Rode cijfers voor Twilio

Rode cijfers voor Twilio

by Ziptone
18 mei 2023

Twilio, aanbieder van onder meer contactcenteroplossingen, boekte vorig kwartaal een nettoverlies van 186 miljoen dollar, waardoor het nettoverlies over een periode van 12 maanden oploopt tot 1,38 miljard dollar. Dat schrijft CXToday.

Opmerkelijk, aldus CXToday, is dat de groei sterk is afgenomen tot 15 procent, vorig jaar rond deze tijd was dat nog 48 procent. Analisten constateren dat de uitgaven flink zijn toegenomen tot bijna vier miljard dollar, terwijl de omzet juist onder dat bedrag dook. Het bedrijf heeft de afgelopen maanden het personeelsbestand met 17 procent gereduceerd en de beloningsstructuur aangepast.

Met deze cijfers en reflexen past Twilio in een reeks van techbedrijven (MessageBird, CM.com, RingCentral, Salesforce) met tegenvallnde resultaten. De waardering van Twilio staat op 8,7 miljard dollar en het bedrijf is vooral gegroeid door een reeks van activiteiten te bundelen: e-mailmarketing, klantgegevensaggregatie, analytics en contactcentersoftware. Op het laatste vlak zijn er veel gespecialiseerde aanbieders bijgekomen, die veel hebben geïnvesteerd in kant-en-klare oplossingen. Van Twilio wordt gezegd dat de oplossingen een prima basis zijn om verder op te ontwikkelen, maar de markt niet voldoende aanspreken als concrete oplossing. Het bedrijf heeft, aldus CXToday, echter voldoende cash om alsnog te gaan investeren in volwaardige oplossingen. (CXToday)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top