Apple breidt technische selfservicevoorzieningen uit

Apple breidt technische selfservicevoorzieningen uit

by Ziptone
15 december 2023

appleApple breidt het aanbod rond Self Service Repair uit en lanceert een nieuwe diagnostische tool die gebruikers meer transparantie en autonomie biedt bij het oplossen van problemen.

 

Self Service Repair, dat in april 2022 van start is gegaan, geeft iedereen met relevante ervaring met het repareren van elektronische apparaten toegang tot de handleidingen, originele Apple-onderdelen en gereedschappen die in de Apple Store en bij erkende Apple-serviceaanbieders worden gebruikt.

Nu ook in Nederland

Nadat het eerder in de VS was uitgerold, is Self Service Repair nu ook beschikbaar voor gebruikers in 24 andere Europese landen, waaronder Kroatië, Denemarken, Griekenland, Nederland, Portugal en Zwitserland. Met deze laatste uitbreiding ondersteunt Self Service Repair nu 35 Apple-producten in 33 landen en 24 talen. Het programma maakt deel uit van het bredere streven van het techbedrijf om de reparatiemogelijkheden voor consumenten uit te breiden.

Het Self Service Repair programma is daarnaast uitgebreid met verschillende devices (onder meer de iPhone 15-lijn en Mac-modellen die worden aangedreven door de M2-lijn, waaronder de 14- en 16-inch MacBook Pro, de 15-inch MacBook Air, Mac mini, Mac Pro en Mac Studio).

Diagnostische tool

Ook gaat de elektronicafabrikant de tool ‘Diagnostics for Self Service Repair’ volgend jaar in Europa uitrollen, deze tool is al beschikbaar in de VS. Apple Diagnostics is bedoeld voor gebruikers met de kennis en expertise om Apple apparaten te repareren en bieden klanten dezelfde mogelijkheden als erkende Apple-serviceaanbieders en onafhankelijke reparatieaanbieders om apparaten te testen op optimale functionaliteit en prestaties van onderdelen, en om vast te stellen welke onderdelen mogelijk gerepareerd moeten worden.

Het Self Service Repair programma en het ‘Diagnostics for Self Service Repair’-tool zijn een aanvulling op de officiële servicelocaties van Apple dat onder meer 4.500 onafhankelijke reparatiebedrijven omvat en 5.000 erkende Apple-bedrijven inclusief 100.000 actieve technici. (Apple)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top