“Genesys gaat verder met Genesys Cloud CX”

“Genesys gaat verder met Genesys Cloud CX”

by Ziptone
12 oktober 2022

Tony Bates, CEO van Genesys, heeft gisteren in een blog aangekondigd dat het bedrijf zich vanaf nu gaat richten op één enkele cloudoplossing, Genesys Cloud CX. Genesys Cloud CX is meteen ook de nieuwe naam van Genesys PureCloud.

Het bedrijf stopt alle energie – van R&D tot verkoop-, marketing- en operationele ondersteuning in de cloudpropositie. Bestaande klanten die andere producten afnemen, zullen ondersteund worden tot het einde van hun huidige contract. Bates is ervan overtuigd dat “bestaande en nieuwe klanten en partners die Genesys Cloud CX omarmen, zullen profiteren van onze gedurfdere en meer gerichte benadering van ontwikkeling, investering en partnerschap.”

Verwarrende naamgeving

Na de overname, nu zes jaar geleden, van Interactive Intelligence had Genesys drie cloudoplossingen voor contactcenters. Genesys Engage Cloud was gebaseerd op de legacy-oplossing; de afgelopen jaren is geinvesteerd om deze oplossing te updaten en te containeriseren voor inzet in de publieke clouds van AWS, Azure of Google of in de private cloud.

Het cloudplatform van Interactive Intelligence, gericht op single-tenant gebruik, is als SaaS-oplossing later omgedoopt tot PureConnect.

En PureCloud (nu dus bekend als Genesys Cloud CX) is de oplossing van Interactive Intelligence die bedoeld is voor de publieke cloud-applicatie. Deze applicatie is opnieuw ontwikkeld in de cloud van Amazon Web Services (AWS). Eerder dit jaar kondigde Genesys al einddata voor het moment waarop PureConnect niet meer verkocht en support zou worden.

Genesys erkent bij monde van Olivier Jouve, EVP & general manager Genesys Cloud CX, dat de naamgeving van producten de afgelopen jaren een beetje ingewikkeld is geweest.

Duizenden klanten

Op dit moment zijn er volgens Genesys ruim 4.000 organisaties die Genesys Cloud gebruiken, wat neerkomt op zo’n 720.000 seats. In totaal heeft Genesys ongeveer 7.000 klanten en zo’n 2 procent daarvan zou binnenkort ‘gedwongen’ moeten overstappen.

Opmerkelijk: Jouve heeft tegen NoJitter gezegd dat de Genesys Engage on premise oplossing, die door duizenden bedrijven wereldwijd wordt gebruikt, gewoon in het assortiment blijft. Klanten die willen uitbreiden, kunnen nieuwe licenties kopen. In sommige landen is de infrastructuur technisch of politiek gezien niet geschikt voor cloudgebaseerde oplossingen. In deze gevallen wacht Genesys met uitfaseren totdat klanten in staat zijn over te stappen.

Check ook het Ziptone clouddossier – alles wat je moet weten over cloudgebaseerde oplossingen voor contactcenters.  

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top