Webhelp neemt Duitse BPO-provider O|con Office Concept over

Webhelp neemt Duitse BPO-provider O|con Office Concept over

by Erik Bouwer
1 maart 2017

BPO-provider1 maart 2017 – Webhelp, wereldwijd marktleider in business process outsourcing services (BPO), heeft de overname aangekondigd van O|con Office Concept, een BPO service center. De overname zal naar verwachting eind maart 2017 zijn afgerond. Door deze stap worden de marktpositie en expertise van Webhelp in de sectoren automotive, retail, technologie en overheid verder versterkt. Customer experiences en business process outsourcing veranderen in hoog tempo als gevolg van het gewijzigde consumentengedrag en toegenomen gebruik van technologie. Deze acquisitie versterkt de positie van Webhelp als marktleider in customer experiences en partner voor innovatieve customer contact solutions.

Volgens Gert-Jan Morsink, CEO Webhelp Nederland en lid Raad van Bestuur van de Webhelp Groep isO|con Office Concept een uitstekend servicecenter dat over enorm veel kennis en een grote innovatiekracht beschikt. Door het partnership met O|con betreedt Webhelp nieuwe markten in Duitsland en met de gezamenlijke expertise is Webhelp in staat nieuwe solutions te ontwikkelen die leiden tot een duurzame verbetering van customer experiences.

O|con, opgericht in 2008, heeft jarenlange ervaring in outsourcingdiensten in het premium segment. Bij het bedrijf in Stuttgart werken momenteel 270 medewerkers. Het bedrijf is ISO 9001 gecertificeerd. De oprichters, Gernot en Marion Müller, blijven betrokken bij O|con. Deze overname staat niet op zichzelf. Eerder dit jaar kondigde Webhelp de samenwerking met verkoopplatform Gourming aan en lanceerde een customer experience en betaaloplossing voor kleinere ondernemers in de foodsector. In 2016 nam Webhelp diverse partijen over en ging partnerships aan op het gebied van social media strategie, digitale strategie en artifical intelligence.

Customer Experience, fusie/overname
Top