Amerikaanse contactcenters dreigen leeg te lopen

Amerikaanse contactcenters dreigen leeg te lopen

by Ziptone
10 juni 2022

The Great Resignation in de VS is ook merkbaar in de Amerikaanse klantcontactsector. 71% van de servicemedewerkers heeft in de afgelopen zes maanden overwogen ontslag te nemen, aldus een nieuw Salesforce-rapport. 69% overweegt om helemaal uit een klantenservicefunctie te stappen. Uit het onderzoek bleek ook dat serviceleiders deze turbulentie direct ervaren: 50% beweert dat ze een toename van het aantal ontslagnemingen op hun afdeling hebben gezien.

Nu het aantal vertrekkende medewerkers stijgt, geeft 86% van de servicemedewerkers aan dat ze meer van hun bedrijf willen om te blijven. Agenten vragen met name om een betere beloning, betere doorgroeimogelijkheden en beter management. Daarnaast meldt meer dan driekwart van de service agents een gebrek aan technologie in hun huidige rol. (CCM)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top