De CCMA vraagt weer aandacht voor de Nationale Klantcontact Week, die dit jaar plaatsvindt van 15 april tot en met 19 april. Tijdens de Nationale Klantcontact Week worden klantcontactmedewerkers in het zonnetje gezet.Â
Volgens de Customer Contact Management Association (CCMA), het platform dat als doel professionals in klantcontact met elkaar te verbinden, is de Nationale Klantcontact Week bedoeld om het werk van klantcontactmedewerkers onder de aandacht te brengen en erkenning te geven aan de duizenden medewerkers in klantcontact.
Tijdens de Nationale Klantcontact Week staat het werk van klantcontactmedewerkers centraal; het idee is dat klantcontactmedewerkers ook binnen hun organisatie extra aandacht krijgen. Om dat werk extra aandacht te geven worden allerlei activiteiten georganiseerd en kunnen klantcontactmedewerkers prijzen winnen. Iedere deelnemer kan zelf kiezen op welke manier zij de klantcontactmedewerkers die week in het zonnetje wil zetten, en welk budget daarvoor wordt vrijgemaakt. Inspiratie voor activiteiten (voor verschillende budgetten) staat op de website van de CCMA.
Na aanmelding kunnen bedrijven of teams meedoen aan verschillende challenges. Deelname aan het programma is vrijblijvend en een geheel eigen invulling van de week is ook prima. De CCMA ondersteunt de aangemelde organisaties om de Nationale Klantcontact Week tot een groot succes te maken. Net als vorig jaar worden alle mooie creatieve initiatieven op Instagram, LinkedIn en op de website van de CCMA gedeeld door de deelnemers en de organisatie. De jury kijkt (online) mee en komt op vrijdag 19 april langs bij de winnaars om de prijs te overhandigen.
Andere sponsoren
Tot nu toe was Yource hoofdsponsor van de Nationale Klantcontact Week, maar het stokje is overgenomen door SUSA, Randstad en Custom Connect. Met de uitbreiding van het aantal sponsoren kan de organisatie van de NKW doorgroeien en zijn er aan het einde van de NKW meer winnaars, aldus de CCMA.
De organisatie van de NKW is in handen van Cynthia Mak, CCMA Manager Of The Year 2021 en oprichter/eigenaar van The Caring Company. (Ziptone/CCMA)
Het lijkt mij nuttig voor professionals mijn recente ervaringen (als klant) met klantcontacten met een grote bank weer te geven. Wij hebben nog een kleine krediethypotheek van 15% van de WOZ waarde van onze woning. Wij (70ers) willen deze omzetten naar een gewone hypotheek bij dezelfde bank, waar wij al bijna 40 jaar een hypotheek hebben, voor een lagere rente. Na het geven van enige telefonische informatie stuurt de bank erop aan dat wij een adviesgesprek van ze aangaan, à €700. Regelen we de overgang zelf, dan moeten wij eerst een ‘toets- en ervaringstoets ‘ afleggen. Alle contacten met de bank blijken erop gericht ook op andere wijze advies te verkopen, als we bv naar een vestiging willen moeten we dit ook boeken. De gewone info op internet is niet meer raadpleegbaar.