Vlaams Mifratel neemt Proactive Contact Support over

Vlaams Mifratel neemt Proactive Contact Support over

by Ziptone
2 september 2017

2 september 2017 – Proactive Contact Support (PCS), een brede dienstverlener op het gebied van inbound en outbound klantcontact met vestigingen in Almere en Nijmegen, is overgenomen door het Gentse Mifratel. Mifratel is in België nummer twee op het gebied van contactcenterdienstverlening en heeft zeven vestigingen: vijf in België (Gent, Brugge, Moeskroen (twee) en Doornik) en een in zowel het Groothertogdom Luxemburg als in Marokko. In totaal werken er ongeveer 1.000 werknemers voor klanten zoals Belfius, Proximus, Randstad, Eni, Sodexo en Velux. Het bedrijf realiseert dit jaar naar verwachting een omzet van 45 miljoen euro. Mifratel is op overnamepad, vorig jaar nam het bedrijf al EBOS over, een Franstalige telemarketingorganisatie.

PCS is goed voor ongeveer 20 miljoen euro omzet en heeft zo’n 650 mensen in dienst. Bekende klanten zijn KPN en Bosch. Door de inlijving van PCS groeit Mifratel door naar 65 miljoen euro omzet en 1.650 werknemers. Volgens Frank Dhooghe, de CEO van Mifratel, heeft PCS zich sterk ontwikkeld in digitale dienstverlening; iets waar Mifratel van kan profiteren. Voor PCS is de overname gunstig omdat er nu diensten in meer talen kunnen worden aangeboden. Met de schaalvergroting komen ook grotere contracten binnen handbereik.

Met de overname verandert ook de financieringsstructuur van Mifratel, dat tot nu toe onder meer investeringsfonds Kebek als geldschieter had. Mohlad Hassan, de oprichter en eigenaar van PCS, wordt medeaandeelhouder en verder is de overname gefinancierd door BNP Paribas Fortis Private Equity en KBC. Mifratel kondigde in De Tijd ook aan dat er op korte termijn wellicht een tweede overname bekend wordt gemaakt.

Customer Experience, fusie/overname
Top