USG People verkoopt Call-IT aan Koramic Groep

USG People verkoopt Call-IT aan Koramic Groep

by Erik Bouwer
13 februari 2017

USG People verkoopt Call-IT 13 februari 2017 – USG People verkoopt Call-IT aan Koramic2Engage, zo is vandaag bekend gemaakt. Call-IT levert callcenter diensten in Nederland en België en was sinds 2001 onderdeel van USG People. Met de verkoop wil USG People zijn focus volledig richten op hr-services.

Na de overname door Recruit afgelopen zomer, richt USG People zich meer en meer op haar kernactiviteiten: het bieden van flexibele arbeid en het verlenen van uiteenlopende diensten op gebied van human resources. Daarbij is geconstateerd de activiteiten van Call-IT – hoe succesvol ook – minder in die focus passen dan de andere activiteiten van USG People. Daarop is gezocht naar een strategische partij die voor de toekomst een betere huisvader voor Call-IT zal zijn dan USG People.

USG People verkoopt Call-ITDie strategische partij is gevonden in de Belgische Koramic Groep, een investeringsmaatschappij die zich specialiseert in het leveren van customer experience diensten. Call-IT wordt onderdeel van Koramic2Engage, actief met onder meer IPG (in Nederland, België en Frankrijk), In2Com en RingRing. Vanuit deze positie kan Call-IT de toegevoegde waarde van zijn dienstverlening voor zijn klanten nog beter ontwikkelen. Dit biedt een aantrekkelijk toekomstperspectief zowel voor de medewerkers als voor de klanten van Call-IT. Het management van Call-IT blijft ongewijzigd. Wim Vintges, de huidige directeur van Call-IT, zal toetreden tot de directie van Koramic2Engage.

USG People verkoopt Call-IT

Koramic2Engage ambieert een verdere (internationale) uitbouw van haar contactcenter business. Daarbij geldt als uitgangspunt dat haar contact center business bestaat uit diverse bedrijven (multibrand) met een separate focus. Call-IT Belgium NV en Call-IT International B.V. zullen dan ook als entiteiten blijven bestaan en complementair aan de overige merken van Koramic2Engage in de markt worden gepositioneerd. Beide bedrijven zullen maximaal gebruik maken van de bestaande business en know how van Koramic2Engage om zo de dienstverlening klanten zo optimaal mogelijk te houden.

Call-IT handelt vanaf drie locaties in de Benelux (Eindhoven (NL), Weert (NL) en Oostende (B)) jaarlijks vele miljoenen klantcontacten af (zowel B2B als B2C) binnen uiteenlopende bedrijfssectoren. De drie locaties zijn virtueel met elkaar verbonden. Er werken circa 600 personen bij Call-IT. Het bedrijf realiseert een jaaromzet van circa 20 miljoen euro.

Lees eerdere berichten over Call-IT

Customer Experience, fusie/overname
Top