Fusies en overnames 14 september 2023by Ziptone Fusies en overnames Wie is te koop en wie is de koper? Op deze pagina een overzicht van fusies en overnames in de klantcontactsector. Mis je een M&A-activiteit, laat het Ziptone weten – info@ziptone.nl. Generic selectors Exact matches only Search in title Search in content Post Type Selectors Search in posts Search in pages 17 maart 2025Outsourcia neemt SoMezzo overSoMezzo is een voormalige dochteronderneming van Groupe 3 Suisses met 120 seats in Lille en 660 seats in Tunis. 3 maart 2025CBMK en ETB bundelen krachtenCBMK, expert in maatschappelijk verantwoord creditmanagement, en klantcontactspecialist ETB gaan samenwerken. 25 februari 2025Zendesk neemt Local Measure overMet de overname vergroot Zendesk de mogelijkheden om grotere, complexere serviceomgevingen te bedienen, inclusief gebruik van AI-toepassingen. 10 februari 2025Conduent zinspeelt op verkoopSinds de afsplitsing van voormalig moederbedrijf Xerox in 2017 is Conduent bezig zich opnieuw te positioneren. 20 januari 2025ServiceNow neemt Cuein overServiceNow heeft een overeenkomst getekend voor de overname van Cuein, een AI-leider op het gebied van data-analyse en inzichten. 16 januari 2025Concentrix neemt BlinkCX overHet Filipijnse CX-bureau levert CX- en UX-diensten zoals integraties, productontwikkeling op maat, datascience en machine learning-projecten. 15 januari 2025HCLTech en Microsoft breiden hun samenwerking uitDe meer dan 550 medewerkers van Nuance Enterprise Professional Services van Microsoft gaan over naar het Indiase HCLTech. 13 januari 2025Growth Tribe sluit zich aan bij Beeckestijn Business SchoolGrowth Tribe, pionier op het gebied van blended learning en incompany trainingsprogrammaâs, is overgenomen door Beeckestijn Business School. 10 januari 2025CallTower kondigt de overname van Inoria aanInoria is een Canadese CCaaS-leverancier, system-integrator en managed services provider en een strategische partner van Genesys. 6 januari 2025Junokai wordt TP InfinityHet adviesbureau werd in 2021 overgenomen door Majorel. Sinds de overname van Majorel door Teleperformance is het onderdeel van de TP-organisatie. 17 december 2024Verschuivingen in Top 20 facilitaire contactcentersDe Top 20 facilitaire contactcenters, jaarlijks opgesteld door vakblad CustomerFirst, laat dit jaar verschillende verschuivingen zien. 17 december 2024Teleperformance herschikt topstructuur Nordics en BeneluxPascal Matern wordt Chief Commercial & Client Officer (CCCO); de rol van Chief Operating Officer wordt anders ingevuld. 12 december 2024Cuccibu neemt DMCC Group overDMCC heeft expertise in klantcontact, data-privacy, kwaliteit, ICT en fondsenwerving en ondersteunt op het gebied van privacy en informatiebeveiliging. 12 december 2024Studio Winegum en Neople sluiten partnership rondom AI service agentsStudio Winegum, specialist in digitalisering van klantcontact, is een samenwerking aangegaan met Neople, ontwikkelaar van digitale agents. 6 december 2024Verint neemt Cogito overVerint heeft Cogito overgenomen, leverancier van realtime oplossingen voor coaching van agents en hiervoor meteen ook een nieuwe bot geĂŻntroduceerd. 27 november 2024Teleperformance neemt ZP Better Together overZP, gevestigd in Austin, Texas, ondersteunt al bijna 25 jaar de toegang tot communicatie en maatschappelijke gelijkheid voor doven en slechthorenden. 20 november 2024Salesforcepractice van Sabio gaat over naar Nextview ConsultingSabio wordt tevens preferred supplier van Nextview voor Service Cloud Voice, Contact Centre, AI, Data-oplossingen en Salesforce Cloud. 4 november 2024Evolve IP overgenomen door ATSGEvolve IP wordt overgenomen door ATSG, een wereldwijde technologieleverancier voor cloud, IT managed services en cyberbeveiliging. 22 oktober 2024Dialpad neemt WFM-aanbieder Surfboard overHet is de vijfde overname van het bedrijf: eerder werden Koopid en Kare Knowledgeware (2021), HighFive (2020) en TalkIQ (2018) overgenomen. 21 oktober 2024Telindus gaat verder onder de naam Proximus NXT NederlandICT-dienstverlener Telindus voert een naamswijziging door. Het bedrijf gaat verder onder de naam Proximus NXT Nederland. 8 oktober 2024VANAD Engage neemt INSPIRE Sourcing Solutions overDe combinatie VANAD Engage – INSPIRE werkt vanuit twee locaties in Nederland, zeven locaties in Turkije, drie in Suriname en een in Duitsland. 8 oktober 2024“NICE neemt Playvox over”Playvox is, naast Calabrio en Verint, een belangrijke concurrent van NICE. Verder heeft Playvox een nauwe samenwerking met Salesforce. 30 september 2024Oprichter TTEC wil het bedrijf van de beurs halenDe RvB van IT-dienstverlener TTEC heeft een voorstel ontvangen van TTEC-oprichter en ceo Kenneth Tuchman om het bedrijf van de beurs te halen. 30 september 2024Beeckestijn Business School en EarlyBridge bundelen krachtenBeeckestijn Business School en EarlyBridge gaan een intensieve samenwerking aan en zullen op termijn samensmelten tot Ă©Ă©n geheel. 30 september 2024Sanderink mag verkoop Centric niet blokkeren of frustrerenDe Twentse zakenman Gerard Sanderink moet verplicht meewerken aan de verkoop van Centric. Dat heeft de Ondernemingskamer besloten. 24 september 2024Firstsource neemt Ascensos overBij Firstsource werken zo’n 28.000 medewerkers; Ascensos telt ongeveer 1.200 medewerkers in Europa. 9 september 2024SoundHound AI neemt Amelia overAmelia was oorspronkelijk een oplossing van IPsoft. Dat bedrijf was in 1998 een pionier (en zijn tijd ver vooruit) met virtuele assistenten. 9 september 2024Salesforce neemt Own Company over voor 1,9 miljard dollarMet de overname van Own Company krijgt Salesforce meer competenties aan boord op het gebied van databeveiliging. 5 september 2024Salesforce neemt Tenyx overTenyx is ontwikkelaar van AI-gestuurde voice agents die natuurlijke conversatie-ervaringen creĂ«ren en die toegesneden zijn op service use cases. 9 augustus 2024Five9 neemt Acqueon overHet platform van Acqueon stelt bedrijven in staat om proactief rekening te houden met de voorkeurscommunicatiekanalen van klanten. 7 augustus 2024Puzzel neemt SupWiz overMet de integratie van SupWiz wil Puzzel bedrijven in staat stellen klantcontact te verbeteren en controle te behouden over compliance en uitlegbaarheid. 3 juli 2024Webhelp verplaatst H&M-contactcenterbanen naar nearshorelocatieHet voormalige inhouse contactcenter van H&M in Neurenberg wordt na een overname door Webhelp waarschijnlijk definitief gesloten. 28 juni 2024BrixCRM en Bright Digital vormen alliantieBrixCRM, een CRM-specialist en opgericht in 2005, sluit zich aan bij Bright Digital, een aanbieder van HubSpot. 6 juni 2024Npower zet de bijl in klantenserviceBij het Britse energiebedrijf Npower gaan 1460 klantcontactbanen verloren en wordt een deel geoutsourced als onderdeel van bezuinigingen. 27 mei 2024Customerservice Roompot/Landal blijft in GoesOp de afdelingen logistiek en klantenservice na worden alle afdelingen van Roompot verplaatst van Goes naar het nieuwe hoofdkantoor in Amsterdam. 17 mei 2024Randstad Digital neemt Torc overRandstad Digital heeft Torc, een AI-gestuurde talentmarktplaats met meer dan 25.000 digitale talenten wereldwijd, overgenomen. 29 april 2024Franse staat neemt wellicht deel Atos overDe Franse staat heeft een overnamebod gedaan op strategische onderdelen van het Franse IT-concern Atos. 25 april 2024Telecats gaat verder als Concentrix CatalystOok Telecats, dat in 2017 werd overgenomen door Webhelp, gaat nu mee in de rebranding. Telecats wordt onderdeel van Concentrix Catalyst. 23 april 2024Nieuwe naam Webhelp + Concentrix nu officieel ConcentrixChris Caldwell, President & CEO bij Concentrix, heeft op LinkedIn de overgang naar de naam Concentrix officieel bekend gemaakt. 23 april 2024Salesforce gaat niet verder met overnamepoging InformaticaSalesforce heeft zich teruggetrokken uit de besprekingen over de mogelijke overname van Informatica. 22 april 2024Rebranding van Webhelp naar Concentrix gestartWebhelp + Concentrix is begonnen met het rebranden van het fusiebedrijf naar Concentrix. 15 april 2024Salesforce wil mogelijk Informatica overnemenAls Salesforce erin slaagt Informatica over te nemen, krijgt het eerstgenoemde bedrijf de kans om de eigen generatieve AI-systemen verder te verrijken. 8 april 2024Alphabet overweegt bod op CRM-leverancier HubSpotGoogle-moeder Alphabet heeft met investeringsbankiers van Morgan Stanley gesproken over de mogelijkheid om een bod uit te brengen op HubSpot. 13 maart 2024Zendesk neemt Ultimate.ai overUltimate is een toonaangevende leverancier van geautomatiseerde serviceoplossingen zoals chatbots en AI-agents. 8 maart 2024Onepilot neemt Eodom overMet de fusie ontstaat een BPO-speler die tot de Franse top 15 behoort, met een omzet van meer dan 20 miljoen euro en 2000 medewerkers. 28 februari 2024Concentrix + Webhelp wordt ConcentrixDe nieuwe naam van de combinatie Concentrix + Webhelp zal Concentrix worden. De naam Webhelp zal verdwijnen. 15 februari 2024IntouchCX neemt Beliveo overDe Mexicaanse BPO IntouchCX neemt branchegenoot Beliveo over. IntouchCX heeft een omvang van 25.000 werknemers en is actief in 12 landen. 14 februari 2024SensĂ©e neemt The Contact Company overSensĂ©e, een van de grotere klantcontactdienstverleners in het VK, neemt The Contact Company over, een facilitair contactcenter in Liverpool. 12 februari 2024Deepdesk overgenomen door ANYWHERE365Het Amsterdamse bedrijf Deepdesk, aanbieder van AI Assistant-technologie, is overgenomen door het Rotterdamse ANYWHERE365. 9 februari 2024Acquire BPO start AI-divisieAcquire BPO, nu nog specialist in contactcenterdiensten, wil zijn klanten helpen bij het inzetten van AI om concurrentievoordeel te behalen. 6 februari 2024Transcom neemt Indiase facilitair VCosmos overVCosmos heeft customer experience centra in Gurgaon en Jaipur en een snel groeiend work-at-home netwerk. Er werken 700 mensen. 6 februari 2024MessageBird zou azen op TwilioWaar Bird zich twee jaar geleden nog moest ontdoen van een derde van de medewerkers, is het bedrijf nu in meerdere opzichten aan het bijsturen. 24 januari 2024Overname Landal Greenparks door Roompot: contactcenter Den Haag gaat dichtFNV zegt dat ongeveer honderd medewerkers het bedrijf zou moeten verlaten. Maar dat is volgens een woordvoerster van het bedrijf nog helemaal niet zeker. 22 januari 2024Genesys neemt Radarr Technologies overKlanten gebruiken Radarr’s digitale informatieplatform om te luisteren, te reageren, te analyseren, te publiceren en te handelen op basis van inzichten. 22 januari 2024Nextiva neemt Thrio overNextiva neemt Thrio over, een contactcentersoftwarebedrijf dat bekend staat om zijn expertise in AI-gedreven klantervaring. 10 januari 2024Calabrio neemt AI-bedrijf Wysdom overWysdom is een pionier in het ontwikkelen van software en diensten om klanten te helpen de prestaties van hun virtuele agents te optimaliseren. 9 januari 2024Thomas Mackenbrock verlaat top TeleperformanceThomas Mackenbrock, voormalig Chief Executive Officer van Majorel, verlaat het nieuwe Teleperformance per mei 2024. 9 januari 2024Zendesk neemt Klaus overZendesk heeft een definitieve overeenkomst getekend voor de overname van Klaus, een AI-gedreven kwaliteitsmanagementplatform uit Tallinn, Estland. 27 december 2023Overname LiveVox door NICE volledig afgerondLiveVox levert tools voor data-analyse, kunstmatige intelligentie (AI)/automatisering, agent assist en customer experience. 18 december 2023ContactCare neemt Contact4You overSandra Ursem, Algemeen Directeur van Contact4You benadrukt dat de overname nieuwe kansen voor de medewerkers biedt. 5 december 2023“Five9 hervat verkoopgesprekken”Five9, leverancier van een cloudgebaseerd contactcenterplatform, zou opnieuw in gesprek zijn met Zoom over een mogelijke overname door Zoom. 1 december 2023Brits online vakblad CX Today neemt MyCustomer overMet de overname wil CX Today een nog uitgebreidere bron worden voor professionals in de sectoren CX en CRM. 9 november 2023Overname Majorel door TP afgerondDe overname van Majorel is volledig afgerond, Teleperformance staat nu voor de opdracht de organisatieonderdelen te integreren. 3 november 2023Medisch contactcenter HMCC krijgt vers kapitaal voor verdere ontwikkelingMet de investering kan HMCC zijn diensten en technologieĂ«n verder ontwikkelen, aldus Patrick Eliazar op LinkedIn. 25 oktober 2023Gemspring Capital neemt InflowCX overInflowCX is een system integrator op het vlak van contactcenters en CX-oplossingen. Het bedrijf wordt geĂŻntegreerd met Amplix. 25 oktober 2023EU ziet geen bezwaar in overname Majorel door TPDe geplande concentratie levert geen mededingingsproblemen op, omdat de impact op de markten waar de bedrijven actief zijn, beperkt zal zijn. 16 oktober 2023Nieuwe leiding bij AltuĂŻtion na management buy-outWilfred Achthoven en Stephan van Slooten hebben samen via een management buy-out een meerderheidsbelang genomen in CX-dienstverlener AltuĂŻtion. 12 oktober 20234NG neemt The Customer Experience Agency (TCXA) overThe Customer Experience Agency is opgericht in 2018 en helpt B2C- en B2B-bedrijven bij het verbeteren van CX en EX. 4 oktober 2023Movate neemt concurrent TSD Global overTSD Global is een concurrent met ongeveer 1000 medewerkers, verspreid over de VS, de Filippijnen en Zuid-Afrika. 25 september 2023‘Concentrix + Webhelp’ denkt na over nieuwe naamDe combinatie is voorlopig actief onder de handelsnaam Concentrix + Webhelp en is voorlopig beursgenoteerd als Concentrix. 25 september 2023Salesforce neemt Airkit.ai overAirkit.ai was al een Salesforce AppExchange-partner en een portfoliobedrijf van Salesforce Ventures.  13 september 2023Europese Commissie keurt overname van Webhelp door Concentrix goedDe EU-antitrusttoezichthouder stelt dat de overname van Webhelp door Concentrix geen mededingingsbezwaren oproept. 13 september 2023Continuum Global Solutions neemt BPO-speler Faneuil overHet Amerikaanse Faneuil is een BPO-bedrijf gespecialiseerd in nutsbedrijven, overheid en gezondheidszorg; er werken 5500 mensen. 6 september 2023TCS neemt deel klantenservice Athora overTCS neemt ongeveer 90 medewerkers van de levensverzekeringstak van Athora over, waaronder klantenservicepersoneel. 1 september 2023Duitse vakbond eist duidelijkheid fusie Concentrix en WebhelpVakbond ver.di maakt zich zorgen over het verlies van arbeidsplaatsen omdat beide bedrijven in Duitsland vestigingen in dezelfde steden hebben. 8 augustus 2023Five9 neemt customerdataplatform Aceyus overFive9 heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van Aceyus, een startup op het gebied van data-integratie en -analyse. 18 juli 2023Transcom neemt timeframe overTranscom neemt Timeframe over, een premium dienstverlener op het gebied van klantenservice, verkoop, marketing en video-identificatiediensten. 23 juni 2023Zendesk neemt Tymeshift overTymeshift voorziet onder andere in AI-gedreven prognoses van ticketvolumes en onderwerpen en kan automatisch roosters maken. 29 mei 2023Teleperformance en Blackstone bieden onafhankelijk op hetzelfde EveriseTeleperformance en investeerder Blackstone plannen afzonderlijk biedingen op Everise Holdings, een BPO-dienstverlener met 16.000 medewerkers. 18 mei 2023Enghouse Systems neemt Lifesize overEnghouse Systems neemt grote onderdelen over van Lifesize, een leverancier van videoconferencing en omnichannel contactcenter-oplossingen. 17 april 2023Zoom neemt employee engagement platform Workvivo overHet aanbod van Workvivo omvat engagementtools, een sociaal intranet en een werknemersapp, allemaal geĂŻntegreerd in Ă©Ă©n platform. 20 maart 2023Meta stoot CRM-bedrijf Kustomer weer afMeta zou plannen hebben om CRM-bedrijf Kustomer, in februari 2022 gekocht voor 1 miljard dollar, weer van de hand te doen. 14 maart 2023SAP verkoopt Qualtrics voor 12,5 miljard dollarQualtrics had begin 2021 een marktwaarde van 28 miljard dollar, maar dat is nu verdampt tot ongeveer 5 miljard dollar. 6 maart 2023MarketResponse neemt CX-specialist Underlined over van Broad HorizonMet de overname van CX-specialist Underlined versterkt MarketResponse de positie als specialist op het gebied van customer experience. 25 januari 2023Mitel wil UC-portfolio overnemen van AtosMet de overname van Unify krijgt Mitel toegang tot een enorme groep klanten met on premise systemen, die zich leent voor migratie naar de cloud. 16 januari 2023Yource neemt Surinaams contactcenter Sure|Aim overSure|Aim is gestart in Suriname in 2012. Het bedrijf bedient onder andere opdrachtgevers zoals 9292, Otto & Heine, PostNL, T-Mobile en Translink. 16 januari 2023Verint neemt afspraaksoftwareaanbieder Qudini overQudini is opgericht in 2012 en is gestart met de ontwikkeling van een virtual queue-oplossing, bedoeld om wachtrijen bij fysieke winkels te vermijden. 12 januari 2023Sabio neemt Genesys-activiteiten Sopra Steria overMet de overname versterkt Sabio zijn marktpositie in Denemarken en positioneert het bedrijf zich voor verdere groei in Noorwegen, Zweden, Finland en IJsland. 20 december 2022Spearline neemt Callstats over van 8×8Spearline heeft het onderdeel Callstats overgenomen van contactcenterdienstverlener 8×8. 20 december 2022InflowCX neemt BPO Partners overBPO Partners is een Amerikaans adviesbureau gericht op customer experience, contactcentertechnologie en outsourcing strategie. 5 december 2022RingCentral zou 8×8 willen overnemenDe overnamepoging is opmerkelijk, omdat beide bedrijven te maken hebben met teruggelopen bedrijfsresultaten. 25 november 2022Zendesk in handen van private equityZendesk is volledig overgenomen door private equity-partijen Hellman & Friedman en Permira, die samen ongeveer $10,2 miljard in cash betalen. 1 november 2022Puzzel neemt Zweedse S2 overCCaaS-aanbieder Puzzel heeft bekend gemaakt dat het bedrijf het Zweedse S2 heeft overgenomen, aanbieder van een outbound sales platform. 28 oktober 2022Teleperformance neemt PSG Global Solutions over voor 300 miljoen dollarTeleperformance neemt PSG Global Solutions (PSG) over. Het bedrijf is onder meer gespecialiseerd in RPO voor contactcenters. 24 oktober 2022Webhelp wil klantcontactcenter H&M in Neurenberg overnemenDe werknemers van het contactcenter kunnen gedurende minimaal twee jaar onder dezelfde voorwaarden blijven werken bij Webhelp. 21 september 2022Fusie Majorel en Sitel gaat niet doorOnderlinge verschillen en de hoge schuldenlast van Sitel (2,4 miljard euro) zouden hebben bijgedragen aan het mislukken van de fusieonderhandelingen. 2 september 2022Majorel neemt Spaanse CX designer Findasense overFindasense is actief op het vlak van CX analytics, experience consulting, touchpoint design, social media engagement en digital marketing services. 12 juli 2022Sabio Group neemt People Matter overPeople Matter is gespecialiseerd in het helpen van organisaties bij het meten en verbeteren van het mentale welzijn op de werkplek. 27 juni 2022Zendesk overgenomen door private equity consortiumNa een ander, eerder afgeslagen bod van 17 miljard euro wordt nu 10,2 miljard dollar betaald door een nieuwe groep private equity investeerders. 27 juni 2022Enghouse neemt Competella AB overCompetella, opgericht in 2009, biedt een compleet contactcenterplatform dat volledig geĂŻntegreerd is met Microsoft Teams. 20 juni 2022Majorel en Sitel kondigen fusie aanMet de fusie zou een nieuwe wereldwijde dienstverlener ontstaan met een omzet van 5,4 miljard euro en meer dan 240.000 medewerkers in 55 landen. 14 juni 2022Webhelp neemt Braziliaanse Grupo Services overDe overname voegt 9.000 mensen plus outsourcing, digitale transformatie en AI-capaciteiten toe op het gebied van klantenservice, incasso en sales. 2 juni 2022Majorel neemt Alembo (Suriname) overAlembo is sinds 2005 als facilitair contactcenter gevestigd in Suriname en is gericht op de Nederlandstalige markt. 24 mei 2022Pegasystems neemt Everflow, Braziliaanse leverancier van process mining software overMet de software van Everflow kunnen bedrijven verborgen procesinefficiĂ«nties die operationele prestaties bemoeilijken, opsporen en direct repareren. 13 mei 2022Zoom neemt Solvvy overMet de toevoeging van Solvvyâs zelfontwikkelde technologie wordt het aanbod van Zoom Contact Center uitgebreid met selfservice en conversational AI. 25 april 2022Modeketen H&M wil klantcontactcenter verkopenHet contactcenter zou mogelijk overgaan naar een van de partners waarmee H&M al langere tijd samenwerkt. 19 april 2022OBI4wan overgenomen door SpotlerOBI4wan, specialist in oplossingen voor social media planning en monitoring, data analyse en artificial intelligence, komt in handen van Spotler Group. 14 april 2022Webhelp neemt Uitblinqers overUitblinqers bouwt verder onder de vleugels van Webhelp en blijft met het huidige management als aparte entiteit in de markt bestaan. 29 maart 2022HP neemt Poly over voor 3 miljard euroVolgens HP investeren werknemers steeds meer geld in het goed uitrusten van de thuiswerkplek. Poly is het fusieproduct van Plantronics en Polycom. 7 maart 2022Overname Nuance door Microsoft definitiefNaast een sterke focus op gezondheidszorg zal de overname van Nuance door Microsoft ook relevant zijn voor contactcenters. 22 februari 2022Planners.nu en CCmath richten samen nieuw bedrijf op: NEXT wfmDe nieuwe onderneming zegt alles in huis te hebben om een toonaangevende speler op de Nederlandse en Belgische markt te zijn. 17 januari 2022Enreach neemt Spaanse UC- en PBX-aanbieder overTelsome is een aanbieder van cloudcommunicatie-oplossingen, die managed en unified vaste, mobiele en PBX-oplossingen aan het MKB levert. 29 december 2021Teleperformance neemt Senture overDe deal sluit aan op de strategie van Teleperformance die gericht is op verticalisatie. Bij Senture werken meer dan 4.500 medewerkers. 22 december 2021Groen licht van EC voor overname van Nuance door MicrosoftMet de overname is een bedrag van 19,7 miljard dollar gemoeid. Microsoft hoopt de overname voor het eind van dit jaar te kunnen afronden. 20 december 2021Benemen gaat verder onder naam van EnreachBij Enreach werken nu 1.100 medewerkers en het bedrijf realiseert een omzet van 250 miljoen euro in 25 Europese landen. 14 december 2021CM.com neemt Building Blocks overBuilding Blocks ontwikkelt software waarmee kan worden bepaald wat het beste moment is om klanten met een bepaald bericht of aanbod te benaderen. 22 november 2021Ericsson neemt Vonage over voor 6,2 miljard dollarEriccson neemt Vonage over om een bredere IT-dienstverlener te worden met enterprise oplossingen. 27 oktober 2021LivePerson neemt VoiceBase en Tenfold overLivePerson, Inc., aanbieder van conversational AI, heeft twee strategische overnames 9 oktober 2021Genesys neemt Pointillist en Exceed.ai overSoftwareaanbieder Genesys heeft overeenstemming bereikt met Pointillist en Exceed.ai om 9 oktober 2021Puzzel neemt Vergic overDe Noorse aanbieder van CCaaS-oplossingen Puzzel heeft bekendgemaakt het Zweedse 1 oktober 2021Overname van Five9 door Zoom van de baanFive9 heeft bekend gemaakt dat de voorgenomen overname door Zoom 23 september 2021Overname van Five9 door Zoom onzekerDe Amerikaanse regering onderzoekt het bod van Zoom om callcenteroperator Five9 over te nemen voor een bedrag van 14,7 miljard dollar. 13 september 2021Sitel Group rondt overname Sykes afNa de eerdere aankondiging in juni 2021 heeft Sitel Group bekend gemaakt dat de overname van Sykes Enterprises is afgerond. 6 september 2021Itel neemt Emerge BPO overBPO-dienstverlener Itel, actief in de Caribbean, Latijns-Amerika, de VS en 2 september 2021Avaya neemt belang in Journey.AiAvaya heeft door middel van een investering een belang genomen 16 augustus 2021âMajorel bereidt beursgang voorâFacilitair contactcenterbedrijf Majorel, met eigenaren Bertelsmann en de Marokkaanse investeerder 11 augustus 2021Verint neemt Conversocial overConversocial, een Brits/Amerikaanse leverancier van conversational-platforms en -oplossingen, is overgenomen 10 augustus 2021Avaya neemt CTIntegrations overAvaya neemt CTIntegrations over, een system integrator en ontwikkelaar van gespecialiseerde 6 augustus 2021Hootsuite neemt Heyday overHet Canadese social-media marketing platform Hootsuite neemt Heyday Technologies Inc. 4 augustus 2021Transcom neemt City Connect overTranscom heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van City 2 augustus 2021Qualtrics neemt Clarabridge over voor 1,1 miljard dollarQualtrics, aanbieder van oplossingen voor het meten en verbeteren van 21 juli 2021âTeleperformance aast op HexawareâTeleperformance is een van de mogelijke kandidaten die de Indiase 19 juli 2021Zoom neemt contactcenterplatfom Five9 overZoom, aanbieder van videoconference software, heeft bekend gemaakt dat het 13 juli 2021Webhelp neemt Zuid-Amerikaanse OneLink overWebhelp neemt het Zuid-Amerikaanse facilitaire contactcenter OneLink over. OneLink is 7 juli 2021Soleo Groep doet opnieuw overnameDe Soleo Groep neemt een meerderheidsbelang in 4DM Contact Center 1 juli 2021Naam Cendris verdwijntIn februari 2021 is de overname van Cendris door Yource 22 juni 2021Sitel Group neemt Sykes Enterprises overFacilitair dienstverlener Sitel heeft bekendgemaakt dat het een overname-overeenkomst heeft 7 juni 2021Enghouse Systems neemt Nebu BV overHet Canadese Enghouse Systems Limited neemt het Nederlandse Nebu BV over. 25 mei 2021Invoca neemt AI startup DialogTech over en stoot Swyda afInvoca, aanbieder van analytics software voor contactcenters, heeft DialogTech overgenomen. 19 mei 2021Aspect fuseert met Noble tot AlvariaAspect Software is op 10 mei gefuseerd met Noble Systems 18 mei 2021Enreach neemt cloud communicatie-leverancier Benemen overEnreach, moederbedrijf van onder meer het Nederlandse Voiceworks, i4IP en 28 april 2021NICE neemt MindTouch overNICE neemt kennismanagement softwarebedrijf MindTouch over voor een onbekend bedrag. 13 april 2021Microsoft neemt Nuance overMicrosoft en Nuance Communications hebben overeenstemming bereikt over een volledige 25 maart 2021Calabrio van KKR naar Thoma BravoCalabrio, leverancier van WFM-oplossingen, verandert van eigenaar. Het bedrijf was 18 maart 2021Twilio neemt Indiase ValueFirst overTwilio, aanbieder van een cloudgebaseerd klantcontactplatform, neemt het Indiase ValueFirst 11 maart 2021Webhelp neemt Peruaanse BPO-speler Dynamicall overWebhelp neemt Dynamicall over, een Peruaanse BPO-speler met meer dan 4 maart 2021Soleo Groep neemt HMS overDe Soleo Groep neemt HMS Contact Centers en HMS Customer 24 februari 2021Overname van Cendris door Yource afgerondOp dinsdag 23 februari 2021 is de voorgenomen overname van 11 januari 2021Pega neemt real speech analytics specialist Qurious.io overPegasystems neemt Qurious.io over. Qurious.io is een aanbieder van oplossingen 8 januari 20211850 Contact Center neemt nummerinformatiedienst 1888 over van KPNKPN heeft besloten te stoppen met zijn 1888 informatiedienst. De 7 januari 2021Quality Support wordt onderdeel van KCMQuality Support, specialist in het meten Ă©n verbeteren van de 7 januari 2021Hootsuite neemt Sparkcentral overHet Canadese bedrijf Hootsuite neemt Sparkcentral over. Hootsuite is een 28 december 2020Codelogic doet overnameCodelogic neemt als onderdeel van de groeistrategie het Duitse bedrijf 21 december 2020Parcom neemt meerderheidsbelang in YourceGelijktijdig met de overname van Cendris door Yource heeft private 17 december 2020PostNL verkoopt Cendris aan YourcePostNL verkoopt zijn onderdeel Cendris, dat actief is met klantcontact 1 december 2020Facebook neemt klantcontactplatform Kustomer overFacebook neemt Kustomer over, een Amerikaanse start-up opgericht in 2015, 30 oktober 2020Five9 neemt Inference Solutions overContactcenterplatform-aanbieder Five9 heeft bekend gemaakt dat het Inference Solutions gaat overnemen, 29 oktober 2020Teleperformance neemt Health Advocate overTeleperformance US heeft Health Advocate overgenomen van investeringsmaatschappij Intrado. Health 12 oktober 2020CM.com neemt Robin overCM.com heeft Robin overgenomen, een leverancier van customer service- en 8 oktober 2020Sabio Group neemt Anana overSabio Group, een dienstverlener op het vlak van customer experience, heeft 29 september 2020Capgemini stoot Odigo af aan private equityDe contactcenteroplossing van Capgemini, Odigo, wordt afgestoten en komt in 23 september 2020Evolve IP, Polly.help & OBI4wan bundelen krachtenOBI4wan, Polly Kennismanagement en Evolve IP hebben de handen ineengeslagen 8 september 2020Enreach doet overname gericht op Scandinavische marktEnreach, leverancier van unified communications oplossing uit Almere, neemt HeroBase 11 augustus 2020Force of the Customer gaat verder onder de vlag van KCM GroupForce of the Customer (FOTC), het samenwerkingsverband tussen BRW Groep, 22 juli 2020Pegamento neemt Studio diip overMet de acquisitie van Studio diip breidt Pegamento haar bestaande 8 juli 2020Sabio neemt Franse Coverage Group overSabio, een internationaal technologiedienstverlener gespecialiseerd op het gebied van customer 26 mei 2020CM.com neemt CX Company overCM.com, wereldwijd aanbieder van Conversational Commerce software, heeft bekend gemaakt 19 mei 2020Codelogic breidt bedrijfsactiviteiten uit door overname CombirdCodelogic, aanbieder van onder meer klantcontactsoftware Steam-connect, heeft telecompartij Combird 23 april 2020Broad Horizon neemt Underlined overBroad Horizon, aanbieder van IT-, data- en cloudoplossingen, neemt voor 28 februari 2020Freshworks neemt AnsweriQ overFreshworks, aanbieder van customer engagement software, kondigt vandaag de overname 26 februari 2020Teleperformance blijft overnames doenTeleperformance, dat in 2018 het Indiase Intelenet kocht voor 1 miljard dollar, 25 februari 2020Five9 neemt WFO-speler Virtual Observer overFive9, de beursgenoteerde leverancier van cloudgebaseerde contactcenteroplossingen, heeft bekend gemaakt 8 februari 2020Yource in de etalageDe aandeelhouders van Yource, de contactcentergroep rond het Belgische Mifratel, 13 januari 2020Britse Cirrus fuseert met TelXLCirrus, leverancier van omnichannel cloudgebaseerde contactcenteroplossingen (met klanten als Virgin 8 januari 2020Accenture neemt Duitse CRM-adviseur overHet Duitse adviesbureau maihiro, actief op het gebied van customer 18 december 2019Goldman Sachs investeert 75 miljoen dollar in CallMinerCallMiner, leverancier van AI-aangedreven spraak- en analytics oplossingen, heeft met 15 oktober 2019Webhelp neemt PitechPlus overWebhelp Group kondigt de overname van PitechPlus aan. PitechPlus is 9 oktober 2019Infosys neemt contactcenter in Ierland overDe Indiase ICT-dienstverlener en BPO-specialist Infosys (230.000 medewerkers, actief in 25 september 2019Contactcenter iKanbi neemt Harvest overDe Belgische contactcenter-groep iKanbi neemt de activa van communicationcenter Harvest 5 september 2019Goedkeuring Europese Commissie voor overname Webhelp door GBLDe Europese Commissie heeft goedkeuring verleend aan de overname van 27 augustus 2019Cisco neemt CloudCherry overCisco breidt het portfolio binnen het contactcenterplatform uit met de 6 augustus 2019Webhelp gaat voor 800 miljoen euro naar GBLGBLâlegt uiteindelijk 800 miljoen euro cash op tafel om een 17 juni 2019FLX en Soleo Groep richten samen joint venture opFLX en de Soleo Groep bundelen hun krachten in een 14 juni 2019Soleo Groep neemt Fresh Call Teleservice overDe Soleo Groep neemt Fresh Call Teleservice B.V. over. Hiermee 17 mei 2019NICE neemt Brand Embassy overNICE, leverancier van cloudgebaseerde oplossingen voor klantcontact, customer experience en 16 mei 2019Pegasystems neemt In The Chat (ITC) overPegasystems heeft de overname bekend gemaakt van het Canadese In 14 mei 2019Avaya in etalageAvaya’s CEO Jim Chirico heeft bekend gemaakt dat zijn bedrijf 7 mei 2019Mifratel, PCS en FINTREX samen verder als âYourceâ.Het Belgische outsource bedrijf Mifratel en de Nederlandse klantcontactbedrijven PCS 30 april 2019“Mitel en Avaya in gesprek over fusie”Mitel en Avaya zijn in gesprek over een mogelijke fusie, 23 april 2019DMCC neemt Certified van Essent overDe Rotterdamse compliance-specialist DMCC Group heeft de quality monitoring specialist 2 april 2019Cloud Contact neemt Adatum ICT & Telecom overCloud Contact uit Nieuwegein is de nieuwe eigenaar van Adatum 1 april 2019Philipse Business School en School for Customer Management verder als Coniche Business SchoolDe merken Philipse Business School en School for Customer Management 27 maart 2019Private equity partij zou oogje hebben op AvayaContactcentersoftware-aanbieder Avaya wordt mogelijk overgenomen door een private equity. Dat 18 maart 2019Plantronics ondergaat naamswijziging en wordt PolyHeadsetfabrikant Plantronics, dat enige tijd geleden unified communications leverancier Polycom 5 maart 2019Nederlandse Usabilla wordt overgenomen door SurveyMonkeySurveyMonkey (opgericht in 1999) heeft een overeenkomst gesloten voor de 1 maart 2019Nieuwe uitgever voor Klantcontact.nlHet online vakmedium Klantcontact.nl, zes jaar geleden opgestart door Fun 26 februari 2019Sound of Data in handen van private equityHet Rotterdamse technologiebedrijf Sound of Data, gespecialiseerd in technologie om 19 februari 2019Arvato CRM en Saham Group bundelen activiteiten in MajorelIn september 2018 was het al aangekondigd: Bertelsmann en het 13 februari 2019Klantcontactactiviteiten Conduent over naar nieuwe organisatie ContinuumDe activiteiten die Conduent in oktober 2018 heeft verkocht aan 12 februari 2019CRM Partners wordt FellowmindCRM Partners Group wijzigt de strategie en gaat verder onder de 6 november 2018WeSquare lijft teamcx inWeSquare, IT-expert voor Oracle Service Cloud-oplossingen, heeft teamcx ingelijfd. De 31 oktober 2018Conduent verkoopt deel van customer care accountsConduent verkoopt een deel van haar portefeuille met een selectie 26 maart 2018Soleo neemt BSG Contact overSoleo Contact Centers (Soleo) neemt BSG Contact (BSG) over. âWe 1 februari 2018HelloFlex neemt MatchQ overHelloFlex heeft per 1 februari 2018 alle aandelen van MatchQ 11 januari 2018Improvers overgenomen door EssentEnergiebedrijf Essent heeft salesorganisatie Improvers overgenomen. Improvers blijft een zelfstandig 9 november 2017Search&Results overgenomen door BSG9 november 2017 – Facilitair contactcenter BSG Contact heeft de 19 september 2017Webhelp neemt GreenPoint over en vergroot belang in âRegtechâ BPO19 september 2017 â Webhelp neemt het Franse GreenPoint over, 2 september 2017Vlaams Mifratel neemt Proactive Contact Support over2 september 2017 â Proactive Contact Support (PCS), een brede 18 juli 2017Sabio neemt DataPointEurope over18 juli 2017 – Customer experience technologiespecialist Sabio heeft bekend gemaakt DatapointEurope 29 juni 2017Watermelon Messenger neemt Ecreation over29 juni 2017 – Het Utrechtse bedrijf Watermelon neemt Ecreation over, 12 juni 2017Webhelp doet overname in zorgsector12 juni 2017 â Webhelp heeft een meerderheidsbelang genomen in 19 april 2017Webhelp neemt Telecats over19 april 2017 – Facilitair contactcenter Webhelp Nederland heeft een meerderheidsbelang 1 maart 2017Webhelp neemt Duitse BPO-provider O|con Office Concept over1 maart 2017 â Webhelp, wereldwijd marktleider in business process 13 februari 2017USG People verkoopt Call-IT aan Koramic Groep13 februari 2017 – USG People verkoopt Call-IT aan Koramic2Engage, 23 januari 2017ServiceNow neemt DxContinuum over24 januari 2017 – ServiceNow, leverancier van enterprise IT-oplossingen, heeft 17 januari 2017Arvato neemt Indiase analytics-leverancier over17 januari 2017 – Arvato CRM Solutions heeft het Indiase 16 januari 2017Microsoft neemt het Canadese bedrijf Maluuba over16 januari 2017- Microsoft neemt het Canadese bedrijf Maluuba over. 5 januari 2017The Webcare Company neemt digital agencies over5 januari 2017 – TWC Holding, het moederbedrijf van The 13 december 2016CRM Partners neemt brightONE over13 december 2016 â CRM Partners Group heeft brightONE IT Services BV overgenomen. 6 december 2016Genesys rondt overname Interactive Intelligence af6 december 2016 â Genesys heeft de overname van Interactive 18 november 2016Verint neemt OpinionLab over18 november 2016 â Verint Systems Inc heeft bekend gemaakt OpinionLab te 14 oktober 2016GN Audio neemt VXi Corporation over14 oktober 2016 â Headsetleverancier GN Audio, in Europa bekend 12 oktober 2016CX Company stoot social media-activiteiten af aan Webcare Company12 oktober 2016 – CX Company stoot haar social media-activiteiten 10 oktober 2016BPO-tak Xerox gaat verder als Conduent10 oktober 2016 â Xerox heeft een nieuwe wereldwijde merkidentiteit 7 oktober 2016Hecc Alliance overgenomen door Ascensos7 oktober 2016 – De Nederlandse contactcenterdienstverlener HECC Alliance is 7 oktober 2016Webhelp neemt online engagement specialist Netino over7 oktober 2016 – Webhelp heeft bekend gemaakt het Franse 8 september 2016Klantcontact Monitor in strategisch partnership met Force of the Customer8 september 2016 – Force of the Customer en Klantcontact 2 september 2016Overname van GoExcellent door Webhelp afgerond2 september 2016 – Webhelp heeft de overname van GoExcellent 24 augustus 2016Teleperformance neemt LanguageLine Solutions LLC over24 augustus 2016 – Teleperformance, marktleider in outsourced customer experience 9 augustus 2016Genesys voert overnamegesprekken met Avaya9 augustus 2016 – Genesys Telecommunications Laboratories Inc, Amerikaans leverancier 8 augustus 2016Convergys groeit uit tot nummer twee in Duitsland8 augustus 2016 – Convergys, een internationale dienstverlener op het 22 juli 2016Nuance neemt TouchCommerce over22 juli 2016 – Nuance, de ontwikkelaar van spraakherkenningssoftware die 7 juli 2016Webhelp verder met Contact2Value7 juli 2016 – Xtrasource Europe, dochteronderneming van Webhelp Nederland, 30 juni 2016Webhelp Group neemt GoExcellent over29 juni 2016 – Webhelp Group neemt GoExcellent, contactcenterspecialist in