Closure breidt uit naar België

Closure breidt uit naar België

by Ziptone
5 januari 2023

Closure breidt uitDe Nederlandse opzegservice Closure breidt zijn activiteiten uit naar België. De scale-up helpt – na het overlijden van een dierbare – met het beëindigen of overzetten van doorlopende abonnementen; het opzeggen daarvan is voor zowel nabestaanden als voor de klantenservice van bedrijven een arbeidsintensief proces.

 

Eerder haalde de startup in verschillende investeringsrondes in totaal 1,5 miljoen euro op. Het bedrijf zet naar eigen zeggen verschillende machine learning-technieken in, waardoor één medewerker honderden verzoeken per dag kan afhandelen. 

Volgens Closure heeft een overleden persoon gemiddeld meer dan 30 contracten, accounts en abonnementen. Bij het overlijden van een dierbare ervaren nabestaanden problemen en stress bij het opzeggen van alle diensten en contracten. Het kost veel tijd en verloopt vaak moeizaam.

Closure neemt het proces van het stopzetten van deze abonnementen volledig over van de nabestaanden. Niet alleen nabestaanden worden ontzorgd, ook aanbieders van abonnementen hebben veel baat bij de service, die ook klantcontact met nabestaanden omvat. Volgens CEO Graciëlla van Vliet wordt momenteel in Nederland één op de vier overlijdensgevallen via Closure gemeld.

De lancering in België is de eerste stap in de internationale uitrol van de Nederlandse scale-up. In België zal Toon Lybaert starten als country manager. Volgens het persbericht van het bedrijf wil Closure binnenkort ook aan de slag in Engeland, Frankrijk en Duitsland. (Closure)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top