Avaya heeft Chapter11-procedure volledig afgerond

Avaya heeft Chapter11-procedure volledig afgerond

by Ziptone
2 mei 2023

Avaya heeft bekend gemaakt dat het de Chapter 11 procedure volledig heeft afgerond. De herstructurering van schulden heeft ertoe geleid dat het bedrijf nu 650 miljoen dollar in kas heeft. De procedure startte formeel op 14 februari dit jaar.

Naast het afsluiten van overeenkomsten met de belangrijkste schuldeisers en investeerders heeft het bedrijf ook intern orde op zaken gesteld. Er is een kostenbesparingprogramma doorgevoerd, de productfocus is verbeterd en het leiderschapsteam is vernieuwd. Naast de nieuwe ceo Alan Masarek bestaat de board uit Patrick Bartels, Patrick Dennis, Robert Kalsow-Ramos, Marylou Maco, Aaron Miller, Donald Morgan, Tod Nielsen en Jacqueline Woods. Maco is afkomstig van Genesys, waar ze EVP World Wide Sales & Field Operations was.

Volgens NoJitter bestaat de contactcentermarkt op dit moment uit organisaties met min of meer vergelijkbare volumes aan on prem (contact center infrastructure, CCI) en CCaaS-oplossingen. De kansen liggen uiteraard in de CCaaS-markt, maar er is ook nog steeds sprake van een stabiele markt voor CCI-oplossingen waar Avaya voorlopig nog de vruchten van kan plukken. Het bedrijf bedient op dit vlak nog steeds de 10 grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld, 48 van de 50 grootste banken ter wereld en regeringen in 40 landen. Toch ontwikkelt het bedrijf ondertussen ook een eigen CCaaS-platform met de naam Avaya Experience Platform (AXP). (Avaya, NoJitter)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top