nieuws 11 mei 2018by Jan Appel Generic selectors Exact matches only Search in title Search in content Post Type Selectors Search in posts Search in pages 1 november 2024KCM wordt onderdeel van de moveXM GroepKCM is onderdeel geworden van de moveXM Groep, een bundeling van gespecialiseerde CXM- en VoC SaaS-aanbieders. 1 november 2024Calabrio lanceert Auto QM en Trending TopicsAuto QM en Trending Topics van Calabrio zijn gericht op het verbeteren van de efficiëntie en inzichten in contactcenters. 1 november 2024Vrije modemkeuze voor BelgenIn België mogen consumenten vanaf 1 november 2024 zelf hun modem kiezen bij een internetabonnement. 1 november 2024Seoul verdubbelt de capaciteit van zelfmoordpreventielijnZuid-Korea scoort hoog als het gaat om het aantal suïcides per 100.000 inwoners. De hoofdstad intensiveert de hulpverlening en preventie. 31 oktober 2024“Beschikbaarheid AI-expertise obstakel voor innovatie”Twee derde van de contactcentermanagers ziet gepersonaliseerde en contextgebaseerde klantinteractie als belangrijkste business outcome van generatieve AI. 31 oktober 2024HackHelpdesk zet AI-chatbot Cyberwijzer inCyberwijzer wordt steeds geüpdatet met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van cybercriminaliteit, waardoor de ondersteuning altijd optimaal is. 30 oktober 2024DIRECT Klantcontact opent vestiging in ParamariboTot voor kort werkte DIRECT Klantcontact samen met twee partners, Callfactory en Gateway Services die als onderaannemer opereerden. 30 oktober 2024Teleperformance houdt vast aan groeistrategie in IndiaHet bedrijf streeft naar een verdubbeling van het aantal werknemers in India in de komende 2 tot 3 jaar. AI is een kernonderdeel van de strategie. 30 oktober 2024Ook Microsoft zet in op breed aanbod van gespecialiseerde AI-agentsVoor Dynamics 365 zijn onder meer Customer Service Customer Intent en Customer Knowledge Management Agents aangekondigd. 29 oktober 2024Erwin de Boer wordt Chief Commercial Officer bij YourceErwin de Boer start per 1 januari 2025 als Chief Commercial Officer (CCO) bij facilitair contactcenter Yource. 29 oktober 2024Genesys bevestigt plannen voor beursgangGenesys wil weer naar de beurs. Ingeschat wordt dat het bedrijf met de beursgang maar liefst 2 miljard dollar zou kunnen ophalen. 29 oktober 2024KSF organiseert vragenuur over concept Code Verantwoordelijk MarktgedragDe KSF organiseert sessies voor leden die geïnteresseerd zijn in de betekenis van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag voor hun eigen organisatie. 28 oktober 2024Nieuwe driejarige cao voor Facilitaire Contactcenters een feitDe leden van de drie bonden zijn akkoord; de nieuwe cao treedt op 1 januari 2025 in werking. Er wordt gewerkt aan een algemeen verbindendverklaring. 28 oktober 2024Generatieve AI zal 100.000 agents vervangen in 2025Bij de grootste internationale organisaties die hun klantenservice uitbesteden, zullen komend jaar al 100.000 contactcenteragents overbodig worden. 28 oktober 2024‘Click to cancel’-regel in VS gereedDe Amerikaanse Federal Trade Commission heeft haar definitieve ‘click to cancel’-regels bekendgemaakt. 28 oktober 2024Snelle groeiers bovengemiddeld enthousiast over AISnelgroeiende bedrijven zijn een stuk positiever over de potentie van artificiële intelligentie (AI) dan het Nederlandse bedrijfsleven gemiddeld. 25 oktober 2024“Agressief publiek hoort bij publieke taak”Een op de vijf Nederlanders vindt dat grensoverschrijdend gedrag richting professionals met een publieke taak hoort bij die publieke taak. 24 oktober 2024Cisco komt met nieuwe Webex AI-agentMet de AI Agent Studio kunnen contactcenters binnen enkele minuten een spraak- of digitale AI-agent implementeren. 24 oktober 2024Sonja Miljoen Chief Customer & Digital Officer Nationale-NederlandenMiljoen heeft de afgelopen jaren als Head of IT bij Nationale-Nederlanden met succes de IT-afdeling van Customer and Digital gemoderniseerd. 24 oktober 2024“Meer contact via chatbot dan via telefoon”Zowel bij Belfius als bij KBC behandelt een chatbot nu meer vragen dan dat er klanten zijn die telefonisch contact opnemen of langskomen op kantoor. 24 oktober 2024Freshworks lanceert gebruiksvriendelijke AI AgentFreddy AI Agents zijn in enkele minuten te implementeren en kunnen gemiddeld 40% tot 45% van de serviceaanvragen autonoom oplossen. 23 oktober 2024Anthropic introduceert ‘computer use’ modusOntwikkelaars kunnen Claude een computer laten gebruiken zoals mensen dat doen: door naar een scherm te kijken en een cursor te bewegen. 23 oktober 2024RDW en Conduent bereiden zich voor op e-tolWie over de nieuwe A24/Blankenburgverbinding rijdt, gaat automatisch en op basis van kentekenherkenning per rit tol betalen. 23 oktober 2024Star Alliance benoemt Ambar Franco als Vice President Customer ExperienceAmbar Franco gaat als Vice President Klantbeleving bij Star Alliance initiatieven implementeren die de ervaring van reizigers binnen de alliantie verbeteren. 22 oktober 2024Puzzel neemt Capturi overPuzzel, leverancier van cloudgebaseerde contactcenteroplossingen, neemt Capturi over, aanbieder van een platform voor conversational analytics. 22 oktober 2024ContactCare lanceert Vavox, slimme virtuele assistent voor klantcontactprofessionalsVavox biedt intelligente suggesties en oplossingen, gebaseerd op de meest actuele bedrijfsinformatie die centraal beschikbaar is via een cloudgebaseerde kennisbank. 22 oktober 2024Dialpad neemt WFM-aanbieder Surfboard overHet is de vijfde overname van het bedrijf: eerder werden Koopid en Kare Knowledgeware (2021), HighFive (2020) en TalkIQ (2018) overgenomen. 21 oktober 2024EC start marktverkenning voor aanbesteding Europe Direct Contact CentreDe Europese Commissie start een marktverkenning in verband met de komende aanbesteding voor het Europe Direct Contact Centre (EDCC). 21 oktober 2024Telindus gaat verder onder de naam Proximus NXT NederlandICT-dienstverlener Telindus voert een naamswijziging door. Het bedrijf gaat verder onder de naam Proximus NXT Nederland. 21 oktober 2024Opzeggen per mail ingewikkeld bij meerdere internetprovidersVerschillende internetproviders maken het ingewikkeld om op dezelfde manier op te zeggen als waarop je het abonnement bent aangegaan. 21 oktober 2024QuandaGo lanceert AiDA, AI-aangedreven supervisorQuandaGo lanceert AiDa, een digitale supervisor die is ontworpen om een revolutie teweeg te brengen in het beheer van klantervaringen (CX). 19 oktober 2024ACM moet berichtgeving over HEM verwijderen van rechterDe Autoriteit Consument & Markt moet een bericht over energieleverancier HEM verwijderen omdat het volgens de rechter onrechtmatig is. 18 oktober 2024Bereikbaarheid blijft pijnpunt bij energiebedrijvenBij Vattenfall varieerde de wachttijd van 3 tot 38 minuten. Bij ANWB Energie, Budget Energie en Eneco was de wachttijd soms meer dan 20 minuten. 18 oktober 2024Transcom trekt stekker uit vestigingen Berlijn en EssenDe locaties van Transcom in Berlijn en Essen zijn failliet na teruglopende callvolumes. 226 banen gaan verloren. 17 oktober 2024Daniël Zwarts Client Team Manager bij 2ContactDaniël Zwarts is gestart bij 2Contact als Client Team Manager. Zwarts is afkomstig van ComfortPartners/TBI. 17 oktober 2024NIS2 vertraagd, wel enkele elementen al gereedDe vertaling van de Europese NIS2-regels naar nationale wetgeving is op onderdelen vertraagd. Wel is er support opgetuigd rond cyberincidenten. 17 oktober 2024Lotte de Bruijn (NLdigital) wordt per 1 januari ceo van IT-adviesbureau StrictStrict, waar Lotte de Bruijn per 1 januari begint, is in de klantcontactsector bekend als partner in aanbestedingstrajecten. 16 oktober 2024Trevor Brian Hassell start bij ChangeHassell gaat zich bij Change richten op onder meer high-performing teams, employee satisfaction, recruitment en onboarding. 16 oktober 2024Addy Oosterom van Swiss Sense naar Kamera ExpressAddy Oosterom is gestart als manager customer care international bij Kamera Express. Oosterom is afkomstig van Swiss Sense. 15 oktober 2024Herziene Code Telemarketing in werking getredenNa goedkeuring door Stichting Reclame Code is de vernieuwde Code Telemarketing per 15 oktober 2024 in werking getreden. 15 oktober 2024Transcom kiest voor Sabio Group en Avaya voor realtime spraakvertalenMet realtime spraakvertalen zou de TCO van klantcontact, afhankelijk van use cases en markten, met 25 tot 65 procent naar beneden kunnen. 15 oktober 2024Callcentervakbond in El Salvador opgerichtDe bond wil zich richten op de rechten en het welzijn van de 33.000 contactcentermedewerkers die het land telt. 15 oktober 2024Nederlandse verzekeraar met de beste klantreis: ANWBWereldwijd staat Nederland echter niet meer op één: dit jaar gaat Australië met de eer aan de haal en staat Nederland op plek twee. 15 oktober 2024Swarm van OpenAI laat gespecialiseerde AI-agents samenwerkenOpenAI heeft bekendgemaakt dat het bedrijf een experimenteel framework heeft ontwikkeld waarbinnen AI-agents kunnen samenwerken. 14 oktober 2024Contactcenters zoeken naar kostenbesparingen via outsourcing en inzet GenAIDe jaarlijkse contractwaarde voor CX BPO is gekrompen; het het aantal contracten is echter snel toegenomen. 10 oktober 2024Werknemers en consumenten: GenAI zorgt voor efficiency- en productiviteitswinstEuropese respondenten zien vooral efficiëntie- en productiviteitswinst door het gebruik van GenAI-tools. 10 oktober 2024AP signaleert nog altijd privacyrisico’s bij de overheidOverheidsorganisaties gaan soms bewust over de grenzen van de wet heen, of zijn juist onterecht terughoudend bij fraudevermoedens, aldus de AP. 9 oktober 2024ETB Support Solutions is opnieuw gecertificeerd als ‘Great Place to Work’ETB beschouwt dit als een erkenning van het streven naar een inclusieve, samenwerkingsgerichte en welzijnsgerichte werkomgeving. 8 oktober 2024VANAD Engage neemt INSPIRE Sourcing Solutions overDe combinatie VANAD Engage – INSPIRE werkt vanuit twee locaties in Nederland, zeven locaties in Turkije, drie in Suriname en een in Duitsland. 8 oktober 2024Maarten van Geerenstein stapt over van Drukwerkdeal.nl naar EVestoMaarten van Geerenstein is per 1 oktober begonnen als Customer Success Manager bij EVesto, een dienstverlener op het gebied van elektrisch rijden. 8 oktober 2024AankoopClaim.nl voert procedures tegen Bol, Coolblue, Tesla en TUIAankoopclaim heeft namens consumenten juridische procedures lopen tegen webshops zoals Bol, Coolblue, Tesla en TUI. 8 oktober 2024“NICE neemt Playvox over”Playvox is, naast Calabrio en Verint, een belangrijke concurrent van NICE. Verder heeft Playvox een nauwe samenwerking met Salesforce. 7 oktober 2024Hoge Raad: bestelknop webwinkelen moet aan Europese eisen voldoenDe tekst ‘bestellen’, ‘bestelling plaatsen’ of ‘bestelling afronden’ biedt onvoldoende duidelijkheid, aldus de Hoge Raad. 7 oktober 2024Google wijzigt naam van CCAI en breidt functionaliteit uitGoogle heeft zijn de Google Contact Center AI (CCAI) oplossing omgedoopt tot ‘Customer Engagement Suite’. 4 oktober 2024Griekse overheid kan toe met één appGrieken kunnen vrijwel al hun zaken met de overheid regelen via één app. Burgers hoeven nauwelijks nog naar een loket. 4 oktober 202450 miljoen dollar groeikapitaal voor CrescendoCrescendo, leverancier van een augmented-AI CX-platform, bestaat nog geen jaar en wordt gewaardeerd op 500 miljoen dollar. 4 oktober 2024Bas de Reus opvolger Peter Wakkie bij CentricBas de Reus volgt Interimbestuurder Peter Wakkie op als ceo van Centric nadat de verkoop van het IT-bedrijf vrijwel is afgerond. 3 oktober 2024Inzet cao-onderhandelingen CNV: 6 procent erbijCNV zet in op 6% extra loon, herinvoering van de loonsverhoging na een beoordeling en uitbreiding van de werkingssfeer. 3 oktober 2024Sunweb Group gaat partnerschap aan met CygnificVanaf december zal Cygnific de Nederlandse, Belgische, Engelse en Duitse vakantiegangers van Sunweb Group ondersteunen. 3 oktober 2024ABN AMRO voegt ‘Gesprek Check’ toe aan bank-appMet Gesprek Check kunnen particuliere klanten van de bank zelf zien of ze echt iemand van de bank aan de lijn hebben of een mogelijke fraudeur. 3 oktober 2024Dave Rhodes nieuwe ceo van CalabrioDave Rhodes, de nieuwe ceo van Calabrio, heeft een flinke staat van dienst opgebouwd in technische en commerciële rollen in de IT. 2 oktober 2024OpenAI lanceert Realtime APIMet de nieuwe API wil OpenAI afrekenen met de inzet van meerdere modellen voor transcriptie en tekst-naar-spraak conversie. 2 oktober 2024ACM waarschuwt opnieuw voor Hollandse Energie Maatschappij (HEM)Energieleverancier HEM zou klanten op agressieve wijze benaderen over openstaande facturen; de ACM heeft een dringend advies voor de klanten van HEM. 2 oktober 2024Sapph reageert op klachten over klantenserviceKlanten van lingeriemerk Sapph geven aan hun bestelling niet te ontvangen en geen contact te krijgen met de klantenservice. 2 oktober 2024Bellers Suicide & Crisis Lifeline: hulp op basis van locatie in plaats van netnummerGeestelijke hulplijn 988 heeft sinds 2022 meer dan 10 miljoen sms-berichten, telefoontjes en chats beantwoord. 2 oktober 2024Wet bevordering digitale weerbaarheid bedrijven in werking getredenVia de Wbdwb kan de minister van EZ het bedrijfsleven voorzien van bij de overheid bekende bedrijfsspecifieke ernstige dreigingsinformatie. 1 oktober 2024Shaneel Gayadien stopt bij TP, nieuwe rol voor Marcel DerxShaneel Gayadien stopt bij Teleperformance Suriname, Marcel Derx is aangesteld als Head of Customer Care BeNeLux DACH bij Boston Scientific. 1 oktober 2024“Algemene kunstmatige intelligentie (AGI) is niet haalbaar”General artificial intelligence ofwel een vorm van AI die het menselijk brein inhaalt, is een onzinbegrip, aldus wetenschappers. 1 oktober 2024Nuance stopt met ondersteuning on premise klantcontactapplicatiesNuance Communications beëindigt de ondersteuning voor zijn on premise IVR-oplossingen voor contactcenters. 1 oktober 2024Verint Bots nu ook voor (on premise) gebruikers van AvayaVerint’s AI-aangedreven bots zijn nu te integreren in het Avaya Experience Platform en in de on premise oplossingen van Avaya. 30 september 2024Oprichter TTEC wil het bedrijf van de beurs halenDe RvB van IT-dienstverlener TTEC heeft een voorstel ontvangen van TTEC-oprichter en ceo Kenneth Tuchman om het bedrijf van de beurs te halen. 30 september 2024Beeckestijn Business School en EarlyBridge bundelen krachtenBeeckestijn Business School en EarlyBridge gaan een intensieve samenwerking aan en zullen op termijn samensmelten tot één geheel. 30 september 2024TP gaat gesprek aan met medewerkers over betaling opstarttijdTeleperformance gaat betrokken medewerkers die aanspraak kunnen maken op nabetaling van opstarttijd spoedig benaderen. 30 september 2024Pegamento lanceert Contactboosters, maar geen nieuw merk of bureauEven leek het er op dat klantcontactland een nieuw adviesbureau rijker was geworden, maar Contactboosters is geen nieuw bureau of merk. 30 september 2024Sanderink mag verkoop Centric niet blokkeren of frustrerenDe Twentse zakenman Gerard Sanderink moet verplicht meewerken aan de verkoop van Centric. Dat heeft de Ondernemingskamer besloten. 27 september 2024Regering Guyana wil 15.000 contactcenterbanen genererenDe autoriteiten van Guyana zijn van plan om het momentum van de energiesector te gebruiken om de rest van de economie van het land te stimuleren. 27 september 2024UJET haalt 76 miljoen dollar opUJET wil het opgehaalde kapitaal gebruiken voor investeringen in de ontwikkeling van GenAI-innovatie voor contactcenters. 26 september 2024KvK gaat telefoonnumers ondernemers in Handelsregister afschermen“We gaan hiermee de ongewenste telefonische benadering tegen van ondernemers via hun inschrijving in het Handelsregister,” aldus Greet Prins (RvB KVK) 26 september 2024Centric verbetert klantervaring met Talkdesk Cloud Contact Center van ViPcomCentric neemt deze maand Talkdesk in gebruik via implementatiepartner ViPcom. Hiermee kan Centric de service verder verbeteren en personaliseren. 26 september 2024Yellow.ai lanceert VoiceX met minimale latency in spraakYellow.ai claimt met VoiceX een latency van ongeveer 1,3 seconden te hebben bereikt met een eigen algoritme. 26 september 2024Salesforce neemt Zoomin overCRM-bedrijf Salesforce heeft een overeenkomst getekend voor de overname van Zoomin, leverancier van datamanagement voor ongestructureerde data. 25 september 2024Verint lanceert Knowledge Automation BotDe Verint Knowledge Automation Bot is een nieuw onderdeel in de Verint familie van Agent Copilot Bots. 24 september 2024Engaige haalt een miljoen euro opEngaige heeft in een investeringsronde een miljoen euro opgehaald bij onder meer Graduate Entrepreneur Fund. 24 september 2024Zweedse branchevereniging Kontakta royeert Kombispel als lidDe Zweedse branchevereniging voor klantcontact Kontakta heeft loterijbedrijf Kombispel met onmiddellijke ingang uit de vereniging gezet. 24 september 2024Firstsource neemt Ascensos overBij Firstsource werken zo’n 28.000 medewerkers; Ascensos telt ongeveer 1.200 medewerkers in Europa. 24 september 2024Rome maakt outbound surveys volledig virtueelHet systeem van Rome vervangt volledig het bestaande contactcenter dat zich met kwaliteitsenquêtes bezighield. 24 september 2024Adviescollege ICT-toetsing trapt op rem bij ontwikkeling multichannel berichten-applicatieEen moderniseringsproject zou moeten leiden tot één nieuw systeem. De Belastingdienst dreigde met drie systemen voor berichtenverkeer te eindigen. 23 september 2024Sander Kuijer interim Chief Commercial Officer bij ETB Support SolutionsKuijer brengt meer dat 15 jaar ervaring in mee in onder meer klantcontact en werkte onder meer voor Achmea, bol.com, Coniche, Eneco en Majorel. 23 september 2024Voys breidt aanbod uit met CCaaS-oplossingVoys Ascend wordt ontwikkeld en geleverd door het Amerikaanse Intermedia; Voys is de eerste whitelabelpartner in de EMEA-regio. 19 september 2024Brits energiebedrijf Ovo moet boete van 2,4 miljoen pond betalenIn 2023 hebben bijna 1.400 Ovo Energy-klanten soms wel 18 maanden op de afwikkeling van hun klacht moeten wachten. 19 september 2024Informatiepunten digitale overheid krijgen minder geldHet kabinet Schoof zet een aantal plannen ten aanzien van de digitale overheid in de ijskast of legt bezuinigingen op. 18 september 2024ANWB lanceert nieuwe MarketplaceOp korte termijn gaat de ANWB het aanbod in Marketplace koppelen aan de expertise van ANWB-specialisten, onafhankelijke testen, advies en informatie. 18 september 2024Markt voor AI-agents gaat naar 47,1 miljard dollar in 2030AI-agents vormen een flinke groeimarkt met een omvang van vele miljarden, zo voorspellen verschillende analisten. 18 september 2024Salesforce introduceert ’s werelds eerste Agent EcosysteemTijdens Dreamforce heeft Salesforce ook het Agentforce Partner Network aangekondigd, een open ecosysteem voor AI-agents. 18 september 2024Ofgem eist kwaliteitsverbetering service Britse energiebedrijvenToezichthouder Ofgem vindt de houding van energieleveranciers ten aanzien van dienstverlening niet ambitieus genoeg en komt met een visie. 17 september 2024Schandaal bij Zweedse sociaaldemocraten rond telemarketingEen Zweedse politieke partij verkoopt loten om de kas te spekken en zet daarbij een malafide bureau voor telemarketing in. 17 september 2024Trengo lanceert Trengo AI voor klantcontactTrengo is een Nederlandse startup die eerder 31 miljoen euro investering ophaalde. Het bedrijf telt inmiddels meer dan 3.000 klanten in 180 landen. 16 september 2024Telemarketing “onverminderd effectief”, consumenten beter geïnformeerdSlechts 0,04% van de bereikte consumenten dient een klacht in, zo blijkt uit de DDMA Telemarketing Benchmark onder 12 contactcenters. 16 september 2024Ingangsdatum Wmebv wordt 1 januari 2026De Wmebv, die burgers het recht geeft om officiële berichten digitaal aan overheidsorganisaties te versturen, gaat in per 1 januari 2026. 13 september 2024Hoge Raad verwerpt beroep Teleperformance over betalen opstarttijdDe Hoge Raad heeft vandaag uitspraak gedaan in de zaak over het uitbetalen van tijd aan het begin van de dienst van een contactcentermedewerker. 13 september 2024Salesforce lanceert AgentforceSalesforce lanceert Agentforce, een serie autonome agents die kunnen omgaan met veranderende omstandigheden. 13 september 2024OpenAI lanceert nauwkeuriger modelDe nieuwe modellen scoren beter op wiskundige vraagstukken, door complexe problemen op te delen in kleinere logische stappen. 13 september 2024Gartner: in 2027 is 40% van de generatieve AI-oplossingen multimodaalVeertig procent van de GenAI-oplossingen zal in 2027 multimodaal zijn, tegenover 1% in 2023, volgens Gartner. 13 september 2024ACM publiceert leidraad DSA voor online dienstverlenersIn de leidraad staat beschreven op welk type diensten de DSA van toepassing is en aan welke regels de aanbieders daarvan moeten voldoen. 13 september 2024Gemeenten willen aan de slag met AI maar weten vaak niet waarvoorGemeenten willen graag meer doen met AI, maar bij de helft van de gemeenten zou de informatiehuishouding nog niet op het juiste niveau zijn. 12 september 2024Parloa lanceert AI Agent Management PlatformParloa AMP claimt autonome agents te kunnen leveren, die gepersonaliseerde diensten kunnen leveren in iedere gewenste taal. 11 september 2024NS kiest voor NICE CXone en BrightContactDe NS koos voor de CXone Complete Suite en NICE Workforce Management om meerdere applicaties van gevestigde partijen te consolideren. 11 september 2024“Bedragen op facturen voor AI-diensten kunnen extreem hoog uitvallen”Gartner waarschuwt voor hoge kosten op facturen voor AI-diensten en verwijst daarbij naar de zogenaamde cloud bill shock. 10 september 2024Change breidt uitBij Change zijn Jimmy Bliek en Satish Bishesar gestart. Bliek gaat voor het Odigo-team aan de slag, Bishesar voor het SMB-team van Marktplaats. 9 september 2024SoundHound AI neemt Amelia overAmelia was oorspronkelijk een oplossing van IPsoft. Dat bedrijf was in 1998 een pionier (en zijn tijd ver vooruit) met virtuele assistenten. 9 september 2024Roeland Berkhout start bij Studio WinegumRoeland Berkhout stapt over van Budget Energie naar Studio Winegum. Berkhout startte zijn loopbaan in klantcontact in 2016 als outbound marketeer bij Ditmeijers. 9 september 2024Salesforce neemt Own Company over voor 1,9 miljard dollarMet de overname van Own Company krijgt Salesforce meer competenties aan boord op het gebied van databeveiliging. 6 september 2024VS, Groot-Brittannië en EU ondertekenen eerste internationale AI-verdragHet AI-verdrag richt zich voornamelijk op de bescherming van mensenrechten van mensen die worden beïnvloed door AI-systemen. 6 september 2024Contactcenteragent onterecht ontslagen om thuiswerken in TurkijeFlair & Quality Rotterdam B.V., een callcenterbedrijf in Rotterdam, is door de kantonrechter teruggefloten in een ontslagzaak. 6 september 2024Toegankelijkheid overheidswebsites en apps wordt beterHet afgelopen jaar heeft DigiToegankelijk voor het eerst brieven gestuurd aan bestuurders van overheidsorganisaties die nog niet voldoen aan de wet voor digitale toegankelijkheid. 6 september 2024Michiel Hustinx verlaat Salesforce NederlandMichiel Hustinx, tot voor kort General Manager, verlaat Salesforce Nederland met ingang van oktober dit jaar. 6 september 2024Services Australia (55 miljoen calls per jaar) vernieuwt contactcenterHet vernieuwingsprogramma van Services Australia is een gevolg van eerder onderzoek naar het functioneren van de overheidsdienst. 6 september 2024Access Bank Ghana start met Video Contact CenterMet de innovatieve 24×7 beschikbare dienst wil de bank met 29 miljoen klanten de wachtrijen in de filialen te verminderen. 5 september 2024Het merk Aspect is weer terugAspect, een van de grondleggers van contactcentertechnologie en meer dan vijftig jaar geleden opgericht, wordt opnieuw gelanceerd door Alvaria. 5 september 2024KSF komt met ethische gedragscode voor inzet AI binnen klantcontactDe inzet van AI roept juridische en ethische vraagstukken op. De KSF wijst hierbij op het belang zelfregulering. 5 september 2024Meerderheid zegt geen dankjewel tegen chatbots“De chatbox heeft een voornaam, dus weet nooit zeker of er een echt persoon achter de chatbox zit, of een apparaat,” aldus een van de deelnemers. 5 september 2024Salesforce neemt Tenyx overTenyx is ontwikkelaar van AI-gestuurde voice agents die natuurlijke conversatie-ervaringen creëren en die toegesneden zijn op service use cases. 5 september 2024AI-klantcontactoplossingen van Kore.ai in AWS MarketplaceMet Kore.ai’s Contact Center AI kunnen bedrijven inzichten afleiden uit conversaties, taken automatiseren en gepersonaliseerde ervaringen bieden aan klanten. 4 september 2024Class action zaak tegen SprinklrBeleggers zouden aandelen hebben gekocht tegen prijzen die kunstmatig zouden zijn opgedreven door misleidende berichten over groei. 4 september 2024Bunq doet diepgravend onderzoek naar ‘rekeninggluren’ (ex-)werknemersMinister Heinen liet vorige week weten ervan uit te gaan dat bunq het rekeninggluren “tot de bodem uitzoekt en indien nodig actie onderneemt”. 3 september 2024Marnix van de Heg start bij NEXT wfmMarnix van de Heg heeft zijn positie als sales manager bij Arbo Unie verruild voor die van Head of Sales bij wfm-dienstverlener NEXT wfm. 3 september 2024Zendesk introduceert outcome-based tariefmodel voor AI-agentsNaarmate het gebruik toeneemt, schaalt het prijsmodel van Zendesk mee, zodat bedrijven onverwachte kosten kunnen vermijden.