Gemeente Zoetermeer kampt met wachttijden tot een uur

Gemeente Zoetermeer kampt met wachttijden tot een uur

by Ziptone
27 juli 2022

ZoetermeerZoetermeerders hoeven voortaan minder lang op antwoord te wachten bij een belletje naar de gemeente. Extra personeel is ingevlogen om de problemen te verhelpen. Dat schrijft het AD.

Wethouder Marijke van der Meer erkent als reactie op schriftelijke vragen vanuit de gemeenteraad dat de wachttijden flink zijn opgelopen. Die zou regelmatig zijn opgelopen tot een uur. Ook stelt Van der Meer dat door drukte de gemeente niet altijd binnen de daarvoor geldende termijn kan reageren op meldingen en klachten via de app.

Door extra personeel in te schakelen is de wachttijd verminderd, maar er zijn volgens Van der Meer nog steeds momenten waarop het te druk is. “Dit jaar is het aantal bellers veel hoger dan de voorspelling,” aldus de wethouder.

‘’ heeft ook aan het college gevraagd waarom de gemeente een ‘onpersoonlijk’ keuzemenu gebruikt in plaats van een telefoniste en wat de kosten van een herinvoering van die laatste is. Volgens wethouder Van der Meer is het keuzemenu de afgelopen maand aanzienlijk ingekort tot maximaal twee keuzes om bij de juiste klantadviseur uit te komen. Een terugkeer van de telefoniste kost ongeveer 150.000 euro en levert volgens het college ‘onvoldoende meerwaarde’. (AD)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top