BT selecteert Sprinklr voor Unified Customer Experience

BT selecteert Sprinklr voor Unified Customer Experience

by Ziptone
7 maart 2024

BTSprinklr, Amerikaans aanbieder van een unified customer experience management platform, heeft bekend gemaakt dat BT heeft gekozen voor Sprinklr als strategische customerservice-partner.

 

Sprinklr-oprichter en CEO Ragy Thomas noemt BT een iconisch merk, dat vooroploopt in het gebruik van AI voor een uitzonderlijke klantervaring. “We zijn verheugd om samen te werken en kijken ernaar uit om BT te helpen innovatie te stimuleren en onvergetelijke klantervaringen te bieden met Sprinklr’s AI-aangedreven Unified-CXM platform.”

Sprinklr BTIn september vorig jaar sloot Sprinkr een vergelijkbare megadeal met het Duitse telecombedrijf Deutsche Telekom. Dat bedrijf gaat de klantenservice in elf verschillende landen overzetten op het CCaaS-platform van Sprinklr. De migratie moet eind 2024 afgerond zijn. Vanaf dat moment zullen meer dan 40.000 contactcenteragents werken met het nieuwe platform.

Nieuw platform én grote plannen met AI

BT heeft in mei vorig jaar bekend gemaakt de komende zeven jaar 55.000 van de 130.000 banen te schrappen. Een essentieel onderdeel van die bezuinigingsoperatie gaat over klantenservicemedewerkers, aldus TechInformed vorig jaar: volgens Philip Jansen, CEO van BT Group zouden 10.000 banen vervangen kunnen worden door AI. Hij zei toen ook dat AI het bedrijf zou helpen bij het leveren van een betere klantenservice. Zo is BT van plan om de eigen chatbot Amy verder te ontwikkelen met nieuwe producten en diensten. (Sprinklr/Ziptone)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top