Nike schrapt 70 klantcontactbanen, sociaal plan voor Concentrix-medewerkers

Nike schrapt 70 klantcontactbanen, sociaal plan voor Concentrix-medewerkers

by Ziptone
7 februari 2024

NikeSportmerk Nike heeft besloten 70 klantcontactbanen weg te halen bij Concentrix in Nederland. Voor de betrokken multilingual agents is een sociaal plan in de maak.

Inzet van het sociaal plan is onder meer 1,8x transitievergoeding en budgetten voor scholing en herplaatsing. De ingreep heeft mogelijk te maken met tegenvallende groeivooruitzichten bij Nike. In december heeft het sportmerk de groeiverwachtingen bijgesteld van 5% naar 1% en werd aangekondigd honderden banen te schrappen. Het bedrijf wil twee miljard dollar (1,8 miljard euro) aan kosten besparen.

Bronnen geven aan dat Nike voornemens is het klantcontact naar een offshore-locatie in het Midden-Oosten te verplaatsen. Nike kwam niet met een inhoudelijke reactie op vragen van Ziptone, Concentrix (onderdeel van Webhelp) wilde niet inhoudelijk reageren. (Ziptone)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top