Nieuwe cao facilitaire contactcenters rond; FNV aarzelt nog

Nieuwe cao facilitaire contactcenters rond; FNV aarzelt nog

by Ziptone
18 november 2022

De leden van de bonden Qlix en CNV Vakmensen hebben positief gereageerd op het eindbod van de WFC voor de nieuwe cao facilitaire contactcenters. Daarmee is voor de sociale partners de weg vrij om de nieuwe cao te bekrachtigen.

Ook de leden van FNV konden zich uitspreken over het nieuwe voorstel, hiervoor was tijd tot en met 9 november. Bronnen geven aan bij Ziptone dat vakbond FNV nog niet wil instemmen met het eindbod, met het argument dat de opgestelde pensioenregeling nog niet goed genoeg is, maar volgens FNV bestuurder Elly Heemskerk is dit onjuist. FNV wil de uitslag van de ledenraadpleging eerst bespreken met de kaderleden en neemt daarna een besluit, aldus Heemskerk.

In het eindbod van de werkgevers is onder meer opgenomen dat de werkgever naast de administratiekosten ook een bijdrage van minimaal 5,3% van de pensioengrondslag voor zijn rekening neemt. De pensioenregeling is verder vrijwillig: er is geen verplichting voor de medewerker om bij te dragen. Medewerkers kunnen er ook voor kiezen om bij te sparen én werkgevers hebben de vrijheid om zelf een gunstiger regeling aan te bieden. Het streven is om voor 1-1-2023 een studie af te ronden met daarbij een advies waar de pensioenen onder te brengen: een algemeen pensioenfonds of een PPI. (Ziptone/Erik Bouwer)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top