NOS: “Klantenservicebranche terughoudend met AI”

NOS: “Klantenservicebranche terughoudend met AI”

by Ziptone
5 juni 2023

RooHoewel softwareleveranciers grote kansen zien voor de inzet van AI in klantcontact, lijkt de branche zelf nog terughoudend. Dat bericht de NOS vandaag.

Volgens Rob Elsinga, National Technology Officer bij Microsoft Nederland, experimenteren steeds meer bedrijven met AI. Elsinga ziet met name dat bedrijven graag het contact met hun klanten (vaak andere bedrijven) willen automatiseren.

Volgens Romy de Roo, manager bij ContactCare, kan AI voor klantenservicebedrijven een bedreiging zijn. Toch omarmt ze het. Ze gebruikt ChatGPT nu om de kwaliteit van de e-mails die worden gestuurd na contact te verbeteren. “Medewerkers laten nu een paar steekwoorden in de software achter, ChatGPT maakt daar dan een e-mailnotificatie van die door de medewerkers wordt gecontroleerd.” De rol van haar medewerkers gaat ook veranderen, verwacht De Roo. Zij worden meer dossierbeoordelaars.

Bij andere bedrijven in de klantenservicebranche klinkt meer terughoudendheid, aldus de NOS: klanten hebben er geen behoefte aan of het wordt nog niet voldoende vertrouwd. (NOS)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top