Nederlandse Usabilla wordt overgenomen door SurveyMonkey

Nederlandse Usabilla wordt overgenomen door SurveyMonkey

by Ziptone
5 maart 2019

SurveyMonkey (opgericht in 1999) heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van het Nederlandse Usabilla. Usabilla levert ‘Voice of Customer’ (VoC) oplossingen die worden gebruikt door ruim 450 grote organisaties in 35 landen. Klanten zijn onder meer bekende merken zoals Philips, Lufthansa en Vodafone.

“Het bereik van SurveyMonkey in 345.000 organisaties over de hele wereld, de sterke merknaam en de verkoopexpertise van het bedrijf zullen zorgen voor groei in nieuwe markten en nieuwe industriesectoren”, zegt Marc van Agteren, CEO van Usabilla (foto).

Het bedrijf neemt Usabilla overnemen voor ongeveer $80 miljoen dollar in een mix van contanten en equity. Voor Survey Monkey is de overname van Usabilla een goede stap om de eigen positie in deze snel groeiende miljardenmarkt te versterken, zegt Zander Lurie, CEO van SurveyMonkey.

Met de technologie van Usabilla zijn organisaties in staat feedback van klanten in real-time te verzamelen en te analyseren. Op basis daarvan kunnen deze organisaties vervolgens hun producten en klantervaring verbeteren. Usabilla is gevestigd in Amsterdam en telt ruim 130 medewerkers in Europa, de VS en Australië.

fusie/overname, Technologie
Top