Be My Eyes: AI met beeldinvoer ondersteunt bij een visuele beperking

Be My Eyes: AI met beeldinvoer ondersteunt bij een visuele beperking

by Ziptone
16 november 2023

Vandaag kondigt Be My Eyes de introductie aan van Be My AI, een geavanceerde visuele assistentietool die wordt aangestuurd door OpenAI’s GPT-4 visiemodel. Vanaf deze maand kunnen bellers van de Microsoft Disability Answer Desk die blind of slechtziend zijn, Be My AI gebruiken om alle soorten klantenservice-gesprekken af te handelen, waarbij het gaat om zeer complexe use cases over alles van Excel-spreadsheetformules en het interpreteren van productinstructies en diagrammen, tot het herstarten van een laptop of het installeren en updaten van software, en nog veel meer.

De app van Be My Eyes brengt vrijwilligers die ondersteuning willen bieden aan personen met een visuele beperking en personen die ondersteuning nodig hebben, bij elkaar. Met een live videoverbinding kan er worden meegekeken advies worden geven. De app is nu dus ook in staat om beelden te verwerken en van commentaar te voorzien.

Dit is het eerste gebruik van AI die beeldinvoer accepteert om de traditionele klantenservice voor mensen met een handicap te verbeteren. Volgens het persbericht levert het gebruik van de toepassing een oplossingspercentage van 90% op bij Microsoft-klanten. Be My AI lost problemen van klanten gemiddeld in een derde van de tijd op in vergelijking met Be My Eyes-oproepen die door een live Microsoft-agent worden beantwoord (gemiddeld 4 minuten voor Be My AI versus gemiddeld 12 minuten voor ondersteuning door een live agent).

 


Met de nieuwe toevoeging van Be My AI kunnen blinde en slechtziende consumenten snelle, geautomatiseerde ondersteuning krijgen voor Microsoft-gerelateerde producten en diensten via op AI gebaseerde gesprekken in natuurlijke taal. Be My AI kan ook contextuele, op advies gebaseerde begeleiding bieden voor het betreffende verzoek. Be My AI kan bijvoorbeeld begeleiden bij het installeren van een nieuwe versie van Windows, het beschrijven van een PowerPoint-presentatie. Bovendien worden de antwoorden van Be My AI™ gegeven in tekst, dus voor het eerst is de klantenservice toegankelijk via AI-tekst voor doofblinden via een vernieuwbare brailleleesregel. En als Be My AI™ niet genoeg is om het probleem op te lossen, kunnen oproepen nog steeds worden doorgestuurd naar een live agent van Microsoft’s Disability Answer Desk.

Toegankelijke klantenservice

Deze integratie komt tegemoet aan de voortdurend toenemende vraag naar toegankelijke klantenservice. De wereldwijde populatie van blinde of slechtziende mensen nadert de 300 miljoen en zal de komende 20 jaar naar verwachting dramatisch toenemen.

Be My Eyes werd gelanceerd in 2015 en heeft een wereldwijde gemeenschap gecreëerd die blinde of slechtziende mensen in contact brengt met vrijwilligers of vertegenwoordigers van bedrijven. Op de app helpen vrijwilligers blinde en slechtziende gebruikers via een live videoverbinding en werken ze samen om ontoegankelijke delen van het leven aan te pakken. Met de functie ‘Gespecialiseerde hulp’ kunnen blinde en slechtziende gebruikers in contact komen met vertegenwoordigers van bedrijven voor toegankelijke klantenondersteuning. De app maakt gebruik van de kracht van vrijgevigheid, technologie en menselijke verbinding, zodat blinden en slechtzienden meer toegankelijke manieren hebben om deel te nemen aan een wereld die soms niet voor hen is gemaakt. Be My Eyes is beschikbaar in meer dan 150 landen wereldwijd en de vrijwilligers spreken meer dan 180 talen. De app is gratis en beschikbaar voor zowel iOS als Android. (BusinessWire)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top