Google werkt aan de realisatie van wat je zou kunnen noemen een externe virtuele queue. De klant geeft hierbij Google de opdracht om customer service te bellen; Google neemt een positie in de wachtrij in en belt de klant als deze aan de beurt is.
Google informeert ondertussen de klant met updates en geschatte wachttijden. Om een terugbelverzoek in te dienen kunnen gebruikers ook aangeven waarom ze bellen. De dienst wordt door Google aangeduid als ‘Talk to a Live Rep’.
Volgens vaksite 9To5Google is de functie momenteel beschikbaar voor leden van de Search Labs community, die nieuwe Google producten test, op de Google app en Chrome voor desktop.
Er zouden ongeveer dertig bedrijven – waaronder luchtvaartmaatschappijen, telefoonmaatschappijen, retailers, verzekeringsmaatschappijen en bezorgdiensten – deelnemen aan de test. Het zou gaan om onder meer Delta Airlines, JetBlue, Southwest Airlines en United; Samsung, Best Buy, The Home Depot, Walmart, DHL, Fedex, Instacart en UPS.
De nieuwe dienst rond deze virtuele queue sluit aan op het tonen van telefoonnummers van klantenserviceafdelingen bij de informatie over bedrijven die Google bij zoekresultaten presenteert. (9to5Google/Ziptone)
Technologie