EVBox lanceert Chatbot Eva

EVBox lanceert Chatbot Eva

by Ziptone
29 september 2023

EVBoxChatbot Eva is ontwikkeld door Studio Winegum. Dat bureau heeft het afgelopen jaar gezorgd voor het ontwerp van een servicestrategie tot aan het implementeren van de Mavenoid-oplossing. De chatbot fungeert als gids voor klanten van EVBox die op zoek zijn naar ondersteuning, geeft voorlichting en zorgt ervoor dat problemen kunnen worden opgelost. Eva geeft vervolgens een stap-voor-stap handleiding om het probleem op te lossen.

Er wordt gebruik gemaakt van AI om de chatbot te trainen en te laten leren van eerdere gesprekken om snellere en betere resultaten te leveren. Tijdens kantooruren kan de bot ook vragen doorverwijzen naar live supportmedewerkers voor problemen die niet onmiddellijk kunnen worden opgelost.

Tijdens de proefperiode heeft Eva meer dan 70% van de problemen opgelost en de resterende gevallen doorverwezen naar de klantenservice. Klanten gaven aan bijna 80% tevreden te zijn met de hulp van de virtuele assistent, aldus Studio Winegum.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top