Qualtrics neemt Clarabridge over voor 1,1 miljard dollar

Qualtrics neemt Clarabridge over voor 1,1 miljard dollar

by Ziptone
2 augustus 2021

Qualtrics, aanbieder van oplossingen voor het meten en verbeteren van medewerker- en klantbeleving, heeft bekend gemaakt dat het Clarabridge overneemt, een aanbieder van omnichannel conversational analytics oplossingen. Qualtrics, internationaal actief voor vrijwel alle bekende wereldmerken, betaalt 1,125 miljard dollar. Clarabridge is opgericht in 2006 en helpt bedrijven met discisioning software om meer datadriven en customer centric te worden. De oplossingen van het bedrijf werken onder meer op basis van herkenning van emotie en intent, in 23 talen en voor meer dan 150 verticals. Het is vooral deze technologie waar Qualtrics op uit is.

Volgens Mark Bishof, ceo van Clarabridge, zijn data op het vlak van medewerker- en klantbeleving belangrijker dan ooit voor het succes van bedrijven. Ongeveer 40% van de klanten van Clarabridge gebruikt ook de oplossingen van Qualtrics. Met de overname van Clarabridge zet Qualtrics een nieuwe stap richting marktleiderschap, aldus ceo Zig Serafin van Qualtrics.

De overname past in de trend waarbij grote softwareaanbieders in de klantcontactsector ontbrekende elementen in hun portfolio aanvullen via acquisities. Recent nam Zoom contactcentersoftwarebedrijf Five9 over; eerder nam Qualtrics al Usermind, een aanbieder van customer journey software over.

fusie/overname, Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top