rekening gehouden met maatschappelijk verantwoord ondernemen. 17 mei 2023MessageBird dieper in rode cijfersMessageBird, het Amsterdamse bedrijf dat berichtenverkeer tussen klanten en organisaties afhandelt, is vorig jaar verder in de rode cijfers gezakt. 17 mei 2023KSF zet ISO 18295 in de spotlightVolgens de KSF helpt ISO 18295 bij het op peil houden van alle klantcontactprocessen en bij het positioneren van het contactcenter binnen de organisatie. 16 mei 2023Arbotrends: zes van de tien werknemers wil hybride werkenHet aandeel mensen dat hybride werkt ligt op iets meer dan 45%. Dat is nog altijd meer dan voorafgaand aan de coronacrisis. 15 mei 2023Acht finalisten CCMA Manager of the Year 2023 bekendDe CCMA heeft bekend gemaakt wie de finalisten zijn voor de finale van de CCMA Manager of the Year 2023. 11 mei 2023Efteling is het klantvriendelijkste bedrijf van NederlandVorig jaar was het attractiepark derde bij het grootste onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid van Nederland. DSW staat op plaats 2 en Rituals op 3. 11 mei 2023“Inlogtijd is werktijd”, aldus rechter in hoger beroep; TP overweegt cassatieOok in het hoger beroep dat TP had aangespannen, is opnieuw uitgesproken dat inlogtijd moet worden beschouwd als werktijd. 10 mei 2023Anthropic lanceert ‘Grondwet voor Chatbot’De grondwet voor AI bestaat uit een set regels waaraan het bedrijf zich wil houden bij de ontwikkeling van de eigen chatbot genaamd Claude. 10 mei 2023RBA Besparing, callcenter voor energiebesparing failliet verklaardVolgens de curator leidde het bedrijf al sinds de zomer van 2022 een slapend bestaan en waren er geen activiteiten meer. 10 mei 2023Werkgevers zetten financiële middelen in voor vinden en behouden medewerkersZes van de tien werkgevers hanteren aanbrengpremies bij het werven van personeel, 45% biedt nieuwe instromers een hoger salaris of een vast contract. 10 mei 2023Daniël Zwarts start bij Comfort PartnersZwarts wordt bij Comfort Partners verantwoordelijk voor een team met installateurs en een servicedesk team. 9 mei 2023Slachtofferhulp Nederland kiest Frontline Solutions voor implementatie en beheer contactcenteroplossingHet contract van vier jaar heeft betrekking op de contactcenteroplossing voor het Contact-, Advies- en Informatiecentrum. 8 mei 2023Maarten Oosterhoff aan de slag als Director Services bij RemehaOosterhoff werkte de afgelopen 23 jaar als zelfstandig interim-manager en trainer voor een groot aantal opdrachtgevers. 8 mei 2023Jaarsalaris Britse klantcontactmedewerkers met 11 procent gestegenHet gemiddelde jaarsalaris van Britse klantcontactmedewerkers steeg de afgelopen 12 maanden van 24.239 euro naar 27.057 euro. 8 mei 2023Salesforce kondigt Slack GPT voor service aanSlack GPT stelt gebruikers ook in staat om gesprekken en vergaderingen te laten samenvatten en achteraf tips voor vervolgstappen te ontvangen. 5 mei 2023Telenet verslikt zich in CRM-projectDe ontwikkeling van en overstap naar een nieuw CRM-platform van Pega zorgt voor problemen bij internetprovider Telenet. 2 mei 2023Avaya heeft Chapter11-procedure volledig afgerondNaast het afsluiten van overeenkomsten met de belangrijkste schuldeisers en investeerders heeft het bedrijf ook intern orde op zaken gesteld. 2 mei 2023Team Frontline Solutions breidt uitFrontline Solutions heeft het team uitgebreid met Kevin van Leeuwen (afkomstig van Genesys) en Nordien Anflous, eerder werkzaam bij NICE. 1 mei 2023AirFrance en KLM stoppen klantcontact via Twitter“Twitter DM’s worden niet langer geladen in ons beschermde customer care systeem” aldus de customer service organisatie van KLM. 1 mei 2023Ook klantcontact-medewerkers van FNV gaan mogelijk staken“Als zij hun werk neerleggen is de kans aanwezig dat de bond dinsdag slecht of niet bereikbaar is.” 1 mei 2023Paul Monster volgt Berry Jansen op bij WaternetPaul Monster start per 1 mei bij Waternet en wordt verantwoordelijk voor het inningsproces van drinkwatergelden en waterschapsbelasting. 1 mei 2023AFM: moederbedrijf Promovendum “sjoemelt met klanttevredenheidscijfers”Promovendum sjoemelde met klantbeoordelingen door negatieve recensies van klanten slecht zichtbaar te maken. 28 april 2023Maximale wachttijd van drie minuten: Spanje keurt nieuwe wet goedDe wet verplicht bedrijven met meer dan 250 medewerkers en bedrijven in specifieke sectoren om mensen niet meer dan 3 minuten aan de telefoon te laten wachten. 28 april 2023EU stelt nieuwe auteursrechtregels voor generatieve AI voorBedrijven die generatieve AI-tools inzetten, zullen openbaar moeten maken welk auteursrechtelijk beschermd materiaal daarbij is gebruikt. 28 april 2023ChatGPT Business moet straks enkele problemen oplossenOpenAI wil de veelvuldig geconstateerde problemen van ChatGPT op het gebied van privacy en datasecurity aanpakken in de komende Business versie. 28 april 2023TTEC Digital lanceert WFM-adapter voor Microsoft Dynamics 365 Customer ServiceMet de WFM-adapter voor Microsoft Dynamics 365 Customer Service kunnen managers belangrijke prestatie-indicatoren realtime volgen. 26 april 2023Bestuurswisselingen bij Callcenterforum.atBij Callcenterforum.at, de Oostenrijkse belangenvereniging in klantcontact, neemt Robert Sluka de voorzittershamer over van Georg Mack. 26 april 2023Facilitair contactcenter Journeycall kiest voor SabioJourneycall, een Britse BPO gespecialiseerd in klantcontact voor OV, heeft Sabio geselecteerd voor de migratie naar Genesys Cloud CX. 25 april 2023Onderzoek: AI-oplossing maakt customerservice-medewerkers aanzienlijk productieverDe klantenservicemedewerkers die toegang kregen tot de AI-oplossing, werden gemiddeld 14 procent productiever. 21 april 2023Nieuwe rol voor Naomi van WeeldenNaomi van Weelden begint aan een nieuwe functie als Clusterhoofd Klantinteractie bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. 21 april 2023Teleperformance ondersteunt vakbondsactiviteiten met overeenkomstDe overeenkomst is een vervolgstap op de wereldwijde overeenkomst die op 1 december 2022 in Parijs werd ondertekend. 21 april 2023Capita slachtoffer van hackFacilitair contactcenter Capita heeft bekendgemaakt dat bij een cyberaanval in maart mogelijk gegevens van klanten en/of leveranciers zijn buitgemaakt. 20 april 2023CCMA roept op tot deelname aan Nationale Klantcontact WeekDe CCMA doet een oproep aan iedere leidinggevende in de klantcontactbranche om er een geweldige week van te maken. 20 april 2023Zalando lanceert ChatGPT aangedreven mode-assistentE-commercebedrijf Zalando lanceert dit voorjaar een eerste bètaversie van een door ChatGPT aangedreven mode-assistent op de app- en webplatforms. 20 april 2023UJET sluit partnership met Alvaria en Google CloudMet de integratie kunnen contactcenters de workforce engagement-oplossingen van Alvaria benutten via het Google Cloud Contact Center AI Platform. 20 april 2023Eerste promotiedag Burgerzaken trekt 70 kandidatenRuim 50 personen hebben zich aangemeld voor de zogenaamde ‘speeddates’ die zijn gehouden met collega’s van Burgerzaken. 20 april 2023Deloitte lanceert generatieve AI business unitDeloitte gaat een nieuwe business unit oprichten die klanten kan helpen om de kracht van generatieve AI en Foundation-modellen te benutten. 20 april 2023Spoedlijn huisarts slecht bereikbaar, inspectie komt in actieHet bedrijf moet het komende half jaar elke maand een voortgangsrapportage inleveren waaruit blijkt hoe de spoedzorg overdag wordt ingevuld. 19 april 2023Leden FNV stemmen in met eindbod INGDe leden van de FNV kunnen rekenen op loonsverhoging van 14% voor de laagste salarisschalen en tot 4% voor de hoogste. 18 april 2023Medipoint in zee met Quality ContactsMedipoint, leverancier van hulpmiddelen, is voor het klantcontact een partnership aangegaan met Quality Contacts. 17 april 2023Zoom neemt employee engagement platform Workvivo overHet aanbod van Workvivo omvat engagementtools, een sociaal intranet en een werknemersapp, allemaal geïntegreerd in één platform. 17 april 2023Milenka Mourits start bij MLCMourits werkte sinds 2015 in verschillende rollen bij Rabobank en begon haar loopbaan bij het KCC van Rabobank als adviseur particulieren. 14 april 2023Rathenau: internationale ranglijsten digitale overheden vaak eenzijdigNederland scoort goed op internationale ranglijsten als het gaat om digitalisering van de overheid, maar die rankings zijn eenzijdig aldus Rathenau. 13 april 2023Consument wil beter begrepen worden door chatbots en spraakassistentenHoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90% van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. 13 april 2023“Klantenservice-medewerkers van bedrijven worden onder druk gezet om data te stelen”Een inhuurkracht van een externe partij kon onrechtmatig gebruikmaken van klantdata van circa 30.000 klanten van Vattenfall. 12 april 2023Nieuwe rollen voor Emy Piers en Kirsten NijmeijerNijmeijer begint bij TP als CHRO voor Benelux en Suriname, Piers is Head of Strategic programs & Portfolio management bij Nederlandse Loterij. 11 april 2023Succesvolle retoursticker voor moeilijke brievenSteffie.nl ontwierp een sticker die mensen op de envelop van een moeilijk begrijpbare brief kunnen plakken. 8 april 2023Nominaties klantvriendelijkste bedrijf van Nederland bekendOp 11 mei maakt MarketResponse bekend wat het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is. 7 april 2023Calabrio breidt eigen oplossingen uit met ChatGPTCalabrio kondigt de integratie aan van Calabrio ONE met geavanceerde AI-systemen (kunstmatige intelligentie) van OpenAI. 7 april 2023TechSee kondigt nieuwe multimodale AI voor serviceautomatisering aanTechSee integreert het computer vision AI-platform met ChatGPT om Multi-Sensorische AI voor service-automatisering mogelijk te maken. 6 april 2023DDMA stelt Compliance Comité aanHet DDMA Compliance Comité komt als onafhankelijk orgaan in de plaats van de DDMA Privacy Autoriteit en de Commissie Balanstoets Telemarketing. 6 april 2023911-diensten luiden de noodklokHet aantal noodoproepen blijft elk jaar stijgen in de VS. Bijna de helft van alle 911-centrales in het hele land heeft een personeelstekort. 5 april 2023TTEC Digital lanceert Optics voor het Google CCAI PlatformOptics stelt ondernemingen in staat een eenduidig beeld te krijgen van hun contactcentergegevens en trends te identificeren. 5 april 2023AP over ChatGPT: “We volgen de ontwikkelingen”De Nederlandse AP volgt de ontwikkelingen, aldus een woordvoerder tegen Ziptone, maar er zijn nog geen plannen voor formele stappen. 4 april 2023Michiel Hustinx nieuwe General Manager Salesforce NederlandHustinx volgt Michiel van Vlimmeren op en wordt verantwoordelijk voor de groei, strategie en coördinatie van de operationele activiteiten in Nederland. 4 april 2023Avaya biedt hybride model voor klanten die on-premise willen behouden“Een hybride model geeft organisaties toegang tot innovatieve functies zonder dat systemen moeten worden weggegooid die nog prima werken.” 3 april 2023IVR en lange wachttijden Gemeente Den Haag bron van irritatieWie belde voor een afspraak of met vraag, belandde in een langdurig telefonisch keuzemenu om dan te horen dat er een lange wachttijd was. 3 april 2023Roy Kroon naar RVO, Lara Verbeek verlaat AlemboRoy Kroon start als teammanager klantcontact bij Rijksdienst voor Ondernemend Nederland; Lara Verbeek stopt bij Alembo als accountmanager. 3 april 2023Ontslag Customer Assistance Center Mercedes-Benz: “tweemaal transitievergoeding”Binnen Mercedes-Benz moet de OR nog advies uitbrengen over de reorganisatieplannen. 3 april 2023Nieuwe functies voor Daphne Nijen Twilhaar, Bert Kruiswijk en Lot DefoortDaphne Nijen Twilhaar, Bert Kruiswijk en Lot Defoort beginnen bij respectievelijk Vanad Engage, T-Mobile en Schiphol. 31 maart 2023Consumentenbond: bedrijven niet duidelijk over datalekkenVeel organisaties informeren consumenten onvoldoende over datalekken, aldus de Consumentenbond: de helft van de waarschuwingen is te vaag. 31 maart 2023Stichting Een Nieuw Geluid presenteert ambassadeursFun Zeegers, Kim Vermuë en Paul den Uijl zijn ambassadeurs geworden van Stichting Een Nieuw Geluid. 31 maart 2023Oorzaak datalek marktonderzoek ligt vermoedelijk bij EnghouseHet datalek dat deze week bij marktonderzoeker Blauw werd ontdekt, raakt meerdere marketingonderzoeksbureaus in Nederland. 30 maart 2023Marktonderzoek leidt tot datalekGegevens van zowel 700.000 klanten van VodafoneZiggo als 780.000 klanten van Nederlandse Spoorwegen zijn op straat beland door een datalek. 30 maart 2023SoundHound Chat AI klaar voor conversatie in natuurlijke taalSoundHound Chat AI maakt een natuurlijk gesprek mogelijk via integratie met elk generatief AI-model. 30 maart 2023EvaluAgent integreert Chat GPT in Quality MonitoringDoor de integratie van Chat GPT kan SmartScore elk gesprek op elk kanaal in minder dan 10 seconden evalueren. 29 maart 2023Internationale oproep tot pauze in ontwikkeling AIDe ondertekenaars vrezen dat de potentiële gevaren voor de maatschappij en de mensheid worden onderschat. 29 maart 2023Collectieve rechtszaak om groot datalek GGDHet gaat om een civiele rechtszaak over het enorme datalek bij de GGD’en; eerder werden zeker acht medewerkers opgepakt en veroordeeld. 29 maart 2023Genesys lanceert GCXNow met vooraf geconfigureerde workflowsOrganisaties kunnen GCXNow gebruiken om het Genesys Cloud CX™-platform te verkennen en daarna op aanvraag op te schalen. 29 maart 2023Centrical introduceert AI Microlearning op basis van ChatGPTAI Microlearning helpt contentmakers bij het automatisch genereren van microlearning content, inclusief toetsingsmiddelen. 28 maart 2023EZK stuurt aan op verplichte schriftelijke bevestiging bij telemarketingEZK wil regelen dat duurovereenkomsten die via telemarketing of colportage zijn aangeboden, pas rechtsgeldig zijn na een schriftelijke bevestiging. 28 maart 2023Calabrio biedt integratie met Zoom Contact CenterDe cloud-to-cloud integratie geeft klanten van Zoom Contact Center toegang tot de cloudgebaseerde WFM-oplossing van Calabrio. 27 maart 2023Marieke Snoep wordt Chief Consumer Market (B2C) in board KPNMarieke Snoep heeft een lange staat van dienst in telecomland en customer operations – tot 2018 onder meer in verschillende topfuncties bij T-Mobile. 24 maart 2023Zendesk kondigt strategische samenwerking met AWSHet partnership brengt de nieuwste innovaties van Zendesk Suite op het gebied van klantenservice naar de AWS Marketplace. 24 maart 2023Five9 breidt partnership met Invoca uitPreSense stelt de agent in staat te zien of een klant een specifiek product heeft onderzocht of online heeft gereageerd op een bepaalde aanbieding. 24 maart 2023Front komt met GPT-gebaseerde ‘compose’ en ‘summarize’-functionaliteitFront, aanbieder van een platform voor beheer van klantrelaties, heeft aangekondigd dat het ChatGPT-functionaliteit zal integreren in het platform. 24 maart 2023Bedrijven verbieden gebruik ChatGPT op werkvloerEen aanzienlijk deel van Amerikaanse bedrijven verbieden het gebruik van ChatGPT op de werkvloer door medewerkers. 23 maart 2023Avaya kan weer verder: rechtbank keurt herstructureringsplannen goedDe totale schuld van Avaya zal met meer dan 75% afnemen. Ook zal de liquiditeitspositie stijgen tot meer dan 650 miljoen dollar. 23 maart 2023Teleperformance gaat toch verder met content moderatie-dienstenTeleperformance gaat, na eerdere problemen, toch weer verder met het aanbieden van full-service diensten op het vlak van contentmoderatie. 22 maart 2023Wet digitale overheid (Wdo) aangenomenDe Wet digitale overheid regelt onder meer dat dat burgers verschillende inlogmiddelen kunnen gebruiken bij publieke dienstverleners. 22 maart 2023Intercom introduceert AI-klantenservicebot op basis van GPT-4Intercom heeft op 14 maart de komst van Fin aangekondigd, een AI-klantenservicebot aangedreven door OpenAI’s GPT-4. 22 maart 2023Impact ChatGPT onduidelijk voor taken waar empathie rol speeltBij beroepen waarbij empathie komt kijken of waar menselijke afwegingen moeten worden gemaakt, is de impact van GPT’s minder duidelijk. 21 maart 2023Nationale testomgeving voor Gaia-X aangekondigdVanaf mei dit jaar kunnen Nederlandse clouddienstverleners gebruik gaan maken van een nationale testomgeving voor Gaia-X. 21 maart 2023Watermelon lanceert chatbotplatform op basis van ChatGPT-4Volgens ceo Alexander Wijninga is Watermelon het eerste bedrijf dat een integratie met ChatGPT4 in een eigen chatbotplatform heeft gerealiseerd. 20 maart 2023Patiënten vinden huisarts moeilijker bereikbaarBijna één op de drie patiënten merkt verminderde bereikbaarheid bij de huisarts. Dat blijkt uit onderzoek van de Patiëntenfederatie Nederland. 20 maart 2023Meta stoot CRM-bedrijf Kustomer weer afMeta zou plannen hebben om CRM-bedrijf Kustomer, in februari 2022 gekocht voor 1 miljard dollar, weer van de hand te doen. 17 maart 2023Verint sluit partnership voor Digital-First Citizen Engagement in de VSCarahsoft gaat aan de slag als Verint’s distributeur voor de Amerikaanse overheidssector, met oplossingen voor ‘digital citizen engagement’. 17 maart 2023Microsoft breidt Copilot uit van Dynamics CRM naar OfficeMicrosoft breidt Copilot uit van Dynamics naar alle productiviteitsapps van Microsoft zoals Office-apps, Teams, Microsoft Viva, Power Platform en meer. 17 maart 2023Volkswagen Group Ireland kiest Cognizant voor CX-transformatieCognizant gaat het bestaande contactcenterplatform vervangen door eenCX-platform gebaseerd op Salesforce Service Cloud Voice en Amazon Connect. 17 maart 2023Klantenservice energiebedrijven Noord-Ierland schiet tekortDe toezichthouder overweegt om op middellange termijn het regelgevingskader op het gebied van het niveau van de klantenservice aan te scherpen. 14 maart 2023GPT-4 gelanceerdMet ingang van vandaag wordt het ‘multimodale’ ChatGPT-4 voor de gebruikers van de OpenAI-API beschikbaar gesteld. 14 maart 2023Klantcontact-medewerkers staken, uniek in NederlandVolgens Duygu Akçay (FNV Finance) hebben minstens vijfduizend ING-medewerkers meegedaan aan de staking van vandaag. 14 maart 2023SAP verkoopt Qualtrics voor 12,5 miljard dollarQualtrics had begin 2021 een marktwaarde van 28 miljard dollar, maar dat is nu verdampt tot ongeveer 5 miljard dollar. 14 maart 2023Dashboard geeft inzicht in digitale toegankelijkheidOp 16 maart lanceert het ministerie van Binnenlandse Zaken een dashboard dat de toegankelijkheid van websites en apps van de overheid toont. 11 maart 2023FOD Economie: “5000 calls en 1000 e-mails per dag voor 26 medewerkers”De dienst FOD Economie, verantwoordelijk voor het behandelen van aanvragen voor energiepremies, is zeer slecht bereikbaar als gevolg van achterstanden. 10 maart 2023Voorstel: wachttijd na drie tijdelijke contracten van half jaar naar vijf jaarMinister Van Gennip wil wettelijk vastleggen dat werkgevers na drie tijdelijke contracten een wachttijd van vijf jaar aanhouden. 9 maart 2023Ook Nuance omarmt ChatGPTIn de use case van Nuance kan ChatGPT een gesprek overnemen wanneer de consument een vraag stelt waarvoor de bot niet is opgeleid. 9 maart 2023Rijk wil digitale toegankelijkheid verplichten bij IT-aanbestedingenAlle inkopers van de overheid krijgen een set met eisen die ze kunnen stellen aan toegankelijkheid bij aanbestedingen. 8 maart 2023CCWomen gelanceerdHet digitale platform, dat komende zomer live gaat, moet vrouwen in de klantcontactsector aanmoedigen hun verhaal te vertellen. 8 maart 2023Microsoft Dynamics 365 uitgebreid met ChatGPT-functionaliteitMicrosoft heeft Dynamics 365 voorzien van nieuwe AI-functionaliteit door middel van integraties van ChatGPT. De oplossing heeft de naam Copilot gekregen. 8 maart 2023Genesys en CM.com profiteren van cloud en digitaliseringZowel Genesys als CM.com profiteren van de gang naar de cloud en van digitalisering van klantcontact en hebben een succesvol jaar achter de rug. 8 maart 2023Amelia krijgt kapitaalinjectie van 175 miljoen dollarMet deze financieringsronde moet Amelia de financiële basis krijgen “om de leidende positie in de markt uit te breiden”. 7 maart 2023Salesforce introduceert Einstein GPTEinstein GPT kan onder andere gepersonaliseerde e-mails genereren en kennisartikelen maken op basis van gespreksverslagen van eerdere cases. 6 maart 2023MarketResponse neemt CX-specialist Underlined over van Broad HorizonMet de overname van CX-specialist Underlined versterkt MarketResponse de positie als specialist op het gebied van customer experience. 4 maart 2023Telefoonnummer ontbreekt bij 12 van 100 grootste webwinkelsTwaalf van de honderd grootste Nederlandse webwinkels bieden niet de mogelijkheid om via de site telefonisch contact te krijgen met de klantenservice. 3 maart 2023DigiD overbelast ondanks voorspelbare drukteDoor invoering van de tweestapsverificatie in de DigiD-app raakte DigiD op 1 maart overbelast. Ook de DigiD-helpdesk was overbelast. 2 maart 2023Frank Philippa start bij Pegamento voor uitrollen van Sprinklr ServiceFrank Philippa gaat vanuit Pegamento Sprinklr Service uitrollen, een gespecialiseerde Contactcenter-as-a-Service-oplossing. 2 maart 2023Gartner: automatisering in klantcontact neemt snel toeGartner voorspelt een verdere automatisering in klantcontact en waarschuwt voor groei in het gebruik van shadow-IT door klantenservice-medewerkers. 1 maart 2023Five9 lanceert ChatGPT-toepassingenFive9 heeft twee nieuwe producten uitgebracht die gebruikmaken van ChatGPT-3 van OpenAI: AI Insights en AI Summaries. 1 maart 2023Salesforce breidt functionaliteit contactcenterplatform uitSalesforce heeft slimme toepassingen toegevoegd aan het eigen contactcenterplatform, waaronder ‘Einstein Conversation Insights’. 27 februari 2023Boosheid bij contactcenter agents ING LeeuwardenDe contactcenters van ING Nederland (met een vestiging in Leeuwarden en een in Groningen) hebben te maken met onrust onder het personeel. 27 februari 2023Datagedreven werken: beperkte kennis is bottleneckBeperkte kennis, vrijmaken van budget en een gebrek aan veranderbereidheid van medewerkers zijn obstakels voor datagedreven werken. 24 februari 2023Sitel en Sutherland: punt achter geschil over bedrijfsspionageBeide partijen zouden op 23 april van dit jaar voor de rechter verschijnen. Bronnen geven aan dat er geschikt is. 23 februari 2023Toegankelijkheid van webwinkels blijft problematischDe toegankelijkheid van webwinkels is problematisch: bij de helft van 15 onderzochte webwinkels kan je zonder muis geen bestelling plaatsen. 22 februari 2023Nieuwe rollen voor Carolien Dame-ter Braake en Rutger SpekCarolien Dame-ter Braake stapt over van de Volksbank naar ASN en Rutger Spek stapt per 1 maart over van CED naar SmartCenter. 22 februari 2023Kyndi komt met transparante selfservicetoolKyndi lanceert Kyndi Clarity, een selfserviceoplossing die onmiddellijk transparante en nauwkeurige resultaten levert. 22 februari 2023ING België verplaatst opnieuw backoffice-activiteiten naar FilipijnenING België hevelt een deel van de activiteiten van de backoffice-afdeling in Gent over naar de Filipijnen. 21 februari 2023VNG lanceert track & trace service voor statusupdatesDe nieuwe dienst MijnZaken is een track and trace service die inwoners, ondernemers en medewerkers inzicht geeft in de status van een aanvraag. 21 februari 2023Televisieprogramma Burgerzaken van startKRO-NRCV gaat in zes afleveringen de dagelijkse praktijk van de afdeling burgerzaken belichten in een tv-programma. 20 februari 2023Naast werven wordt ook behouden van personeel nóg lastiger in 2023Werkgevers met moeilijk vervulbare vacatures pasten in 2022 vaker arbeidsvoorwaarden aan (39%) dan in 2021 (30%). 17 februari 2023Teleperformance boekt recordwinst over 2022Het bedrijf spreekt over een robuuste groei, een omzet van 8,2 miljard euro en een recordwinst van bijna 1,3 miljard euro in een zeer uitdagend jaar. 17 februari 2023KLM zet ChatGPT in bij marketingcampagneIn 12 uur tijd hebben 32.500 mensen de landingspagina bezocht om een liefdesbrief te laten maken, deels met behulp van de inzet van ChatGPT. 16 februari 2023Omzet CM.com onder drukDe jaaromzet groeide weliswaar met 19% naar 283 miljoen euro, maar de in oktober verlaagde prognose werd niet gehaald. 16 februari 2023Factuurchaos draagt bij aan vertrek directeur WaternetDirecteur Annelore Roelofs van Waternet Amsterdam heeft haar vertrek aangekondigd. Aanhoudende facturatieproblemen spelen een rol. 16 februari 2023Content Guru breidt conversational AI mogelijkheden uit voor digitale kanalenDe nieuwste AI-mogelijkheden voor digitale kanalen zijn ingebed in storm FLOW, de intuïtieve low-code beheertool van Content Guru. 16 februari 2023RingCentral en AWS gaan strategisch partnership aanAls onderdeel van de meerjarige overeenkomst zal AWS onder andere de RingCentral Contact Center-oplossingen aan zijn klanten aanbieden. 16 februari 2023Five9 introduceert realtime vertaalfunctie voor livechatFive9 heeft een real-time vertaalfunctie toegevoegd aan Five9 Messenger zodat klanten in hun moedertaal kunnen converseren met medewerkers. 16 februari 2023Gartner introduceert de ‘connected rep’Contactcenters die binnen nu en drie jaar de ‘connected rep’ implementeren, zullen hun efficiency met 30% verhogen. 15 februari 2023André Vermaat aan de slag bij RIVMDe opdracht bestaat uit het neerzetten van een concept voor een geheel nieuwe klantenservice-organisatie voor crisissituaties. 14 februari 2023Avaya opnieuw in Chapter 11 procedureVolgens het plan zouden de schulden van Avaya worden teruggebracht van 3,4 miljard naar 800 miljoen dollar. 14 februari 2023Tweede grote ontslagronde bij TwilioTwilio heeft een tweede ontslagronde aangekondigd. 1500 medewerkers verliezen hun baan, bijna een zesde van het totale personeelsbestand. 10 februari 2023Watermelon lanceert in maart ChatGPT3-chatbotWatermelon kondigt aan dat het bedrijf in maart 2023 dit jaar de technologie achter ChatGPT (GPT-3) “zal implementeren in Watermelon”. 10 februari 2023Toename telefonische oplichting in 2022Afgelopen jaar zijn opnieuw meer meldingen over telefonische oplichting gedaan bij de Fraudehelpdesk. Het gaat om een stijging van 18% ten opzichte van 2021. 9 februari 2023Arbeidsmarktkrapte klantcontact lijkt iets af te nemenDe vraag naar klantcontactmedewerkers is enigszins gedaald. In België is die afname nog groter, aldus een analyse van Yource. 8 februari 2023“Mercedes-Benz kiest voor outsourcing Customer Assistance Center Maastricht”Bij het Mercedes-Benz Customer Assistance Center in Maastricht verdwijnen 380 banen. Ze worden verplaatst naar Teleperformance in Griekenland. 7 februari 2023Beleggers klagen Avaya aan voor 125 miljoen dollarDrie institutionele beleggers hebben een gezamenlijke aanklacht ingediend op 1 februari bij het New York State Supreme Court. 7 februari 2023DDMA roept contactcenters op tot deelname aan Telemarketing BenchmarkDe vorige editie (2022) van de benchmark telde zeven deelnemers. De DDMA wil de benchmark completer, relevanter en diepgaander maken. 6 februari 2023Banenverlies bij De BijenkorfWarenhuis de Bijenkorf gaat de komende maanden de webshops in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Luxemburg, Wallonië en Monaco uitfaseren. 6 februari 2023Joost Groenestein verlaat Topkring Dienstverlening GemeentenGroenestein was tussen 2004 en 2007 werkzaam voor BRW en werkte daarna voor verschillende werkgevers op het vlak van gemeentelijk klantcontact. 3 februari 2023KVD (Kundendienst Verband) start YoungProfessionals programmaHet eerste evenement vond plaats in oktober 2022 en de volgende editie is gepland voor maart 2023 bij Samsung, waar KVD dan te gast is. 3 februari 2023Twitter stopt met gratis APIZowel Twitter API v2 als v1.1 worden vervangen door een betaald alternatief met een ‘basisniveau’, aldus het bedrijf. 2 februari 2023DDMA Privacy Monitor 2023: Nederlanders meer bereid om gegevens te delen‘What’s in it for me?’ is het belangrijkste criterium voor consumenten om bereid te zijn gegevens te delen. 2 februari 2023LivePerson gaat functionaliteit van OpenAI integrerenLivePerson gaat de generatieve mogelijkheden van OpenAI integreren, wat functies als auto-summarization en auto-completion mogelijk maakt. 1 februari 2023Nieuwe rollen voor Melanie Stemerdink en Stefan CaptijnMelanie Stemerdink start bij Cygnific en Stefan Captijn gaat aan de slag bij BrightContact. 1 februari 2023Inspire Group breidt verder uit met offshore capaciteit in SurinameMet een nieuwe locatie in hoofdstad Paramaribo richt de organisatie zich op het verder uitbouwen van haar dienstverlening. 1 februari 2023Gartner: legacy-systemen beperken adoptie nieuwe softwareDe helft van de respondenten zegt dat ze 7 tot 12 maanden na de uitrol van nieuwe tooling nog steeds toegang hebben tot legacy-systemen. 1 februari 2023Alorica breidt uit naar Egypte en PolenMet de uitbreiding komt het bedrijf uit op een omvang van 100.000 werknemers in 17 landen die klantenondersteuning bieden in meer dan 30 talen. 31 januari 2023NICE gaat ChatGPT integreren in zijn selfserviceoplossingDe integratie zal niet alleen leiden tot efficiëntere en nauwkeurigere chatbotreacties, aldus NICE, maar ook tot een meer menselijke interactie. 30 januari 2023Nieuwe cijfers social media gebruik in NederlandHet social media gebruik verschuift geleidelijk. TikTok en Instagram zijn de grote winnaars; Facebook en Twitter verliezen gebruikers. 27 januari 2023DDM Consulting wordt partner TalkdeskDDM Consulting gaat samenwerken met Talkdesk, aanbieder van cloudgebaseerde contactcentertechnologie. 27 januari 2023TTEC en TTEC Digital investeren in EMEA executive teamIT-bedrijf en system integrator TTEC heeft Rob Allman benoemd als leider voor TTEC Digital EMEA en Adam Foster tot President TTEC EMEA. 26 januari 2023#Onholdwith: de langste wachttijden op een rijtjeIn totaal zijn luchtvaartmaatschappijen goed voor 35% van alle tweets waarin wachttijd wordt genoemd. Financiële diensten zijn goed voor 24%. 26 januari 2023BT Group en EE kiezen voor Hiya ProtectDe tool is niet onomstreden. De werking is niet transparant en bedrijven die outbound calls doen kunnen in de problemen komen door blacklisting. 25 januari 2023TTEC Digital introduceert InteractionSync voor Amazon ConnectInteractionSync levert een unified desktop op met spraakinteracties van Amazon Connect en klantinformatie van Microsoft Dynamics 365. 25 januari 2023Groei in clouddienstverlening neemt geleidelijk afVolgens analisten vertragen bedrijven hun cloudmigraties vanwege stijgende kosten en de onzekere politieke en economische omstandigheden. 25 januari 2023Mitel wil UC-portfolio overnemen van AtosMet de overname van Unify krijgt Mitel toegang tot een enorme groep klanten met on premise systemen, die zich leent voor migratie naar de cloud. 24 januari 2023Belgische banken 24/7 telefonisch bereikbaar voor phishinggevallenOmdat fraudeurs ook via apps geld kunnen overschrijven, moeten slachtoffers van phishing ook direct alle bankapplicaties en apps laten blokkeren. 24 januari 2023Gemiddelde NPS verzekeraars bij zakelijke klanten van -11 naar -7In 2022 oordelen zakelijke klanten iets minder positief over hun schadeverzekeraar dan in de afgelopen twee jaar, maar hoger dan in 2019. 23 januari 2023RingCentral voert vierde ontslagronde doorEen vierde ontslagronde binnen RingCentral zou de opmaat naar een overname van concurrent 8×8 zijn, melden bronnen. 23 januari 2023Aantal bankkantoren verder geslonkenIn iets meer dan twee jaar tijd sloot Rabobank bijna 200 van 335 kantoren. In dezelfde periode ging ING terug van 170 naar 57 kantoren. 20 januari 2023CCMA-bestuur uitgebreidTijdens de ALV van 19 januari 2023 zijn Wout Hut, Bart van de Sande en Maarten Oosterhoff formeel aan het CCMA-bestuur toegevoegd. 20 januari 2023T-Mobile: massaal datalek via API die klantgegevens ontsluitUit de SEC-filing blijkt dat de hacker een zwakke plek heeft gebruikt in een API die klantgegevens ontsluit. 20 januari 20238×8 opent Customer LabsMet het programma wil 8×8 bereiken dat eindgebruikers meer betrokken zijn bij de ontwikkeling van nieuwe producten en functies vóór de release. 20 januari 2023Kevin Jones nieuwe CEO CalabrioJones heeft meer dan 30 jaar ervaring in tech, onder meer bij Rackspace Technology, DXC Technology, Dell, HP en EDS. 20 januari 20238×8 benoemt Claire Snow tot Regional Vice President EMEA Channel SalesVoor haar overstap naar 8×8 werkte ze 16 jaar voor Avaya in het Verenigd Koninkrijk en in verschillende commerciële functies bij Siemens. 19 januari 2023Luisterlijn heeft meer vrijwilligers nodigIn 2022 ontving de Luisterlijn 611.658 oproepen. De Luisterlijn is dringend op zoek naar nieuwe vrijwilligers. 17 januari 2023Algoritmetoezicht AP van start“Transparantie over het gebruik van algoritmes is cruciaal om discriminatie en willekeur te voorkomen.” 17 januari 2023Five9 opent R&D- en support-hub in Porto, PortugalFive9 heeft de afgelopen jaren sterk geïnvesteerd in aanwezigheid in Europa, onder meer met twee datacenters in Amsterdam en Frankfurt. 17 januari 2023Frontoffice-medewerkers Britse overheid krijgen training rond economisch misbruikDe training en toolkit zijn het resultaat van samenwerking tussen overheden, de schuldadviessector en de incassobranche in het VK. 16 januari 2023Yource neemt Surinaams contactcenter Sure|Aim overSure|Aim is gestart in Suriname in 2012. Het bedrijf bedient onder andere opdrachtgevers zoals 9292, Otto & Heine, PostNL, T-Mobile en Translink. 16 januari 2023Verint neemt afspraaksoftwareaanbieder Qudini overQudini is opgericht in 2012 en is gestart met de ontwikkeling van een virtual queue-oplossing, bedoeld om wachtrijen bij fysieke winkels te vermijden. 15 januari 2023“Avaya bereidt opnieuw Chapter11-procedure voor”Doel is om opnieuw de schulden te herstructureren onder regie van schuldeisers en onder toeziend oog van een federale rechter. 13 januari 2023Nieuwe functies voor Anne-Marie Bresser en Robert van AalstBresser start als Head of Digital Transformation bij Electrolux. Van Aalst start als senior Business Development Manager bij WFM-specialist StrateX. 13 januari 2023CX-outsourcingsmarkt heeft gepiekt in 2021Na de shutdowns in 2020 is de markt in 2021 opgeveerd met 12 tot 14 procent; de grootste groei sinds tijden, aldus Everest Group. 13 januari 2023Proximus is met online telefoonboek 1207.be gestoptOp de website 1207.be kon iedereen gratis telefoonnummers of adressen vinden van particulieren en bedrijven. 12 januari 2023Sabio neemt Genesys-activiteiten Sopra Steria overMet de overname versterkt Sabio zijn marktpositie in Denemarken en positioneert het bedrijf zich voor verdere groei in Noorwegen, Zweden, Finland en IJsland. 12 januari 2023OpenAI lanceert betaalde variant ChatGPT ProfessionalOpenAI is al begonnen met het inventariseren van wat gebruikers zouden willen betalen. Er is nog geen datum bekend voor de lancering. 11 januari 2023FNV start onderzoek naar ongewenst gedrag binnen callcentersVakbond FNV doet breed onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag in organisaties. Ook klantcontactmedewerkers worden opgeroepen mee te doen. 11 januari 2023Directeur Diana Janssen vertrekt bij DDMADirecteur Diana Janssen neemt na 17 jaar afscheid van DDMA en begint per 1 maart als directeur bij de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO). 11 januari 2023Drie seconden spraak voldoende voor nabootsing stemMicrosoft heeft genoeg aan drie seconden stemgeluid om dat geluid te imiteren en er eventueel een bepaalde emotie aan toe te voegen. 11 januari 2023Genesys breidt partnership met AWS uitKlanten van AWS en Genesys kunnen vanaf nu gebruikmaken van Amazon Transcribe, Amazon Lex, Amazon Polly, Amazon Kendra en andere AI-aangedreven diensten. 11 januari 2023Gartner: klantdata en analytics bovenaan customer service agenda 2023Topmanagers in klantenservice willen meer middelen besteden aan het verbeteren, automatiseren of elimineren van inefficiënte processen. 10 januari 2023Blijft Avaya-aandeel op de beurs van New York?Kort na het twintigjarig bestaan van Avaya in 2020 was de koers meer dan 30 dollar, maar die is inmiddels gezakt tot 19 dollarcent. 10 januari 2023CED gaat van BlackFin Capital Partners naar RiveanOnder eigendom van Rivean zal de ingezette Europese groeistrategie van CED Group verder worden voortgezet. 10 januari 2023Microsoft wil opnieuw investeren in OpenAIMicrosoft wil voor de tweede keer investeren in OpenAI, het bedrijf achter onder meer chatbot ChatGPT. Dat meldt persbureau Bloomberg. 10 januari 2023Sabio wil meer empowerment van customer service agentsSabio wil met de campagne ‘Empowering People to Deliver Excellent CX’ het belang van meer autonomie voor adviseurs in de klantenservice belichten. 9 januari 2023Hogere score op klantvriendelijkheid: vaker aanbeveling‘De basis op orde’ zorgt ervoor dat klanten blijven, maar een extra stapje in klantvriendelijkheid vergroot de kans dat meer klanten je bedrijf aanbevelen. 9 januari 2023Nieuwe functie voor Sander Kouwenhoven, Jessica Dickhoff en Rick Ten PierickRick Ten Pierick, Jessica Dickhoff en Sander Kouwenhoven hebben nieuwe functies bij respectievelijk Change, Custom Connect Group en DELTA Fiber. 7 januari 2023Amsterdam past aanbestedingsprocedure aan na bezwaar PegamentoAmsterdam slaagde er niet in om na een marktconsultatie tot een goede kostenraming te komen. 5 januari 2023Vivobarefoot besteedt uit aan Arvato CRMVivobarefoot, Brits producent van natuurlijk schoeisel, is een driejarig partnerschap aangegaan met Arvato CRM Solutions in het VK. 5 januari 2023Closure breidt uit naar BelgiëDe Nederlandse opzegservice Closure breidt zijn activiteiten uit naar België en wil daarna verder in Duitsland, Engeland en Frankrijk. 4 januari 2023Reorganisatie bij SalesforceSalesforce heeft op 4 januari aangekondigd dat het bedrijf ongeveer 10% van het personeelsbestand gaat ontslaan. 4 januari 2023Eneco zet klanten ook bij de app in de wachtVolgens Eneco zijn de systemen van het bedrijf niet in staat de extra belasting (2,5 maal zoveel als normaal) van de Eneco-app te verwerken. 2 januari 2023Gent bezuinigt op bereikbaarheidGent moet bezuinigen, daarom wordt de telefoon minder vaak opgenomen bij Gentinfo, het contactcenter van de stad. 29 december 2022Contactcenters Menzis druk met overstappers: 1500 telefoontjes per uurVeel mensen besluiten op het laatste moment nog te veranderen van zorgverzekering. Bij Menzis levert dat zo’n 1500 telefoontjes per uur op. 27 december 2022Avaya koerst mogelijk af op tweede Chapter11-procedureHet is de tweede keer dat Avaya mogelijk voor een Chapter11-procedure kiest. De beurswaarde is van 2 miljard naar 45 miljoen dollar gezakt. 23 december 2022Amsterdamse aanbesteding omnichannel platform vliegt de bocht uitPegamento is naar de rechter gestapt om bezwaar aan te tekenen tegen de uitkomst van een aanbestedingsprocedure van gemeente Amsterdam. 22 december 2022ChatGPT kan schadelijke e-mails en code producerenCheck Point Research waarschuwt dat ChatGPT door hackers kan worden gebruikt om gerichte en efficiënte cyberaanvallen uit te voeren. 22 december 2022Opnieuw securityproblemen bij OktaDe broncode van securitybedrijf Okta is in handen gekomen van een of meerdere niet-gemachtigde gebruikers. 22 december 2022Competenties virtuele agent Wout uitgebreidVirtuele agent Wout, onderdeel van politie.nl, heeft zijn dienstverlening uitgebreid. Wout kan nu ook meldingen van overlast aannemen. 20 december 2022Spearline neemt Callstats over van 8×8Spearline heeft het onderdeel Callstats overgenomen van contactcenterdienstverlener 8×8. 20 december 2022InflowCX neemt BPO Partners overBPO Partners is een Amerikaans adviesbureau gericht op customer experience, contactcentertechnologie en outsourcing strategie. 16 december 2022‘Klantfeedback leidt tot verbeteringen in de organisatie’Voor één op de vijf inhouse contactcenters leidt verzamelen en opvolgen van klantfeedback tot een hogere omzet aldus een KSF-peiling. 16 december 2022TAP tekent contract met TP PortugalTeleperformance Portugal gaat gedurende drie jaar verschillende 24×7 customerservice-diensten leveren aan vliegmaatschappij TAP. 15 december 2022Spotler Group haalt 30 miljoen euro opSpotler Group heeft in een financieringsronde 30 miljoen euro opgehaald onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. 15 december 2022LivePerson breidt Conversational AI-platform uitLivePerson heeft zijn Conversational AI-platform uitgebreid met AI Search, On-Demand Recommendations, Small Talk en Repeat Intent Rate metingen. 14 december 2022Top 50 Britse merken: servicenummers vaak slecht vindbaarMeer dan een kwart (28%) van de 50 belangrijkste Britse online merken heeft geen telefoonnummer op hun website staan. 14 december 2022Nathalie van de Kamp van Teleperformance naar TransaviaNathalie van de Kamp keert terug naar de luchtvaart. Bij Transavia gaat ze per 1 januari aan de slag als Strategic Partner Manager. 13 december 2022NICE introduceert automatisch gegenereerde samenvattingenEnlighten AutoSummary is een oplossing voor het automatisch genereren van samenvattingen van klantinteracties tussen agent en medewerker. 12 december 2022Koppeling JCC Software met WeSeeDo voor videobellen met gemeentenJCC Software en WeSeeDo samen een koppeling gerealiseerd tussen beide oplossingen voor videobellen binnen onder meer gemeenten. 9 december 2022Benedikte Paulissen wordt Chief Customer Operations Officer bij TelenetBenedikte Paulissen wordt aangesteld als Chief Customer Operations Officer bij Telenet. Zij volgt Patrick Vincent op. 8 december 2022VANAD Engage start met eigen vestigingen in TurkijeEngage breidt haar Nederlandse activiteiten in klantcontact uit naar Turkije. Hiervoor is VANAD Engage een partnership aangegaan met Aytac Canbolat. 8 december 20221 op de 5 mensen gaat in op een telemarketingaanbod1 op de 5 mensen gaat in op een aanbod naar aanleiding van een telemarketing-campagne, aldus de eerste DDMA Telemarketing Benchmark. 7 december 2022TP Colombia voldoet aan ISO 26000Volgens Veritas voldoet Teleperformance in Colombia aan de internationale norm ISO 26000 (Richtlijnen voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen). 7 december 2022Chatbot: meer frustratie en te vaak geen oplossing80 procent van de consumenten die een chatbot gebruikt, ervaart daarna toegenomen frustratie. Dat blijkt uit onderzoek van UJET. 6 december 2022BelastingTelefoon: abandonment rate net als in 2019 weer 15%Bijna 400.000 keer hingen mensen in de wachtrij op. Ook werden meer dan 500.000 telefoontjes geweigerd omdat de wachtrij te lang was. 5 december 2022Ryan Boer zet stap bij Greenchoice, Jerry de Best naar UWVRyan Boer verruilt een WFM-rol voor die van teamlead bij Greenchoice, Jerry de Best stapt over van CAK naar UWV. 5 december 2022RingCentral zou 8×8 willen overnemenDe overnamepoging is opmerkelijk, omdat beide bedrijven te maken hebben met teruggelopen bedrijfsresultaten. 30 november 2022Wallbox kiest voor TalkdeskWallbox neemt verschillende oplossingen uit de Talkdesk suite in gebruik, waaronder CX Cloud, Workforce Management en Virtual Agent. 30 november 2022AWS breidt Connect uit met geautomatiseerde QMMet geautomatiseerde QM kunnen leidinggevenden sneller in actie komen, omdat de analyseslag wordt uitgevoerd door een bot. 30 november 2022Nieuwe ontslagronde MessagebirdInclusief deze nieuwe ontslagronde gaat in totaal ongeveer een derde van de banen verloren: 240 mensen worden de laan uitgestuurd. 28 november 2022Frontier Airlines schaft telefonische klantenservice afKlanten van Frontier Airlines kunnen voortaan alleen nog contact opnemen via messaging, socialmedia-kanalen en WhatsApp. 28 november 2022Crisis bij Britse Passport Office ‘opgelost’Eind juni van dit jaar was door de hausse in aanvragen een achterstand van meer dan 500.000 aanvragen ontstaan. 25 november 2022Brussels waterbedrijf: veel telefoontjes door CRM-problemenDoor de problemen zijn front- en backoffice overbelast en zijn de openingstijden van de klantenservice tijdelijk beperkt. 25 november 2022Ramón Delima global director customer service bij TUIRamón Delima start per 1 december 2022 bij TUI als Global Director Customer Services. Hij was eerder ceo bij Cygnific. 25 november 2022Zendesk in handen van private equityZendesk is volledig overgenomen door private equity-partijen Hellman & Friedman en Permira, die samen ongeveer $10,2 miljard in cash betalen. 24 november 2022Just Eat Takeaway zet mes in klantenserviceMaaltijdbezorger Just Eat Takeaway reorganiseert de klantenservice. Maximaal 170 mensen verliezen hun baan, vooral in het VK. 24 november 2022Teleperformance in gesprek met UNI Global Union over werknemersrechtenTeleperformance is gestart met gesprekken met de vakbondsfederatie UNI Global Union over de werknemersbelangen in Colombia. 23 november 2022ACM scherpt regels doorschakeldiensten aanDe Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat strenger optreden tegen overtredingen van de regels voor betaalde telefonische doorschakeldiensten. 23 november 2022VANAD Engage ontvangt AFM vergunningDe Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft VANAD Engage een vergunning verleend voor het adviseren en bemiddelen in zorgverzekeringen. 21 november 2022Rijksoverheid stopt mogelijk met FacebookDe rijksoverheid stelt vast dat Facebook niet duidelijk genoeg maakt wat er met gegevens van burgers op overheidspagina´s gebeurt. 19 november 2022TP beperkt dienstverlening voor TikTokOnder druk van de aandeelhouders beperkt TP de activiteiten op het gebied van contentmoderatie voor TikTok. 18 november 2022Nieuwe cao facilitaire contactcenters rond; FNV aarzelt nogDe leden van de bonden Qlix en CNV Vakmensen hebben positief gereageerd op het eindbod van de WFC voor de nieuwe cao facilitaire contactcenters. 18 november 2022Zoom Contact Center beschikbaar in NederlandZoom lanceert Zoom Contact Center officieel in het VK en Ierland, en is (als Engelstalige versie) vanaf nu ook te gebruiken in Nederland. 17 november 2022Colombia: TP staat open voor aanbevelingenTP ceo Daniel Julien: “Elke legitieme, eerlijke en op feiten gebaseerde aanbeveling zal uiteraard in aanmerking worden genomen.” 17 november 2022Minder lang in de wachtrij bij Belgische energieleveranciersMega, Luminus en Eneco zijn weer in staat om snel op te nemen – binnen de 2,5 minuut, de norm die het charter klantvriendelijkheid voorschrijft. 16 november 2022Maartje van Loon aan de slag bij Custom ConnectHiervoor werkte Van Loon bij Teleperformance, onder meer als training manager, teamleider klantenservice/sales en customer service representative. 15 november 2022Frontline Solutions lanceert Frontline Mail Manager voor Genesys Cloud CXMet Frontline Mail Manager kunnen organisaties zowel de verwerking als het beheer van meer complexe e-mailstromen met klanten sterk verbeteren. 15 november 2022Storing bij BelastingTelefoonDe dienst is onbereikbaar vanwege technische problemen nadat afgelopen weekend een software-update werd doorgevoerd. 15 november 2022Rentokil Initial kiest voor Sabio voor wereldwijd digitaal CX-projectOnderdeel is het moderniseren van alle contactcenteractiviteiten en technologische infrastructuur in 18 landen, waar in totaal 500 agents werkzaam zijn. 14 november 2022Teleperformance ontmoet Colombiaanse regering na onderzoek naar bedrijfTeleperformance gaat komende woensdag op eigen verzoek in gesprek met vertegenwoordigers van het Colombiaanse ministerie van Arbeid. 11 november 2022Colombiaanse overheid onderzoekt Teleperformance, aandeel keldertHet aandeel Teleperformance verloor gisteren 34 procent in waarde, na mediaberichten dat het bedrijf in Colombia onderdeel is van een onderzoek. 10 november 2022Job van den Enk van Aegon naar BelastingdienstJob van den Enk is begonnen als Project-/programmamanager Klantinteractie en Services bij de Belastingdienst. 9 november 2022QVC sluit contactcenter en gaat over op WFHE-commercebedrijf QVC sluit de callcenterlocatie in Bochum; de werknemers gaan in de toekomst allemaal vanuit huis werken. 7 november 2022Hans van den Bemt stopt voorjaar 2023 als voorzitter van de KSF“De vereniging is in rustig en stabieler vaarwater terecht gekomen met een nieuwe directeur en een enthousiast, betrokken bestuur,” aldus Van den Bemt. 4 november 2022Freshworks integreert conversational AI in customer experience oplossingenFreshworks integreert conversational AI functionaliteit in de oplossingen voor customer experience zoals Freshchat, Freshdesk, Freshsales en Freshmarketer. 4 november 2022Ondernemingskamer: extern bestuur neemt regie over bij CentricDe Ondernemingskamer heeft CEO Sanderink per direct geschrapt als lid van het bestuur en er zijn twee tijdelijke bestuurders toegevoegd. 2 november 2022Pega rolt Robot Studio v22.1 uitPegasystems heeft een nieuwe release aangekondigd van Robot Studio, de low-code RPA-werkomgeving van Pega’s automatiseringsplatform. 2 november 2022Prijsstijgingen verwacht in clouddienstenDoor verschillende ontwikkelingen zullen de tarieven van clouddiensten de komende tijd met tientallen procenten stijgen. 1 november 2022Puzzel neemt Zweedse S2 overCCaaS-aanbieder Puzzel heeft bekend gemaakt dat het bedrijf het Zweedse S2 heeft overgenomen, aanbieder van een outbound sales platform. 1 november 2022Cisco kondigt vernieuwingen in Webex aanWebex Contact Center is geschikt gemaakt voor Microsoft Teams en kan geïntegreerd worden met onder meer Salesforce, AWS en Azure. 31 oktober 2022N-Allo: callvolume voor Engie vijfmaal zo hoogPer dag verwerkt het callcenter 20.000 telefoontjes, 2.000 e-mails en 2.000 chatgesprekken. Vroeger waren dat er nog geen 4.000 per dag. 31 oktober 2022SoundHound AI lanceert Intelligent TranscriptionSoundHound maakt gebruik van het eigen Speech-to-Meaning(R) systeem, waardoor de transcriptie gestructureerd wordt. 28 oktober 2022Sander Kuijer nieuwe COO Majorel Benelux en SurinameKuijer heeft een lange staat van dienst in klantcontact; de eerste jaren vooral in WFM-functies voor werkgevers zoals Eneco, Coniche en bol.com. 28 oktober 2022Teleperformance neemt PSG Global Solutions over voor 300 miljoen dollarTeleperformance neemt PSG Global Solutions (PSG) over. Het bedrijf is onder meer gespecialiseerd in RPO voor contactcenters. 26 oktober 2022Salesforce lanceert Salesforce Contact CenterOok CRM-marktleider Salesforce biedt nu een geïntegreerde routeringsoplossing aan: Salesforce Contact Center. 26 oktober 2022Centric-debacle risico voor gemeentelijke frontofficesWanneer Centric omvalt of wanprestaties zou gaan leveren, kan dat grote risico’s voor gemeenten opleveren. 26 oktober 2022Webhelp: 1000 medewerkers aan het werk in SurinameWebhelp stelt daarmee de “grootste” te zijn in het land, aldus het persbericht. Ook opent Webhelp binnenkort de derde vestiging. 25 oktober 2022Klantenservicemedewerker Vattenfal fotografeert klantgegevens voor bankpasfraudeDe medewerker zocht in het klantenbestand doelbewust op leeftijd en leverde gegevens aan derden voor het plegen van bankpasfraude. 25 oktober 2022Wout Hut verrijkt bestuur CCMAPer 1 september is Wout Hut, COO bij Budget Thuis, toegevoegd aan het bestuur van de Customer Contact Management Association (CCMA). 25 oktober 2022Remko van Ommeren wordt CCO Enreach NederlandVan Ommeren werkte meer dan 25 jaar in B2B-markten, in uiteenlopende managementfuncties bij onder meer T-Mobile Nederland. 25 oktober 2022Calabrio stelt Dave Orstad aan als SVP professional services en supportOrstad heeft meer dan 25 jaar ervaring in het bouwen en aansturen van professional services organisaties, onder meer bij Epicor Software. 25 oktober 2022Cogito lanceert Personalized Coaching oplossing voor klantcontactHet Personalized Coaching dashboard beoordeelt het spreekgedrag op emotie-signalen en belangrijke gespreksonderwerpen. 25 oktober 2022Avaya integreert metaverse in Avaya OneCloudDe Dubai metaverse moet worden beschouwd als een digital twin van het proces waar bedrijven mee te maken krijgen als ze zich in de stad zouden willen vestigen. 24 oktober 2022Webhelp wil klantcontactcenter H&M in Neurenberg overnemenDe werknemers van het contactcenter kunnen gedurende minimaal twee jaar onder dezelfde voorwaarden blijven werken bij Webhelp. 18 oktober 2022Marco Redeker volgt Ramón Delima op als Managing Director CygnificPer 1 december gaat Marco Redeker van start als Managing Director van Cygnific. Hij neemt deze rol over van Ramón Delima. 18 oktober 2022Amazon Lex lanceert ondersteuning voor Hindi en NederlandsAmazon Lex is een dienst voor het bouwen van conversatie-interfaces in elke applicatie met behulp van spraak en tekst. 18 oktober 2022Wachttijden Belgische energiebedrijven: paar minuten tot meer dan een uurWachttijden? “De crisis komt niet uit de lucht gevallen en de energiebedrijven hadden zich beter moeten voorbereiden op dit moment.” 17 oktober 2022Dwangsommen en boetes Vlaamse energiebedrijven voor slechte serviceDe Vlaamse Staatssecretaris Eva De Bleeker is klaar met energiebedrijven die onbereikbaar zijn en klanten maanden laten wachten op de eindafrekening. 17 oktober 2022Wantoestanden bij Antwerpse noodcentrale 101Extreem personeelstekort bij noodcentrale 101 zorgt bij de Antwerpen vestiging voor een nooit geziene malaise. 17 oktober 2022Nieuwe deal Britse overheid voor TPTP gaat de naar verwachting honderdduizenden extra telefoontjes van burgers afhandelen die aanspraak maken op een aanvullende uitkering. 14 oktober 2022N-Allo verdubbelt bezetting voor klant EngieN-Allo, dat werkt voor energieleverancier Engie, krijgt door de energiecrisis dubbel zoveel oproepen binnen als voorheen. 13 oktober 2022GGN tekent contract met SoleoSoleo verzorgt het eerstelijns klantcontact voor GGN, een landelijk werkend incassobureau. 13 oktober 2022Telefonische dienstverlening en persoonlijk contact overheid blijft essentieelTelefonische dienstverlening en persoonlijk contact staan nog steeds hoog op het lijstje van burgers. 12 oktober 2022“Genesys gaat verder met Genesys Cloud CX”Genesys topman Tony Bates heeft weer nieuwe naamswijzigingen aangekondigd voor de cloudproposities van het bedrijf. 10 oktober 2022Uitbreiding bij ConicheHet team van Coniche is uitgebreid met Patricia Bosma, Ferry Kauffman, Marije Platteeuw en Ootje Bruinsma. 7 oktober 2022Computable Lifetime Achievement Award voor Ad NederlofAd Nederlof (75) heeft de Computable Lifetime Achievement Award ontvangen. 7 oktober 2022Teleperformance concretiseert expansieplannen in IndiaTP wil twee nieuwe campussen in India optuigen, waarbij het bedrijf zich vooral richt op werving van vrouwen. 7 oktober 2022Techreuzen helpen bij inclusiever maken van spraakherkenningHet programma moet mensen met een beperking op het gebied van spraak ondersteunen bij het gebruik van spraakherkenningstoepassingen. 5 oktober 2022Sabio vernieuwt contactcenterplatform bij Keolis GroupKeolis-dochter Kisio heeft Sabio ingeschakeld voor de migratie naar Genesys Cloud en projecten rond de digitale transformatie. 5 oktober 2022Amazon bouwt gebruik fysieke contactcenters afHet bedrijf wil het personeelsverloop terugdringen, de kosten voor kantoorruimte verlagen en putten uit een grotere arbeidspool. 3 oktober 2022Nieuwe Europese aansprakelijkheidsregels bij AI-toepassingenKern van een nieuw voorstel voor Europese regels is dat slachtoffers van AI-gerelateerde schade gemakkelijker schadevergoeding kunnen krijgen. 3 oktober 2022Antwerpse infolijn wordt geoutsourcedDe uitbesteding van de infolijn zou niet tot ontslagen moeten leiden, de medewerkers zullen een nieuwe baan aangeboden krijgen binnen de stad. 29 september 2022Joop Evers start als managing executive bij CCI in Zuid-AfrikaBij het bedrijf met vestigingen in Durban en Johannesburg werken in totaal 9.000 medewerkers. CCI heeft ook locaties in Kenia en Botswana. 29 september 2022Budget klantenservice blijft overwegend op peilSlechts 7% van de CFO’s is van plan het budget voor klantenservice komende jaar te verlagen, aldus onderzoek van Gartner onder 234 CFO’s. 28 september 2022Inval gerechtelijke politie bij hoofdkantoor Mifratel in GentMifratel, een dochterbedrijf van de Nederlandse firma Yource, wordt ervan verdacht de Vlaamse overheid te hebben opgelicht tijdens de coronacrisis. 27 september 2022Sitel in conflict met concurrent over diefstal bedrijfsinformatieSutherland Global Services beschuldigt Sitel van diefstal van bedrijfsinformatie, met een omzetverlies van honderden miljoenen dollars tot gevolg. 26 september 2022FTM: malafide telemarketingclub begint energiebedrijf met rammelende klantenserviceDe ondernemers achter het malafide bedrijf Global Marketing Bridge zijn opnieuw in het nieuws als energieverkopers met een rammelende klantenservice. 21 september 2022SNS Bank presenteert de WakkerliglijnIn aansluiting op Prinsjesdag 2022 presenteert SNS Bank de zogenoemde Wakkerliglijn: voor iedereen die wakker ligt met zorgen over geld. 21 september 2022Salesforce lanceert Genie voor realtime CRMSalesforce Genie is een dataplatform dat het volledige Salesforce Customer 360-platform aanstuurt, waarbij klantdata realtime kunnen worden ingezet. 21 september 2022Zendesk introduceert Intelligent Triage en Smart AssistDe oplossingen kunnen op basis van bedrijfsspecifieke modellen de intentie, het taalgebruik en het sentiment van klantinteracties identificeren. 21 september 2022Fusie Majorel en Sitel gaat niet doorOnderlinge verschillen en de hoge schuldenlast van Sitel (2,4 miljard euro) zouden hebben bijgedragen aan het mislukken van de fusieonderhandelingen. 20 september 2022Pegasystems moet miljardenboete betalenPegasystems moet alsnog een megaboete betalen aan concurrent Appian, na een rechtszaak eerder in mei dit jaar over vermeende bedrijfsspionage. 20 september 2022Klantenservice energieleveranciers onbereikbaarZowel in Nederland als in België lopen de wachttijden bij de klantenservice van energieleveranciers flink op, soms tot een uur of langer. 14 september 2022Nederlandse klantenservice: koploper met video en workflow-automatiseringOm efficiënter te werken en kosten en tijd te besparen, maakt 74% van de Nederlandse organisaties gebruik van workflow- en procesautomatisering. 14 september 2022Antwerpen wil stedelijke infolijn privatiserenOppositiepartij Groen voorziet geen kleinere, maar een grotere werklast omdat een extern callcenter minder goed geïnformeerd is dan eigen personeel. 13 september 2022Teleperformance reist mee met minister-president Rutte en minister Schreinemacher naar SurinameOp 12 en 13 september reist Norbert van Liemt (ceo Teleperformance) mee met Mark Rutte en minister Schreinemacher naar Suriname. 13 september 2022Lenhard Los (VANAD) nieuw bestuurslid WFCNorbert van Liemt heeft afgelopen week het WFC-voorzitterschap van Ronald van Schijndel overgenomen, Lenhard Los (VANAD) treedt toe tot het bestuur. 12 september 2022Maximus verlengt Amerikaans contactcentercontract van 6,6 miljard dollarDe CMS’en in de VS ondersteunen Amerikaanse burgers in de informatievoorziening ten aanzien van de dekking van hun Medicare-verzekeringen. 9 september 2022eGain komt met connector voor IBM’s WatsoneGain, leverancier van kennismanagementsoftware voor contactcenters, heeft een kant-en-klare connector voor IBM Watson Assistant gelanceerd. 7 september 2022Essent langdurig onbereikbaar door hardnekkige ICT-storingNaast de onbereikbare klantenservice en een haperende chatbot werkt ook verbruiksmanager-app niet. 6 september 2022Nederland scoort goed op digitale overheidsdienstverleningNederland scoort goed als ‘digitale overheid’ met een vijfde plaats in de Europese eGovernment Benchmark 2022. In 2021 stond Nederland nog op plaats 9. 6 september 2022Peter Brouwer naar Frontline SolutionsBrouwer was de afgelopen jaren werkzaam als senior director bij Continuum Global Solutions en werkte daarvoor lange tijd bij Xerox en Unamic HCN. 5 september 2022Nieuwe functies voor Nick Sneijder en Amber HestermanNick Sneijder is gestart als WFM-specialist bij Aon. Amber Hesterman is gestart als Marketing Manager Benelux & Suriname bij Teleperformance. 5 september 2022PlanMen aan de slag voor rechtbankenHet ontwikkelen van plankaders en capaciteitsmanagement moet onder meer helpen om rechtzoekenden beter van informatie te kunnen voorzien. 4 september 2022Nieuwe functies voor Izaak Ahmed en Geert FieslerIzaak Ahmed gaat verder als Contact Center Manager bij DHL Parcel Nederland, Geert Fiesler verruilt Rad Power Bikes voor Yourhosting. 2 september 2022Majorel neemt Spaanse CX designer Findasense overFindasense is actief op het vlak van CX analytics, experience consulting, touchpoint design, social media engagement en digital marketing services. 31 augustus 2022Gartner: Conversational AI verlaagt de arbeidskosten van agentsGartner voorspelt dat tegen 2026 1 op de 10 agentinteracties geautomatiseerd zal zijn, veel meer dan nu (geschatte 1,6% van de interacties). 25 augustus 2022Geen acute nood bij merendeel oproepen Brits noodnummerBij vier van de vijf oproepen die via het Britse noodnummer 999 bij de NHS terecht komen, is er geen medische spoed aan de orde. 25 augustus 2022Vlaams ‘Happy Customer Charter’ komt in oktoberHet charter moet duidelijk maken welke bedrijven klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan en wie de cowboys zijn. 23 augustus 2022Freshworks levert integratie met Google Business MessageFreshworks introduceert vandaag een integratie van Freshchat®, Freshdesk Omnichannel® en Freshsales Suite® met Google Business Messages. 22 augustus 2022Jelmer IJbema van WFM naar Director Operations Control bij 5CAIJbema was tot voor kort Manager Workforce Management bij facilitair contactcenter 5CA. 22 augustus 2022Gartner: vier pijlers voor innovatie in customer service‘Getting connected’, ‘process orchestration’, ‘knowledge and insight’ en ‘resource management’ zijn de vier pijlers van de nieuwe Gartner Hype Cycle voor CS. 11 augustus 2022Kyndryl en Five9 gaan partnership aanKyndryl, een carve out van IBM, en Five9 gaan intensief samenwerken op het vlak van cloudgebaseerde contactcenters. 11 augustus 2022Avaya opnieuw in de problemenAvaya boekte over het derde kwartaal een winst van 54 in plaats van 154 miljoen dollar. Het bedrijf heeft verschillende maatregelen aangekondigd. 10 augustus 2022Oplopende wachttijden, gefrustreerde klantenOp Klachtenkompas van de Consumentenbond regent het klachten over de slechte bereikbaarheid van organisaties en bedrijven. 9 augustus 2022Hackers maken klantgegevens Twilio buitTwilio, aanbieder van een cloudgebaseerd Customer Engagement Platform, heeft bekend gemaakt getroffen te zijn door een datalek. 9 augustus 2022Alarmnummer NHS 111 plat door cyberaanvalNHS noodnummer 111 is vorige week geraakt door een cyberaanval. Medewerkers moesten op landelijk niveau overstappen op pen en papier. 5 augustus 2022UiPath neemt natural language processing-specialist Re:infer overRe:infer is aanbieder van natural language processing (NLP) oplossingen voor ongestructureerde documenten en communicatie 5 augustus 2022SD Worx kiest voor Talkdesk en MicrosoftAanbieder van HR-software SD Worx heeft gekozen voor een klantcontactplatform van Talkdesk in combinatie met Microsoft Teams Connector. 5 augustus 2022Na klacht klant: ABN Amro niet verplicht e-mailkanaal aan te biedenABN Amro hoeft niet via e-mail met klanten te communiceren. De andere kanalen van de bank zijn voldoende, aldus Kifid na een klacht van een klant. 4 augustus 2022Optimaal ondersteunen van agents – partnercontentHet rapport belicht de huidige uitdagingen en kansen waarmee vijf Britse bedrijven worden geconfronteerd op het vlak van klantcontact. 3 augustus 2022Gartner: chatbots zijn in 2027 een primair klantenservicekanaalBinnen vijf jaar zullen chatbots het primaire klantenservicekanaal zijn voor ongeveer een kwart van alle organisaties. 1 augustus 2022Momentive lanceert GetFeedback-integratie met ZendeskMomentive lanceert een GetFeedback-integratie met Zendesk die klantfeedback van GetFeedback met de klantgegevens van Zendesk combineert. 27 juli 2022Teleperformance krijgt boete opgelegd in UKHet HM Paspoort Office heeft Teleperformance een boete opgelegd van naar schatting enkele honderdduizenden ponden. 27 juli 2022Gemeente Zoetermeer kampt met wachttijden tot een uurDoor de drukte kan de gemeente ook niet altijd binnen de daarvoor geldende termijn reageren op meldingen en klachten via de app. 26 juli 2022Yource start in GriekenlandYource start met het uitvoeren van klantcontact voor derden vanuit Griekenland. 21 juli 2022easyJet wil klantenservice verbeterenEasyJet heeft onder meer 350 nieuwe klantenservicemedewerkers aangenomen en zal binnenkort een extra callcenter openen in Milaan. 21 juli 2022Microsoft lanceert digital cloud contact center platformHet digital cloud contact center platform is voorzien van NLP features en AI-oplossingen van zowel Microsoft als Nuance Communications. 20 juli 2022Software voor aanpassen accent krijgt tractieDe software waarmee accenten in menselijke stemmen realtime kunnen worden weggewerkt, krijgt voet aan de grond in de BPO-sector. 18 juli 2022Met WeSeeDo en OBI4wan gemakkelijk beeldbellen binnen chatgesprekEen integratie tussen de oplossingen van WeSeeDo en OBI4wan maakt het mogelijk om met één klik vanuit een chat een beeldbelgesprek op te starten. 15 juli 2022Overheidsapps voldoen vrijwel nooit aan toegankelijkheidseisenVolgens de onderzoekers van Stichting APPT is slechts 1,25% van de overheidsapps volledig toegankelijk. 15 juli 2022Arbeidsmarkt in Nederland voor het eerst zeer krapDe spanning op de arbeidsmarkt loopt de laatste vijf kwartalen fors op. In het eerste kwartaal van 2022 is het niveau ‘zeer krap. 12 juli 2022Sabio Group neemt People Matter overPeople Matter is gespecialiseerd in het helpen van organisaties bij het meten en verbeteren van het mentale welzijn op de werkplek. 11 juli 2022Grootschalige fraude met illegale Avaya-licentiesDrie mensen in de VS zijn aangeklaagd voor vermeende miljoenenfraude met illegale Avaya softwarelicenties. 11 juli 2022Tweede Kamer neemt wetsvoorstel ‘Werken waar je wil’ aanDe Tweede kamer heeft het wetsvoorstel “werken waar je wil” aangenomen. De wet brengt brengt locatie-onafhankelijk werken dichterbij voor werknemers. 8 juli 2022Medewerkers contactcenters willen meer loon, KSF pleit voor ‘goede beloning’De onderhandelingen over de nieuwe cao lijken in een impasse te verkeren. De KSF pleit voor een “goede beloning”. 7 juli 2022Carola Wijkamp, Stef van den Oever en Sander Kuijer in KSF-bestuurTijdens de algemene ledenvergadering van de Klantenservice Federatie (KSF) op 30 juni 2022 zijn drie nieuwe bestuursleden geïnstalleerd. 7 juli 2022Kabinet wil flexibele arbeid verder inperkenNaast het aanpakken van schijnzelfstandigheid wil het kabinet ook afscheid nemen van oproepcontracten en strengere regels voor de uitzendbranche. 7 juli 2022Casper van Oostveen naar Frontline Solutions, Kasper Petri naar De BijenkorfVan Oostveen start als Amazon Connect Teamlead Service bij Frontline Solutions. Petri gaat aan de slag bij De Bijenkorf als Manager WFM & Contract.