BT kiest opnieuw voor ServiceNow

BT kiest opnieuw voor ServiceNow

by Ziptone
24 mei 2023

BTBT verlengt het partnership met ServiceNow en gaat onder meer een nieuw contactcenter-as-a-service (CCaaS) platform lanceren. Dit moet naast de contactcenteroplossing ook onderdak bieden aan software voor digitale workflows en wereldwijde communicatie.

Met de vernieuwing wil BT onder meer de kosten verder verlagen en de productiviteit verhogen. Het bedrijf is van plan om de komende vijf tot zeven jaar tot 55.000 banen te schrappen. Dat moet mogelijk worden door het gebruik van technologie, waaronder kunstmatige intelligentie, te intensiveren.

Het Britse telecombedrijf verwacht dat het totale personeelsbestand tegen 2028-2030 van 130.000 naar 75.000 à 90.000 personen zal gaan. CEO Philip Jansen heeft in een verklaring eerder deze maand al aangegeven dat 10.000 functies zullen worden vervangen door AI. (BT)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top