LivePerson gaat functionaliteit van OpenAI integreren

LivePerson gaat functionaliteit van OpenAI integreren

by Ziptone
2 februari 2023

LivePerson, aanbieder van AI-aangedreven customer engagement oplossingen, heeft bekend gemaakt het Conversational Cloud-platform te gaan uitbreiden. Hierbij zal LivePerson’s Knowledge AI worden voorzien van generatieve mogelijkheden van OpenAI. Daarnaast zal LivePerson’s Conversation Assist gekoppeld worden aan Generative AI. Ook worden de LivePerson’s Agent Productivity tools uitgebreid met generatieve AI-modellen zoals ChatGPT voor functies als auto-summarization, auto-completion en customer journey tracking.

LivePerson past naar eigen zeggen al langere tijd grote taalmodellen (LLM’s) toe in zijn oplossingen en integreerde deze vanaf 2019 in zijn Conversational Cloud-platform om de dialoog aan te sturen, de intentie en het sentiment van de gebruiker te begrijpen en het succes en de oplossing van gesprekken te herkennen.

Actief bestrijden van bias

Het bedrijf benadrukt in het persbericht dat LivePerson’s AI is getraind op een enorme en rijke gegevensbron die is afgeleid van miljarden conversatie-interacties per jaar (10+ miljard in 2022 alleen al). Daarbij nemen meer dan 350.000 mensen deel aan LivePerson’s AI-leerloops, waardoor gesprekken gegrond en feitelijk blijven. Dit zorgt voor menselijke feedback aan de AI op een schaal van honderden miljoenen datapunten. LivePerson haalt conversatiegegevens uit alle kanalen in spraak en digitaal om bruikbare inzichten te produceren en betere bedrijfsresultaten te behalen.

LivePerson steekt extra energie in het bestrijden van bias in AI. LivePerson is lid en een van de oprichters van EqualAI, een non-profit organisatie die in 2018 werd opgericht om nationale normen voor verantwoorde AI te helpen opstellen. (LivePerson)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top