Amazon bouwt gebruik fysieke contactcenters af

Amazon bouwt gebruik fysieke contactcenters af

by Ziptone
5 oktober 2022

Amazon moedigt contactcentermedewerkers van enkele grote vestigingen aan om te kiezen voor thuiswerken. Die maatregel is een een uitbreiding van het thuiswerkbeleid van het bedrijf om te besparen op investeringen in kantoorruimte. Bronnen van Bloomberg geven aan dat Amazon het plan heeft om alle contactcenters uiteindelijk te sluiten, op één na. Om medewerkers te verleiden, biedt het bedrijf extra flexibiliteit aldus een woordvoerder van Amazon. Het aangescherpte beleid is bedoeld om het personeelsverloop terug te dringen en om kosten voor kantoorruimte te reduceren. Daarnaast wordt voor Amazon de arbeidspool groter als er vanuit huis gewerkt kan worden.

Het bedrijf heeft verschillende contactcenters verdeeld over de VS: onder meer in Grand Forks, North Dakota; in Huntington, West Virginia; in Kennewick, Washington; en in Winchester, Kentucky. Deze contactcenters zijn allen afzonderlijk goed voor duizenden werkplekken. In Amerikaanse media is ook te horen dat Amazon meer wil investeren in medewerkertevredenheid omdat het bedrijf steeds meer geconfronteerd wordt met toenemend werknemersactivisme en vakbondsacties in zijn magazijnen in de VS. Verder speelt mee dat Amazon in 2017 een zelfontwikkelde CCaaS-oplossing voor de eigen contactcenters en als commercieel product lanceerde – Amazon Connect – en overwegend standaard vanuit huis werken de kracht van deze applicatie nog beter kan laten zien. (WFM Today)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top