6.100 klantenservice-medewerkers Southwest Airlines wijzen deal af

6.100 klantenservice-medewerkers Southwest Airlines wijzen deal af

by Ziptone
20 mei 2022

Leden van de vakbond van Southwest Airlines hebben een nieuw voorstel met loonsverhogingen, tekenbonussen en beperkingen op overwerk afgewezen. Het is de tweede maal dat een voorstel van de werkgever is verworpen. Het laatste voorstel, dat bedoeld is voor platformpersoneel, grondmedewerkers en klantenservicemedewerkers, bevat elementen als een directe loonsverhoging van 6,5%, verhogingen van 3% voor de komende drie jaar, een tekenbonus van 1.000 tot 3.000 dollar en het niet langer verplichten tot overwerk.

Southwest Airlines heeft deze zomer al meer dan 20.000 vluchten geschrapt vanwege personeelstekorten in allerlei functies. Sinds afgelopen najaar zijn er 9.000 medewerkers ingestroomd, maar de klantenservice heeft nog steeds een tekort van 1.000 medewerkers, terwijl met het aantrekken van het vliegverkeer het capaciteitsprobleem steeds groter wordt. Ondertussen heeft de vliegmaatschappij het loon de afgelopen anderhalf jaar al tweemaal verhoogd onder druk van de inflatie en is het loon van klantenservicemedewerkers van 13 naar 17 dollar per uur gegaan, exclusief bonussen. De klantenservicemedewerkers zijn erg in trek bij andere werkgevers, zoals in de horeca, winkels en andere contactcenters. (Dallas Morning News)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top