Apple zet punt achter support via Twitter, YouTube en forums

Apple zet punt achter support via Twitter, YouTube en forums

by Ziptone
1 september 2023

apple supportVolgens meerdere bronnen gaat Apple stoppen met klantenservice via X (Twitter), YouTube en de Apple Support-forums. Dat zeggen meerdere bronnen, aldus iCulture.

 

Het twitter-account @AppleSupport is een van de bemenste kanalen die vanaf 1 oktober zou stoppen, aldus MacRumors. Ook vragen die binnenkomen via de comments onder de video’s van het Apple Support-kanaal op YouTube en vragen op de Apple Support Community worden niet meer door Apple medewerkers beantwoord. iCulture meldt verder dat op het online discussieforum van Apple de betaalde functie van Community Specialist komt te vervallen.

Klanten worden via de genoemde kanalen wel voorzien van een automatisch antwoord met opties hoe ze met Apple contact kunnen opnemen, bijvoorbeeld via de chat of telefoon.

Overstappen

De Apple-medewerkers van de kanalen die stoppen krijgen de mogelijkheid om over te stappen naar telefonische support. Volgens een bron krijgen de betreffende medewerkers een training om voortaan telefonische ondersteuning te kunnen bieden. Dit is naar verwachting in november afgerond. Wie geen zin heeft om klanten telefonisch te woord te staan, zal buiten Apple naar werk moeten zoeken. (iCulture)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top