ContactCare zet ChatGPT in bij contactregistratie

by Ziptone

ContactCare zet ChatGPT in bij contactregistratie

by Ziptone

by Ziptone

Tada Images / Shutterstock.com

Facilitair contactcenter ContactCare heeft ChatGPT-variant DaVinci geïntegreerd met MyCare, het kernsysteem waarmee de klantcontactmedewerkers van ContactCare voor verschillende klanten werken.

DaVinci is een van de commercieel verkrijgbare taalmodellen die OpenAI, de ontwikkelaar van onder meer ChatGPT, aanbiedt. Met de oplossing kunnen medewerkers sneller tot een goed geformuleerde tekst komen voor de contactregistratie.

Met een druk op de knop

Onderdeel van ieder klantcontact is dat een medewerker een gespreksnotitie of verslag maakt in een systeem, waarna die notitie eventueel kan worden doorgestuurd naar de klant. Met de integratie van DaVinci – gebaseerd op ChatGPT3 – kan de agent met een druk op de knop de door hem of haar opgestelde notitie laten nalopen door de taalsoftware, zo vertelt Arjan Kapteijn, senior IT consultant bij ContactCare. DaVinci checkt woordkeus, spelling, zinsbouw en de algehele kwaliteit van het verslag en komt met een verbeterde versie als dat nodig is. De tekst wordt daarna alsnog goedgekeurd door de medewerker.

Volgens Kapteijn is de nieuwe functionaliteit vooral nuttig bij middellange notities. “De software krijgt richtlijnen voor de mate van vrijheid die mag worden gebruikt. Bij te lange neemt de software meer vrijheid dan goed is. De medewerker blijft verantwoordelijk voor het eindresultaat, want zijn of haar naam staat eronder.”

Nawerktijd beperken

Het is nog te vroeg om nu al resultaten te kunnen benoemen van de integratie van DaVinci, maar Kapteijn ziet in ieder geval dat medewerkers er blij mee zijn, omdat het hen helpt bij het formuleren. Ook is zichtbaar dat de kwaliteit van de notities omhoog gaat. Daarnaast verwacht hij dat de totale wrap-up time (de nawerktijd) zal afnemen, omdat AI wat werk uit handen neemt als het aankomt op het formuleren van tekst. (Ziptone)

Ook interessant

Featured, Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top