Modeketen H&M wil klantcontactcenter verkopen

Modeketen H&M wil klantcontactcenter verkopen

by Ziptone
25 april 2022

H&MDe modeketen H&M is van plan zijn klantenservicecentrum in Neurenberg te verkopen. Het bedrijf heeft dit bevestigd aan inFranken.de. In het callcenter zijn ongeveer 500 mensen werkzaam. Het H&M callcenter in Nürnberg bestaat sinds 2008. Hier worden onder andere bestellingen en klachten afgehandeld.

Het bedrijf bevestigt dat er een aanbestedingsprocedure loopt, waarbij een bestaande partnerrelatie verlengd kan worden en de exploitatie van het contactcenter overgaat naar een van de partners.

Als reden voor de geplande verkoop van het klantenservicecentrum in Neurenberg voert H&M de voortdurende veranderingen in de bedrijfssector aan. Tegelijkertijd moet het concurrentievermogen van het modemerk worden versterkt.  Mogelijk wordt het contactcenter per 1 juli 2022 afgestoten; de textielgigant geeft niet aan om welke zakenpartner het gaat. De verandering van eigenaar zal geen gevolgen hebben voor de arbeidsvoorwaarden en H&M zou met de partner onderhandelen over een baangarantie van minstens twee jaar na de overdrachtsdatum.

Hennes & Mauritz is een Zweedse modeketen met in 2019 bijna 5.100 filialen in 74 verschillende landen en circa 126.000 medewerkers.

fusie/overname, Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top