Viaplay breidt klantenservice uit, na klachtenstroom over streaming F1

Viaplay breidt klantenservice uit, na klachtenstroom over streaming F1

by Ziptone
1 juni 2022

Nadat de Consumentenbond streamingdienst Viaplay heeft gevraagd om abonnees met een jaarabonnement te compenseren wanneer zij last hebben van haperende streaming bij Formule 1-uitzendingen, komt het kanaal nu met een speciaal noodnummer.

Vandaag maakte Viaplay-topvrouw Andrea Sahlgren aan een speciaal noodnummer te openen voor gefrustreerde F1-kijkers. Zij roept hen op te bellen als de stream vastloopt tijdens de race. “Meld je, dan gaan we exact kijken op welk punt in de race het misging en wat we eraan kunnen doen,” aldus Sahlgren.

Het Zweedse bedrijf heeft daarnaast een speciale helppagina gelanceerd waarop Nederlandse abonnees klachten kunnen melden. Het ‘noodnummer’ dat volgende week wordt geopend, is nieuw, want volgens RTL Nieuws was er geen Nederlands telefoonnummer voor de klantenservice.maar we willen iedereen ook zo goed mogelijk helpen en dat mensen niet te lang aan de lijn hoeven wachten. We kunnen nu beloven dat iedereen die contact met ons opneemt via officiële kanalen altijd antwoord krijgt,” aldus Viaplay.

Eerder zei de Zweedse streamingdienst dat het aantal klachten “binnen de verwachte bandbreedte” was en dat een technische oplossing nog niet is gevonden. Ook Autoriteit Consument en Markt dringt aan op een regeling voor getroffen abonnees.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top