Zoom lanceert AI Expert Assist voor Zoom Contact Center

Zoom lanceert AI Expert Assist voor Zoom Contact Center

by Ziptone
25 maart 2024

Zoom kondigt vandaag verschillende verbeteringen en innovaties aan voor Zoom Workplace, het AI-aangedreven platform voor samenwerking. Ook Zoom Contact Center wordt uitgebreid met nieuwe AI-functionaliteit.

 

Zoom Contact Center

klik voor een vergroting

Binnen Zoom Contact Center is AI Companion al zonder meerprijs beschikbaar, maar hier wordt nu AI Expert Assist aan toegevoegd. Daarmee kunnen medewerkers de beste antwoorden selecteren uit een gecureerde verzameling van onder meer kennisbanken en CRM-systemen.

Daaraan wordt ook realtime monitoring van de klantbetrokkenheid toegevoegd, inclusief sentiment, transcripten en analyses van klantbetrokkenheid. Leidinggevenden zijn met deze aanvulling in staat om medewerkers beter te begeleiden en besluitvorming te versterken. Verder zijn WhatsApp en inbound e-mail toegevoegd als communicatiekanalen.

Voor medewerkers helpt integratie van klantgegevens om het schakelen tussen applicaties te verminderen, met behulp van realtime toegang tot op maat gemaakte of third-party data. Medewerkers profiteren ook van de integratie met Zoom Workplace. Hiermee kunnen zij gesprekken van het Contact Center direct naar backoffice-experts doorverbinden voor naadloze escalaties.

Zoom Contact Center en Zoom Phone bieden ook een integratie met PCI Pal om veilig betalingsgegevens vast te leggen, inclusief PCI-complianceverklaringen. Bovendien kunnen klanten van Zoom Contact Center nu bepaalde gegevens lokaal opslaan in het EU-datacenter van Zoom om te voldoen aan lokale wet- en regelgeving.

De nieuw aangekondigde producten en features zullen naar verwachting in april en mei beschikbaar zijn. Sommige functies en producten zullen op moment van lancering mogelijk niet voor alle regio’s en branches beschikbaar zijn. (Zoom)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top