Zendesk neemt Ultimate.ai over

Zendesk neemt Ultimate.ai over

by Ziptone
13 maart 2024

UltimateZendesk heeft de overname van Ultimate.ai bekendgemaakt. Ultimate is een toonaangevende leverancier van geautomatiseerde serviceoplossingen zoals chatbots, AI-agents en geautomatiseerde ticketingoplossingen. Ultimate werkt voor een reeks aan klant, waaronder Deezer, Finnair, Storytel en Zalando, maar ook het Nederlandse Vandebron is klant.

 

De AI-agenten van Ultimate automatiseren tot 80 procent van de ondersteuningsverzoeken. Ze maken gebruik van elke kennisbron en bieden volledige aanpassing om zelfs de meest geavanceerde use cases op te lossen. Het automatiseringsplatform integreert met elk backendsysteem en biedt robuuste analyses en rapportages. Door de krachten te bundelen met Ultimate biedt Zendesk AI-agenten met verbeterde intelligentie die niet alleen reactief zijn, maar proactieve probleemoplossers, als aanvulling op menselijke expertise.

“AI is de toekomst van CX en de volgende generatie AI-agents zijn niet alleen een hulpmiddel, maar een noodzakelijke en fundamentele verschuiving in de manier waarop bedrijven met hun klanten omgaan”, zegt Tom Eggemeier, CEO van Zendesk. “Met Ultimate helpen we onze klanten een nieuwe standaard te zetten, waarbij AI-agenten klanten snel en moeiteloos de ondersteuning geven die ze nodig hebben. Dit betekent dat menselijke agenten zich kunnen richten op waar ze het beste in zijn: het opbouwen van relaties, het oplossen van complexe uitdagingen en het toepassen van innovatie en creativiteit om bedrijven vooruit te helpen.”

Zendesk, sinds 2022 in handen van private equity, is bezig met een reeks aan overnames. In juni 2023 werd Tymeshift overgenomen, een AI-gedreven oplossing voor workforce management (WFM). Januari dit jaar werd Klaus overgenomen, een AI-gedreven kwaliteitsmanagementplatform. (Talkdesk/Ziptone)

fusie/overname, Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top