#Onholdwith: de langste wachttijden op een rijtje

#Onholdwith: de langste wachttijden op een rijtje

by Ziptone
26 januari 2023

Onholdwith.com, een (Amerikaanse) website waar tweets bijeen worden gebracht waarin geklaagd wordt over wachttijd, heeft het jaarlijks rapport ‘The Top 10 Worst Hold Time Offenders of 2022’ uitgebracht.

Dit jaar stonden luchtvaartmaatschappijen op de eerste drie plaatsen en waren ze goed voor zeven van de tien grootste veroorzakers van wachttijd, gemeten naar het aantal klachten van klanten op Twitter.

Delta Airlines voert de onhold lijst aan. Het is de tweede keer dat de maatschappij op nummer 1 staat (ook in 2017). Southwest Airlines en American Airlines staan op respectievelijk de tweede en derde plaats. In totaal waren luchtvaartmaatschappijen goed voor 35% van alle tweets waarin wachttijd wordt genoemd. Financiële diensten zijn goed voor 24% van de bedrijven die tweets hebben ontvangen met klachten over hun wachttijden, waarmee zij de meest voorkomende sector zijn die te maken heeft met lange wachttijden. Telecommunicatiediensten waren goed voor 16% van de tweets met klachten over wachttijden.

#OnHoldWith werd in 2011 gelanceerd door Fonolo, een aanbieder van call-back oplossingen. Volgens het bedrijf hebben veel vliegmaatschappijen verzuimd een crisisplan in te richten. Contactcenters moeten call-backs niet zien als een eenvoudige add-on. In plaats daarvan moeten ze overwegen hoe deze tool past in hun strategie voor klantervaring, aldus het bedrijf.

Bekijk hier de volledige lijst. (PRNewswire)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top