WhatsApp en Chatbots maken De Telegraaf 23% efficiënter

WhatsApp en Chatbots maken De Telegraaf 23% efficiënter

by Ziptone
19 juli 2023

De Telegraaf is een samenwerking aangegaan met de Spotler Group, dat gespecialiseerd is in het bundelen en stroomlijnen van klantcommunicatiekanalen. Het bedrijft zocht een oplossing om de uitdagingen op het gebied van klantenservice aan te pakken. De inzet van het Eazy platform van Spotler Group leidde uiteindelijk ertoe dat de klantenservice medewerkers 23% minder vragen hoeven te beantwoorden en meer persoonlijke service kunnen bieden, aldus het persbericht.

 

Met het Eazy platform werd WhatsApp geïntroduceerd als nieuw communicatiekanaal. De medewerkers van de klantenservice konden vanaf toen alle inkomende WhatsApp-berichten groeperen in één inbox, zodat gesprekken met klanten kunnen worden gevolgd en er geen vragen worden gemist of onbeantwoord blijven. Daarnaast is een chatbot ingezet om de meest gestelde vragen af te handelen. De Telegraaf ontving ongeveer 600 vragen per maand die hetzelfde of vergelijkbaar waren. De chatbot is geïnstalleerd om deze vragen te herkennen en direct af te handelen, waardoor de werkdruk van de medewerkers afnam en zij de complexere vragen konden oppakken.

Sinds de samenwerking met Eazy constateert de Telegraaf een significante daling in het gebruik van formele communicatie zoals e-mail en een stijging in de minder formele kanalen, zoals WhatsApp. Door met Eazy samen te werken heeft De Telegraaf haar klantenservice aanzienlijk kunnen verbeteren met snellere, efficiëntere en meer persoonlijke service.

Spotler Group, opgericht in 2016, voert merken als Spotler, Tripolis, Squeezly, Pure360, Flowmailer en OBI4wan. (Spotler)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top