Carlo de Boer start met Social Value Center

by Ziptone

Carlo de Boer start met Social Value Center

by Ziptone

by Ziptone

Social Value CenterCarlo de Boer (Klantcontact.nu) start op 31 januari a.s. met een nieuw klantcontactcenter waar klantcontactmedewerkers na het doorlopen van de Opleiding Medewerker Klantcontact van Skillboosters daadwerkelijk praktijkervaring op gaan doen in de lijn. Dat heeft De Boer bekendgemaakt op LinkedIn.

 

Het nieuwe KCC van Carlo de Boer krijgt de naam Social Value Center. De Boer begint met het opvangen van een deel van het verkeer van het KCC van gemeente Leeuwarden: het gaat hierbij specifiek om de vragen over gemeentelijke belastingen.

In een periode van drie maanden zullen zes medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt, die daarvoor via Skillboosters zijn opgeleid, de lijn in gaan, met behoud van uitkering (ww of bijstand). Binnen Social Value Center worden ze intensief begeleid, zo licht De Boer toe aan Ziptone. Het gaat in eerste instantie om een pilot met gemeente Leeuwarden. Als de pilot succesvol uitpakt, wil De Boer het concept ook in andere regio’s van het land opzetten. De Boer merkt dat de arbeidsmarkt voor klantcontactmedewerkers nog steeds oververhit is, maar ziet ook dat opdrachtgevers bij voorkeur medewerkers zoeken die al meters hebben gemaakt.

Skillboosters is nu zo’n drie jaar actief met het opleiden van deze doelgroep. Volgens De Boer stroomt 80 procent na afloop van het opleidingstraject binnen een maand door naar een betaalde baan.

“Als 17 jarige jongen was ik werkzaam bij Cendris (NUON outbound) en droomde ik van een eigen klantcontactcenter. Klantcontact zit in mijn DNA en het heeft even geduurd maar na 12 jaar is het eindelijk gelukt!” aldus De Boer op LinkedIn.

(Ziptone/redactie)

Ook interessant

Featured, Human Resources
Top