Klantenservice Delta korte responstijd volgens ProviderCheck

Klantenservice Delta korte responstijd volgens ProviderCheck

by Ziptone
21 december 2023

Net als in voorgaande jaren heeft ProviderCheck ook dit jaar weer een helpdesk-onderzoek gedaan. De uitslag van dit jaar wijkt af van vorig jaar. Delta komt overall als beste uit de bus – qua snelheid. 

 

providercheck

Bron: Providercheck

Het is voor internetproviders erg belangrijk dat zij goed bereikbaar zijn voor hun klanten. Om erachter te komen bij welke internetprovider het snelste de telefoon wordt opgepakt, heeft ProviderCheck opnieuw het jaarlijkse helpdesk-onderzoek uitgevoerd.

De onderzoekers hebben gemiddeld 5 minuten en 22 seconden in de wacht gestaan, iets korter dan vorig jaar: toen duurde het gemiddeld 24 seconden langer voordat de telefoon opgenomen werd.

ProviderCheck heeft met vier verschillende vragen gebeld en per vraag is iedere provider vijf keer gebeld. Dit komt neer op een totaal van 20 telefoontjes per provider. Er zijn acht internetproviders gebeld: Budget Alles-in-1, Caiway, DELTA, KPN, Odido, Online.nl, Youfone en Ziggo.

Ik wil mijn abonnement opzeggen – Snelste: DELTA (1 minuten en 4 seconden)

Als je met deze vraag naar de providers belt, sta je gemiddeld 4 minuten 8 seconden in de wacht. De onderzoekers werden het snelst geholpen bij DELTA met een gemiddelde wachttijd van 1 minuut 4 seconden. De wachttijd bij Caiway was ook erg kort, namelijk maar 1 minuut 17 seconden.

Ik heb een vraag over mijn factuur – Snelste: Caiway (3 minuten en 6 seconden)

De gemiddelde wachttijd bij deze vraag bedraagt 5 minuten en 46 seconden. Caiway reageert hierbij het snelst (3 minuten en 6 seconden); de langste wachttijd was bij Budget Alles-in-1 (14 minuten en 14 seconden).

Ik wil mijn internetpakket aanpassen – Snelste: Odido (1 minuten en 30 seconden)

Voor deze vraag sta je gemiddeld 4 minuten en 56 seconden in de wacht. Bij Odido hoef je voor deze vraag het minst lang in de wacht te staan (1 minuten en 30 seconden). Bij alle andere providers sta je langer dan 3 minuten in de wacht; uitschieter was Budget Alles-in1 met gemiddeld 9 minuten en 38 seconden.

Mijn internet werkt niet of is traag – Snelste: DELTA (1 minuten en 21 seconden)

Met deze vraag sta je gemiddeld het langst in de wacht, namelijk 6 minuten en 37 seconden. De klanten van DELTA worden razendsnel geholpen (1 minuten en 21 seconden). Bij Budget Alles-in-1 was de wachttijd het langst, namelijk 17 minuten en 25 seconden

Delta als beste uit de bus, Odido op derde plaats

Delta komt alles overziend als beste uit de bus qua responstijd. Bij DELTA stonden de onderzoekers gemiddeld maar 2 minuten en 22 seconden in de wacht. Dit is een enorme verbetering ten opzichte van vorig jaar: toen was de gemiddelde wachttijd 9 minuten en 50 seconden.

Caiway eindigde op de tweede plaats met een gemiddelde wachttijd van 2 minuten en 44 seconden. Ook dit is een flinke stijging ten opzichte van het helpdeskonderzoek van vorig jaar. Caiway eindigde toen op plek acht met een gemiddelde wachttijd van 9 minuten en 42 seconden.

Odido is dit jaar, net als vorig jaar, op de derde plek geëindigd met een gemiddelde wachttijd van 4 minuten en 10 seconden.

Hekkensluiter Budget Alles-in-1

De onderzoekers stonden het langst in de wacht bij Budget Alles-in-1. Gemiddeld was dit 13 minuten en 53 seconden, meer dan een verdubbeling van de tijd van vorig jaar (6 minuten en 42 seconden).

In 2022 eindigde Online.nl nog op nummer 1 met een gemiddelde wachttijd van 2 minuten en 31 seconden; dit jaar werd dat 5 minuten en 53 seconden, waarmee zij op de zevende positie zijn geëindigd. (ProviderCheck)

Customer Experience, Featured

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top