Drukte bij Europ Assistance Brussel

Drukte bij Europ Assistance Brussel

by Ziptone
28 juli 2023

Nu de zomervakantie is aangebroken, stromen bij Europ Assistance in Brussel de problemen binnen vanuit alle hoeken van de wereld. Vlaams dagblad De Standaard nam er een kijkje.

 

Het kantoor van Europ Assistance – onderdeel van de internationale verzekeraar Generali – is 24/7 bereikbaar. Er komen zowel veel medische als technische meldingen binnen. “Bij kinderen gaat het vooral om spijsverteringsproblemen, bij ouderen zien we vaak hart- en ademhalingsproblemen”, aldus marktanalist en woordvoerder Xavier Van Caneghem tegen De Standaard. Het noodweer in Italië (met grote hagelstenen) leidde tot een groot aantal technische schadegevallen. Die zijn gezien het volume niet gemakkelijk snel op te lossen.

Wachttijden

Door het toegenomen volume neemt ook de wachttijd toe, de display laat tijden van 7 minuten en 13 minuten of langer zien. In de zomer wordt met zo’n 150 medewerkers gewerkt, dat is 50 mensen extra boven op de normale bezetting. Toch is het met 29.000 oproepen, 3.000 app-meldingen en 15.000 medische en technische dossiers tussen 30 juni tot 24 juli niet de drukste zomer. 2022 was drukker vanwege de grote postcoronareislust.

Het aantal medische dossiers ligt dit jaar dan wel een vijfde lager, het aandeel van breuken, kneuzingen en andere letsels steeg fors. Van Caneghem heeft daar niet meteen een verklaring voor, mogelijk speelt mee dat vooral jongere reizigers meer risico’s lijken te nemen.

Reisplannen

De alarmcentrale peilt elk jaar vooral de reis­intenties. “Als mensen Spanje of Frankrijk vaker inruilen voor het noorden, dan moeten wij onze vervangwagens verplaatsen. Die moeten her en der klaarstaan.” (De Standaard)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top