Overgang Bpost Bank naar BNP Paribas Fortis: contactcenter overbelast

Overgang Bpost Bank naar BNP Paribas Fortis: contactcenter overbelast

by Ziptone
25 januari 2024

bnp paribas fortisDe migratie van 1 miljoen klanten van Bpost Bank naar BNP Paribas Fortis verloopt voor een klein deel van die klanten niet vlekkeloos. Meer dan 5.000 klanten konden gisteren niet bij hun rekening. dat schrijft Het Laatste Nieuws.

 

Bpost Bank wordt volledig geïntegreerd in BNP Paribas Fortis. Sinds maandag worden de callcenters van BNP Paribas Fortis overspoeld met klachten, met name over geen toegang tot geld of saldo-informatie.

Het probleem lijkt vooral bij de oude app van bpost te liggen; die werkt niet meer en klanten moeten de app van BNP Paribas Fortis installeren. Bij een deel van de klanten lukt dat niet, onder meer omdat klanten zich uitgebreid moeten identificeren onder meer met een pas en paslezer.

Oude app, nieuwe app

Bij het aanmelden in de app moeten bpost-klanten klikken op ‘uw klantnummer vinden’. Veel mensen geven in de plaats van hun klantnummer hun rekeningnummer of pincode in. Dat zorgt ervoor dat de kaart geblokkeerd wordt. Ook gebeurt het soms dat klanten de verkeerde app downloaden. Fortis is een internationaal merk en heeft meerdere apps. Het is de easy banking app, die je moet hebben.”

“Een andere fout is dat klanten zeggen dat ze geen kaartlezer of bankkaart van BNP Paribas Fortis hebben om zich aan te melden. Dat is echt geen probleem. Je kan je op dit moment ook aanmelden met de oude kaartlezer en bankkaart van bpost. Je nieuwe kaart sturen we pas later op. We verwachten dat al onze klanten ze pas midden maart gaan hebben.”

“Daarnaast zijn er ook nog individuele problemen, waar de klant mee naar een hulpcentrum moet gaan. Het gaat hier om zo’n 5.000 gevallen.” Dat komt neer op zo’n 1 op de 200 klanten. (HLN)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top