Klantenservice Air France KLM Martinair Cargo kiest voor Salesforce en Vonage

Klantenservice Air France KLM Martinair Cargo kiest voor Salesforce en Vonage

by Ziptone
3 juli 2023

GertJan Roelands (l) en Michiel Hustinx (r)

Air France KLM Martinair Cargo (AFKLMP Cargo) heeft samen met Salesforce en Vonage de wereldwijde klantenservice gemoderniseerd met een nieuwe Customer Relationship Management (CRM)-oplossing. Hierdoor worden klanten per telefoon en via digitale kanalen, geïntegreerd op één enkel platform, sneller en beter geholpen en krijgen zij meer ondersteuning op maat. AFKLMP Cargo wil wereldwijd de beste klantenservice bieden door gebruik te maken van data en de nieuwste technologie, gecombineerd met de expertise van medewerkers.

Door de samenwerking met Salesforce hebben de klantenserviceteams nu een 360-graden beeld van klanten wat hen helpt om de dienstverlening te optimaliseren. Voor AFKLMP Cargo is klantenservice de hoeksteen in haar strategie om naadloze, efficiënte en gepersonaliseerde klantervaringen te creëren. Het bedrijf beschouwt de inzet van data en geavanceerde technologie, inclusief artificial intelligence (AI), essentieel om dit te bereiken.

Na een uitgebreide evaluatie van de wereldwijde klantenservice heeft AFKLMP Cargo het onbenutte potentieel van data en technologie geïdentificeerd. Met de implementatie van nieuwe CRM- en geïntegreerde contactcenter-oplossingen wil het bedrijf de klantervaring transformeren en de processen stroomlijnen die ten grondslag liggen aan de dagelijkse bedrijfsvoering van klanten.

Met behulp van Salesforce Service Cloud krijgen klantenserviceteams een volledig 360-graden beeld van klanten, waardoor ze interacties kunnen personaliseren en via alle kanalen ondersteuning op maat kunnen bieden. De volledige cloud-oplossing bevat geïntegreerde telefonie met Service Cloud Voice en Vonage Contact Center for Service Cloud Voice, en AI-gedreven inzichten voor een betere omnichannel service-ervaring met Einstein for Service. Door gegevens over klantvoorkeuren, verzendpatronen en feedback te analyseren met CRM Analytics, kan de organisatie haar dienstverlening verder optimaliseren. Als volgende stap kijkt het bedrijf naar de mogelijkheden van Service GPT, de generatieve AI-oplossing van Salesforce voor de service-omgeving.

 

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top