Pega introduceert Knowledge Buddy

Pega introduceert Knowledge Buddy

by Ziptone
26 januari 2024

Knowledge BuddyPegasystems introduceert onder de naam Pega GenAI Knowledge Buddy een generatieve AI-gestuurde assistent die snel en eenvoudig antwoorden formuleert op basis van alle content die is opgeslagen in de kennisbanken van een organisatie.

Volgens Pega bieden generatieve AI-bots uitkomst als het gaat om het opzoeken van kennis en informatie, maar het bedrijf stelt dat veel bestaande AI-oplossingen niet geschikt zijn voor de complexe interne processen en vereisten van grote organisaties.

Pega GenAI Knowledge Buddy is uitgerust met een conversatie-interface waar klanten en medewerkers rechtstreeks vragen aan kunnen stellen. De applicatie doorzoekt en analyseert volledig automatisch opgeslagen documenten en combineert deze content en kennis tot een antwoord – met duidelijke verwijzing naar de informatiebron.

Gebruikers kunnen Knowledge Buddy ook vragen om op basis van bestaande informatie nieuwe content te genereren, zoals e-mails of documenten. Schrijvers van content kunnen kennis toevoegen, bijwerken of verwijderen, waarbij alle acties worden beheerd en gecontroleerd door Pega’s workflowautomatisering. Bovendien hebben organisaties dankzij de beveiligingsfuncties controle over de toegangsrechten van gebruikers.

Gebruikers kunnen zelf AI-assistent-prompts, richtlijnen en toegangscontrole definiëren en testen. Dit geeft hun volledige controle over het gedrag en de beveiliging van hun Buddies. Bestaande contentbibliotheken zijn snel te importeren met standaard API’s en de beveiliging en governance zijn optimaal: organisaties kunnen zelf rollen definiëren om aan te geven welke gebruikers toegang hebben tot bepaalde contentbases en informatie.

Knowledge Buddy houdt de geschiedenis van contentupdates bij en houdt scherp in de gaten dat alleen geautoriseerde gebruikers specifieke content kunnen toevoegen of bijwerken. Dit zorgt voor beter versiebeheer en kwaliteitsbehoud van contentbronnen. Om Buddies verder te finetunen worden gesprekken bijgehouden en gecontroleerd, zodat contentmanagers inzicht hebben in het gebruik en het soort vragen.

Voor elke Buddy, maakt Pega GenAI automatisch een intelligente Q&A sessie aan met behulp van een Retrieval Augmented Generation (RAG) architectuur. RAG minimaliseert het risico op AI-hallucinatie door GenAI-modellen te beperken tot antwoorden gebaseerd op content uit de kennisbank van de klant. Knowledge Buddy wordt ingezet op de Pega’s CloudTM-architectuur, zodat beheerders en ontwikkelaars kunnen focussen op het optimaliseren van de gebruikerservaring – en niet op het coderen van de infrastructuur.

Dankzij vooraf gebouwde widgets voor Pega-applicaties en automatisch gegenereerde API’s zijn verschillende Buddies rechtstreeks op elk kanaal of front-end applicatie aan te sluiten en eenvoudig te activeren. Een klant kan via de chat vragen: “Wat zijn de verschillen in voorwaarden tussen de mobiele abonnementen?” In plaats van door de informatie op de website te bladeren, geeft Service Buddy een beknopt overzicht.

Pega Knowledge Buddy is het nieuwste generatieve AI-gestuurde product in het Pega Infinity-portfolio en is beschikbaar op Pega Cloud in de Pega Infinity ‘24.1-release in de eerste helft van 2024. (Pegasystems)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top