Genesys en CM.com profiteren van cloud en digitalisering

Genesys en CM.com profiteren van cloud en digitalisering

by Ziptone
8 maart 2023

jaarcijfersGenesys heeft de voorlopige resultaten over het afgelopen boekjaar (van februari 2022, tot en met januari 2023) bekend gemaakt. Het bedrijf komt uit op een omzet van meer dan twee miljard dollar, waarvan bijna de helft afkomstig is van buiten Noord-Amerika.De definitieve winstcijfers moeten nog bekend worden gemaakt. Het bedrijf profiteert volop van de migratiegolf: veel bedrijven, waaronder bestaande klanten van Genesys, willen nog afscheid nemen van hun on premise contactcenterplatform.

Wel meldde Genesys alvast dat de omvang van de gemiddelde contactcenteroperatie van de top50 Genesys Cloud CX klanten met bijna 30 procent naar circa 8.000 seats is gegroeid.

CM.com: 19% omzetgroei

Ook CM.com presenteerde de jaarcijfers. De omzet over afgelopen jaar steeg met 19% naar 283,2 miljoen euro, de winst kwam met 72 miljoen euro 15% hoger uit dan vorig jaar.  Het bedrijf verstuurde in 2022 7,2 miljard berichten (een groei van 24%) maar verwerkte 34% minder spraakminuten dan in 2021.

CM.com stelt in het jaarverslag zich wederom te richten op de integratie van milieu-, sociale en governance (ESG) principes in onze algemene strategie. “Dit geldt voor onze producten, diensten, onze rol in de samenleving en onze verantwoordelijkheid voor het milieu,” aldus het bedrijf, dat ook sponsor en partner is bij de Heineken Formule 1 Dutch Grand Prix van Zandvoort. Het bedrijf streeft naar ‘integrated reporting‘ in 2023-2024, wil in 2025 de strategie volledig hebben afgestemd op een circulaire economie en wil dan ook erkend worden als ESG-koploper in de eigen sector. (Ziptone, CM.com, Genesys)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top