DDMA neemt initiatief voor herziening zelfregulering telemarketing

by Ziptone

DDMA neemt initiatief voor herziening zelfregulering telemarketing

by Ziptone

by Ziptone

De Code Telemarketing, de zelfreguleringscode die ervoor zorgt dat organisaties op een verantwoorde manier telemarketing inzetten, is voor het laatst herzien in 2020. Sindsdien is er veel gebeurd in de markt. Daarom nemen branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing nu het initiatief om gezamenlijk met de branche deze zelfregulering te updaten, aldus een persbericht van de DDMA.

In de telemarketingsector hebben de laatste jaren grote ontwikkelingen plaatsgevonden, zoals de opkomst van intermediairs, de tijdelijke wervingsstop in de energiesector en de overgang naar een opt-in-systeem. De overheid verwacht bovendien een kritische blik van de branche op kwaliteit en consumententevredenheid. Voor DDMA reden om de Code Telemarketing aan te scherpen, om zo te blijven werken aan een toekomstbestendige telemarketingsector voor consument, bureau en opdrachtgever.

De DDMA Commissie Telemarketing heeft op basis van een eerste analyse een voorstel gemaakt voor verbeteringen van de Code. De Commissie bespreekt dit graag met experts die de Code in de praktijk gebruiken en verschil willen maken voor de sector. Geïnteresseerden kunnen zich vóór 9 juni aanmelden bij DDMA’s legal counsel Sara Mosch via saramosch@ddma.nl. Het herzieningstraject gaat daarna zo snel mogelijk van start. (DDMA)

Ook interessant

Customer Experience, Featured
Top