FTM: malafide telemarketingclub begint energiebedrijf met rammelende klantenservice

FTM: malafide telemarketingclub begint energiebedrijf met rammelende klantenservice

by Ziptone
26 september 2022

Ondanks eerdere klachten over de labels die callcenter Global Marketing Bridge gebruikte en de huidige klachten over de energielabels van Allround Energie, lijken bij de ACM echter niet veel indruk te hebben gemaakt. Op 10 december 2020 kreeg Allround Energie namelijk een leveringsvergunning, aldus een publicatie van FTM.

Bij het toekennen van de vergunning schrijft de ACM dat het bedrijf heeft aangetoond dat er sprake is van ‘een goede interne klachtenprocedure’. Sindsdien levert het bedrijf onder zijn eigen vergunning energie aan eindgebruikers; ook de klanten die zijn overgenomen uit de boedel van het failliete Allure (zie kader) vallen onder deze vergunning.

Het telemarketingbedrijf kwam dit voorjaar in het nieuws door klachten van medewerkers over het niet uitbetalen van vergoedingen. Ook bij consumentenprogramma Radar regende het klachten over de verkooptactieken. Verschillende energiebedrijven werkten samen met de verkooporganisatie, waaronder Delta, ENGIE, Eneco, Energie Direct, en Greenchoice. Vrijwel alle bedrijven zeiden na een uitzending van BOOS hun samenwerking op of hadden dat al in een eerder stadium gedaan.

Ook voerde het bedrijf ten onrechte het CIRE-keurmerk (van de Nederlandse energieverkopers zelf), waar het niet meer aan voldeed.

Klachten

Ondanks de ‘goede interne klachtenprocedure’ krijgt de ACM nog steeds klachten over het bedrijf. Het zijn er volgens een woordvoerder ‘genoeg om ook te constateren dat het zorgelijk is’. Op de vraag of de ACM naar aanleiding van de klachten onderzoek doet naar het energiebedrijf, zegt de woordvoerder geen antwoord te mogen geven.

Zowel particuliere als zakelijke klanten weten niet goed waar ze aan toen zijn en hebben geen toegang tot de klantenservice. Een citaat uit het FTM-artikel: “Ik heb al verschillende keren een brief gestuurd, eindeloos gebeld met de klantenservice die nooit opneemt, dus opzeggen is niet mogelijk. Ik heb geen idee wat ze per maand gaan afschrijven want ik kan niet in de digitale omgeving van HEM omdat ik geen klantnummer heb en ik krijg geen facturen.” (FTM/Ziptone)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top