HSBC stopt met klantcontact in Welsh, parlementslid heft rekening op

HSBC stopt met klantcontact in Welsh, parlementslid heft rekening op

by Ziptone
23 januari 2024

bankkantorenEen parlementslid van politieke partij Plaid Cymru heeft gemeld dat hij (na bijna 50 jaar klant te zijn geweest) zijn HSBC-rekening gaat opheffen. Aanleiding is het besluit van de bank om de Welsh-talige klantenservicelijn op te heffen.

 

Afgelopen week heeft HSBC bevestigd dat het contactcenter waar klanten in het Welsh worden geholpen, wordt gesloten. De calls in het Welsh worden voortaan afgehandeld in het centrale contactcenter van de bank en beantwoord door Engelssprekende medewerkers. Volgens HSBC was er sprake van een “een extreem laag aantal oproepen” in het Welsh – nog geen 25 per dag. Klanten die beslist in het Welsh te woord willen worden gestaan, kunnen worden teruggebeld, maar de bank geeft aan dat er een responstijd van maximaal drie dagen wordt gehanteerd. (Cymru)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top