Consumentenbond waarschuwt opnieuw voor problematische online retailer

Consumentenbond waarschuwt opnieuw voor problematische online retailer

by Ziptone
12 maart 2024

De Consumentenbond raadt aan voorzichtig te zijn met bestellen bij Beddenplein.nl. De webwinkel zorgt voor een aanhoudende stroom klachten. Ook reageert het bedrijf niet op verzoeken van de Consumentenbond.

 

Bij de Consumentenbond kwamen klachten binnen over een terugbetaaltermijn van 30 werkdagen, die Beddenplein.nl hanteert bij retour gestuurde spullen. Volgens de wet moet een winkel binnen 14 dagen terugbetalen.

Ook op Trustpilot klagen ontevreden klanten steen en been over de winkel, aldus de Consumentenbond. Bij de 129 reviews die consumenten de afgelopen 6 maanden over de winkel plaatsten, gaf maar liefst 96% 1 ster.

Gedupeerden klagen onder andere over extreem lange levertijden, het keer op keer uitstellen van aangekondigde leveringen en over incomplete leveringen. Ook klagen klanten dat Beddenplein.nl gedane (aan)betalingen niet of niet op tijd terugbetaalt als ze de order annuleren vanwege de lange levertijden.

De Consumentenbond heeft Beddenplein.nl aangesproken op het aantal klachten. Daarop liet het bedrijf weten te verwachten binnen 4 weken de meeste achterstanden weggewerkt te hebben. Het aantal klachten nam echter niet af. Daarna reageerde Beddenplein.nl niet meer op berichten van de Consumentenbond.

De Consumentenbond raadt consumenten aan voorzichtig te zijn met bestellen, zeker als ze hun bestelling snel binnen willen hebben. Om problemen met terugbetalen te voorkomen, kunnen ze ervoor kiezen om achteraf of met credit card te betalen. (Consumentenbond)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top