Webhelp neemt Braziliaanse Grupo Services over

Webhelp neemt Braziliaanse Grupo Services over

by Ziptone
14 juni 2022

Webhelp heeft aangekondigd een overname te doen in Brazilië. Grupo Services is één van de grootste leveranciers van CX-, BPO- en technologieoplossingen in en ondersteunt toonaangevende Amerikaanse en Braziliaanse merken. Tot de klanten van Grupo Services behoren snelgroeiende bedrijven die actief zijn in sectoren als fintech, banking, retail en e-commerce, en telecommunicatie.

De overname voegt 9.000 mensen plus outsourcing, digitale transformatie en AI-capaciteiten toe op het gebied van klantenservice, incasso en sales.

213 vestigingen in 58 landen

Webhelp zal na de overname, onder voorbehoud van goedkeuring door de bevoegde autoriteiten, actief zijn vanuit 213 vestigingen in 58 landen met meer dan 110.000 werknemers over de hele wereld. Webhelp zal haar huidige internationale opdrachtgevers direct toegang bieden tot de Braziliaanse markt en Braziliaans-Portugese dienstverlening. Tegelijkertijd krijgen lokale klanten de mogelijkheid om nieuwe markten te betreden. Met deze acquisitie onderstreept Webhelp opnieuw de missie om op grote schaal te blijven innoveren en een referentiespeler te worden in Noord- en Zuid-Amerika.

Grupo Services brengt een indrukwekkend portfolio van digitale en technologie-gedreven diensten met zich mee, waaronder chatbots, omnichannel, self-service technologieën en CX journey design. Daarnaast versterkt de deal de geografische voetafdruk van de groep, waardoor de strategische ontwikkeling van Webhelp in Noord- en Zuid-Amerika wordt versterkt en het vermogen om de Braziliaanse markt te bedienen, die naar schatting 25% van de CALA-markt (Centraal- en Latijns-Amerika) voor CX BPO uitmaakt, wordt uitgebreid.

Grupo Services

Grupo Services is gespecialiseerd in customer experience management en heeft een jaarlijkse groei van ongeveer 30%, gerealiseerd op basis van eigen kapitaal. De groep heeft meer dan 20 jaar ervaring en staat bekend als het eerste 100% digitale contact center in Brazilië. Het hoofdkantoor is gevestigd in Curitiba, Brazilië, en het bedrijf is gespecialiseerd in klantenservice, automatische incasso & sales, omnichannel-diensten, fraudepreventie en -detectie en de allernieuwste in-house technologieoplossingen. De groep maakt gebruik van eigen technologie en heeft één van de meest bekroonde AI’s op de markt. De cultuur wordt alom erkend en is gericht op het leveren van unieke ervaringen aan opdrachtgevers, klanten en werknemers – door de behoeften van elk van hen te kennen, te begrijpen, te transformeren en te beantwoorden. Dit is wat maakt dat de groep een leidende positie in de sector inneemt en altijd dicht bij zijn stakeholders staat.

Elfde overname in vijf jaar tijd

De overname is de elfde van Webhelp in vijf jaar. Onlangs nog nam het bedrijf OneLink BPO over in Noord- en Latijns-Amerika. Deze laatste deal versterkt de leiderschapspositie van Webhelp op het gebied van CX-diensten over de hele wereld en positioneert Webhelp op een omzet van meer dan 2,7 miljard dollar. (Webhelp)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Top