Klantenservice Southwest Airlines gaat volledig over op work from home

Klantenservice Southwest Airlines gaat volledig over op work from home

by Ziptone
13 juni 2022

Met ingang van 1 september stapt de klantenservice van Southwest Airlines volledig over op thuiswerken. Sinds de pandemie heeft het overgrote deel van de 3.200 reserverings- en klantenservice medewerkers vanuit huis gewerkt. Volgens de luchtvaartmaatschappij zorgt de omslag naar volledig vanuit huis werken voor meer flexibiliteit, zowel bij het aantrekken en aannemen van nieuwe werknemers uit het hele land, als bij het inplannen van huidige werknemers.

Het bedrijf gaat de contactcenters op de locaties Albuquerque, Atlanta, Chicago, Houston, Oklahoma City, Phoenix en in het hoofdkantoor te Dallas sluiten. De luchtvaartmaatschappij heeft het besluit genomen zonder inbreng van de vakbonden. Die zijn momenteel verwikkeld in lastige onderhandelingen over de arbeidsvoorwaarden. Voor andere kantoorfuncties houdt Southwest het hybride werkmodel aan.

Andere Amerikaanse maatschappijen hebben nog geen vergelijkbare stappen gezet. Delta Air Lines, United Airlines en American Airlines werken nog steeds vanuit verschillende contactcenters. Voor Alaska Airlines is werken vanuit huis al wel grotendeels standaard. Klantenservicemedewerkers van JetBlue Airways werken al vanuit huis sinds de oprichting van het bedrijf, 22 jaar geleden. (CNBC)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top