TCS neemt deel klantenservice Athora over

TCS neemt deel klantenservice Athora over

by Ziptone
6 september 2023

Verzekeraar Athora heeft een groot IT-contract gesloten met Tata Consultancy Services (TCS). De komende jaren zal Tata Consultancy Services verantwoordelijk worden voor het beheer van de volledige bedrijfs- en IT-activiteiten voor het polisbeheer, de afhandeling van claims, en de klantenservice voor Athora’s closed book-portefeuille van levensverzekeringspolissen. Deze worden geleverd onder het label Reaal.

 

Als onderdeel van de deal zal TCS ongeveer 90 medewerkers van de levensverzekeringstak van Athora overnemen. Zij treden in dienst bij TCS, maar blijven verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer van de business- en IT-processen en zullen ook de klanten van de Life Service Business blijven bedienen.

 

“Deze samenwerking is een belangrijke stap voor onze divisie Life Service. De uitgebreide verzekeringsactiviteiten en IT-expertise van TCS zullen ons helpen om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen naarmate de closed book-portefeuille geleidelijk wordt afgebouwd. Bovendien zal het onze klantenservice verbeteren en onze kostenstructuur flexibeler maken”, aldus Bart Remie, Chief Technology & Operations Officer bij Athora.

Naast de Operations en IT van de Life Service Business, zullen ook bepaalde IT infrastructuurdiensten worden overgedragen aan TCS. Verder zal TCS een nearshore delivery center creëren bij het kantoor van Athora in Alkmaar, om zo dicht in de buurt van de verzekeraar te kunnen opereren. Offshore-talent in India zal tweedelijns support bieden.

Athora is een internationale verzekerings- en herverzekeringsmaatschappij gespecialiseerd in levens- en pensioenverzekeringen en heeft activiteiten in verschillende landen over de hele wereld. Het bedrijf (circa 1.200 medewerkers) is in ons land actief vanuit kantoren in Alkmaar en Amsterdam. (TCS)

Customer Experience, fusie/overname

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top