Freshworks neemt AnsweriQ over

Freshworks neemt AnsweriQ over

by Ziptone
28 februari 2020

Freshworks, aanbieder van customer engagement software, kondigt vandaag de overname aan van AnsweriQ Inc., een leverancier van cognitive search en AI voor grotere ondernemingen die hun klanten beter van dienst willen zijn.

De technologie van AnsweriQ vergroot de AI-mogelijkheden van Freddy, de AI-engine van Freshworks, en helpt bij het opschalen van zelfbedieningstoepassingen voor grote ondernemingen. Freddy zal cognitive search en AI integreren om te leren van ticketgegevens en acties van medewerkers binnen de Freshworks Customer-for-Life-cloud. Freddy zal evolueren van een knowledge base-afhankelijke AI-engine naar een engine die direct leert van ticketgesprekken. Freddy zal daarnaast in staat zijn om te anticiperen op de behoeften van de klant en aanbevelingen te doen voor medewerkers op basis van de gesprekken en taken uit te voeren. Daardoor wordt selfservice aanzienlijk verbeterd en blijft meer tijd over voor agents om complexere verzoeken af te handelen.

AnsweriQ CEO Pradeep Rathinam is als chief customer officer toegevoegd aan het senior executive team. Hij gaat toezicht houden op de wereldwijde klantenondersteuning, onboarding en klantsucces.

De overname is de tweede van Freshworks in minder dan een jaar tijd en volgt op een omzetgroei van bijna 60% in het laatste jaar. Het bedrijf heeft nu meer dan 2.700 werknemers in 13 kantoren over de hele wereld. Het bedrijf verzekerde zich onlangs van $ 150 miljoen aan financiering, wat het bedrijf op een post-financieringswaardering van $ 3,5 miljard bracht.

fusie/overname, Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top