KSF wil weten hoe ‘werkvloer’ denkt over werkgever

KSF wil weten hoe ‘werkvloer’ denkt over werkgever

by Ziptone
17 mei 2022

De Klantenservice Federatie is een onderzoek gestart naar de perceptie van klantcontactmedewerker (de ‘werkvloer’) ten aanzien van de ‘prestaties van werkgevers’. De peiling is onderdeel van het verder verdiepen van de vierde KSF-servicebelofte: ‘Wij gaan respectvol om met onze medewerkers, zorgen voor goede arbeidsvoorwaarden, goede arbeidsomstandigheden en ontwikkelingsmogelijkheden’.

Klantenservicemedewerkers worden opgeroepen hun mening te geven over hun werkgever, respondenten maken kans op een cadeaubon. De KSF geeft aan dat alle informatie vertrouwelijk en anoniem wordt behandeld en niet wordt gedeeld met de werkgevers. Respondenten krijgen bovendien inzage in de resultaten.

Vragen

De KSF wil weten of respondenten in een inhouse of facilitair contactcenter werken, wat hun e-mailadres en functietitel is en in welke mate (op een schaal van 1-10) de werkgever voor goede arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden en ontwikkelingsmogelijkheden zorgt. Ook vraagt de KSF naar een omschrijving van de relatie met de werkgever in één woord en wat de respondent zou willen veranderen.

Opvallend is dat respondenten die hun gegevens verzenden, worden opgenomen in het relatiebestand van de KSF; de branchevereniging geeft aan dat deelnemers ermee akkoord gaan dat ze relevante mail van de KSF ontvangen.

In de privacy policy van de KSF wordt echter niet verwezen naar de verwerking van gegevens ten behoeve van onderzoek. Wel kunnen de gegevens van respondenten worden gedeeld met derden, zo lang dat noodzakelijk is voor de uitvoering allerlei doeleinden waaronder de acquisitie van nieuwe leden, aldus de privacy policy. Meedoen met het onderzoek kan tot 15 juni.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top